Blog
Nem olyan túl régen vásároltam Rezaw gumi szőnyeget és csomagtér tálcát. Mikor megérkezett én csak fogtam és be raktam őket, viszont a használat során engem folyamatosan zavart hogy csúszkál össze-vissza a lábam alatt. Feszt igazítani kellett. Az én autómba nem volt gyári rögzítő pontok így először nem is gondoltam, hogy erre szükségem lesz. Olvasgattam a fórumot és Droberto oldalán találtam egy blogot melyben Ő leírta, hogy hogyan oldotta meg. Gondoltam na akkor én is veszek rögzítő bolhákat (mivel a szőnyeghez nem adtak) gondoltam felhívom az autós boltot és ott majd kapok. Sajnos nem így lett, hívtam vagy hármat és sehol nem árultak, még a FIAT Formont-ot is hívtam és ők is azt mondták csak a szőnyeggel együtt tudom megvenni külön nincs. Ekkor felvettem a kapcsolatot Drobertoval és tanácsot kértem tőle, hogy ő honnan vette bolhákat. Azt javasolta vegyem fel a kapcsolatot a Főnix C+G Bt-vel, mert Ő onnan vette a szőnyeget és a bolhát. Felhívtam őket és kértem tőlük, mivel nekem nem volt gyári benne így univerzális bolhát kértem és Ők levélben el is küldték, ráadásul még pénzt sem kértek érte még a postát is Ők állták. Nagyon egyszerű volt felhasználni őket azóta semmi gond velük egyik sem csúszkál. Köszönöm a segítségeket.








Mint írtam a kipuffnak annyi volt!Megjött a Paragi sportdob fel is lett rakva egész szép hangja van.A hátsó futómű szét lett szedve.Sachs Supertouring lengéscsillapító Sachs porvédő és felütközésgátló és Kayaba Toronycsapágy lett betéve a régiek helyére.


Az autó 2013 augusztusa óta van nálam. Németországban vettem, majd otthon lepapíroztattam.
A vétel után megejtettünk rajta egy jó nagy szervizt, az olaj, olajszűrő, levegőszűrő, gázolajszűrő, pollenszűrő csomagon felül cserélve lettek az első és hátsó féktárcsák betétekkel együtt, a kuplung komplett, kinyomó csapágyastól szerkezetestől (mert csúszott), valamint egy első lengőkar. Rendbe tettük a motorvédő lemezt (le volt szakadva) és olajjal lekenegettük az autó alját alvázvédelem céllal.
Jó sok mindent kellet tehát cserélni/csinálni rajta, de szerencsére még így is belefértünk az előre kitűzött keretbe :)
Műszaki vizsgára ment az autó. "Komoly" összegbe került, mivel majd 12000 Ft volt a hátsó stabilizátor szilentek cseréje meg 17000 a vizsgadíj. Nem találtak semmi hibát, csak alig találták meg az alvázszámot. Most már én is tudom, hogy a csomagtartóban kell keresni.
Az autó megvásárlását követően a kötelezőket elvégeztük,szerencsémre mindent kedvezményesen tudtam megvásárolni hála a szerelő cimborámnak:).Kapott egy teljes vezérléscserét(vezető,feszítő görgők,vezműszíj) vízpumpával,iridium platinum gyertyák 4 kicsi 4 nagy(T.S-hez méltóan),olajszűrő,levegőszűrő,pollenszűrő csere,Selénia 20k 10w40 olaj,szelepfedéltömítés(mindenből próbáltam a legjobbat megadni az alfának:GATES,DAYCO,VALEO,FEBI STB...Elölről jött egy kis kopogás a futóműből de azt is orvosoltuk,jobbos balos stabpálca csere megoldotta.Azóta is szépen muzsikál a SZERELMEM,hibátlanul működik!A költségekre az én kedvezményes áramat írom,-40% kedvezmény(kösz még egyszer D.Lackó)!:)
Tombolára értünk vissza, ami megérte nekem, mert sikerült elhoznom egy autófóliázást tartalmazó díjat, melyet Halesztől vehettem át a színpadnál. :)
Ezek után elbúcsúztunk cartársék vissza, mi pedig Alsóörsre indultunk, ahol először sátoroztunk családilag, GT-vel.
Még este vacsora után jegyezte meg kisfiam,hogy vissza is mehettünk volna Alfacitybe, biztos tart még program. Ezt el is felejtettem. Legközelebb erre is figyelnünk kell! :)
Jól jött az új autóhoz a beléptetéskor kapott Alfa Romeo kulcsdísz is - köszönöm!
Összességében jól éreztük magunk, szép helyszínen sok szép autót láttunk, vissza vágyunk, akár már holnap is lehetne egy! ;)










Az éven ötödik alkalommal vettünk részt AlfaCity-n. Első év volt, hogy traktorral mentem :). Az út, utazás nagyon jó volt. A gép nagyon imádta a hosszú utat, hihetetlen gyorsan felszaladtunk 130-ról 170-re, ha épp úgy jött ki a pályán. Csütörtökön érkeztünk meg, egy kis kirándulással egybekötött AC volt ez. Balatonfüred csodás hely, nekem nem bejövős ez a 35 fok, de erről senki nem tehetett. Péntek késő délután lenéztünk Suncitybe, ahol Halesz fogadott, hogy már lehet chekkolni (innen is üdvözletem). Másnap egész korán keltem (hála a lakótársak csendességének), AlfaCity előtt elvittem a kocsit lemosatni a Hunyadi János u. 13 szám alá, ahol egy csendes bácsi ügyesen lepucolta a kis kormosom :). Elfoglaltam a parkolóhelyem 2 OFF-os között, nem tetszett... átálltam. A cartárs lelépett mellőlem, beállt mellém egy OFF-os, megint nem tetszett, megint átálltam. A kinézett parkolóhelyről elküldtek, be kellett állnom egy OFF-os mellé. Ez volt az egyetlen negatívum, amin mindenféleképpen változtatni kell, ha marad itt a találkozó. A napsütés, időjárás teljesen kikészített, estére már majdnem azt se tudtam ki vagyok. Végül is volt még pózolás, ivászat, tánc (vagy olyasmi), és egy fergeteges party. Köszönöm a szervezőknek, idén is jól éreztem magam. Boldog születésnapot Alfa Amore, örülök, hogy 5 éve én is e család tagja vagyok.
Ma megkapta az új nyári gumiszettet a gépezet :)
A választott a Continental SportContact 5 lett. Tesztekben és fórumokon is sokat dícsérték. Illetve gondolom nem véletlen ez jó pár prémium márka gyári nyári abroncsa.
Maxigumi.hu-ról rendeltem meg a gumikat. Webshopban azt írták raktáron. Sajna csak rendelés után, a csomagkövetőből derült ki, hogy egy Eindhoven melletti raktárban... Végülis 3 napon belül itt volt a DPD pesti raktárában. Majd a Budapesten belüli kiszállítás egy újabb napot vett igénybe.
Felszerelés GumiPark nevű szervizben (Lurdy mélygarázs) történt. Korrektek, gyorsan, pontosan dolgoznak.
Eddig a szervizből haza vezető néhány kilómétert vezettem az új gumikkal, de érződik, hogy sokkal jobban tapad. Megszűnt a kanyarban érezhető oldalra úszó morzsolódás érzése ;)
Óra: 122 790 km

Újdonsült Alfásként természetesen nem hagyhattam ki az idei AlfaCity-t :)
Egy jó barátom kíséretében indultunk neki szombat reggel Budapestről Balatonfüredre. Országúton. Tény, hogy a pálya gyorsabb, de nekem nagyon unalmas, és általában a tájból sem sokat látni.
És nem utolsó sorban a GTV-vel sokkal nagyobb elmény egy dimbes-dombos országúton kanyarogni. Imádom. Egyszerűen élmény vele menni. Még lassan is, mert tudod, hogy bármikor ugrásra kész ;)
Délelőtt 10 körül érkeztünk. Az utolsó kilómétereken már csak a többi Alfát követtük :) Köztük egy virgonc kis Mitot, amiről később a cityn kicerült hogy Novitec kezelést kapott.
Nagyélmény volt ennyi Alfát együtt látni. Főleg az oldtimerek vettek le a lábamról, hát "régen minden jobb volt" na ;)
Meg persze a 4C! Gyönyörű, és a kis motor ellenére is brutális hangja van.
Szóval nagyélmény volt! Ezúton is köszönet a szervezőnek!



Már régóta gondolkoztam a gyöngyház fehér színen, de valahogy sosem vettem rá magam, hogy neki kezdjek. Egy nap Zsé barátom fehérre körbe fóliáztatta a 145-ös boxerét, és akkor rájöttem, hogy nekem is meg kell csinálnom, mert egyszerűen nagyon jól áll az autónak!
Hosszas tervezgetés és előkészület után 2014.május 11.-én nekilátunk a nagy feladatnak, amikor Zsével elkezdtük szétszedni az autót. Itt szeretném megköszönni neki a rengeteg segítséget, azt a sok időt, és energiát, amit rám áldozott.
Magát a fényezést Ócsán csináltuk, amely folyamat kicsit összetettebb, mint ahogy az emberek általánosságban gondolják: nem csak csiszolás, festés és már kész is. :)
Mivel alapvetően sötét színről váltottam fehérre, nem volt olyan egyszerű a megvalósítás. Először fehér színű füller-rel fújtam telibe az autót, ezzel biztosítottam az alapot, amiből ki lehetett indulni.
Sokat töprengtem azon, hogyan lehetne a fehéret feldobni egy másik színnel. Első lépésként a tetőre egy brillant bordót választottam, a festék vásárlásakor viszont elfelejtették közölni, hogy ez a típusú festék egyáltalán nem alkalmas nagy felületekre. Sajnos a „saját bőrömön”, akarom mondani az Alfámon megtapasztaltam a foltosodás jelenségét, mivel a bordó tinta teljesen foltossá vált. Bár kissé elkeseredtem, de kitartóan folytattuk a munkát a kaszni festésével. Ehhez a Standox Perlmutt-mischlack white mix 801, illetve Standox 2K-HS-klarlack-ra esett a választás. Szerencsére a gyöngyház fehér nem fogott ki rajtunk, olyan lett a színe, melyet elképzeltem.
A festésre fordított idő hosszabbra sikeredett a tervezettnél és az utazgatás is rengeteg kiesést okozott, így a tetőt már Zé-nél sikerült újra festenem, akinek szintén köszönöm a lehetőséget.
A jelenlegi bordó színt többen ajánlották, főleg a feleségem próbált meggyőzni arról, hogy ez lesz a megfelelő, mert jól passzol a kocsi beljesében található bőr üléshez és a korábban lefestett műanyagokhoz. Hozzáteszem, hogy az ő állandó bíztatása és türelme adott erőt a folytatáshoz, aki egy vasárnap lelkesen még csiszolni is beállt (nagyon ügyes volt).
A tető színét igyekeztem feldobni, és az interneten rábukkantam egy cégre, akik Amerikából hoznak be csillámport, amely a lakkba keverve még különlegesebbé varázsolta a kis kedvencemet. Ezáltal a tető is megkapta azt a színt, amire vágytam, de hogy teljes legyen a harmónia, a felniket sem hagytam ki.
Bár az autó szépítése sok-sok időt, kitartást igényelt, azért büszkén elmondhatom, hogy megcsináltuk. És még egyszer köszönöm azok segítségét, aki mellettem voltak a „projektben”!
Képek hamarosan…
0
637
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Virtuális Romeo
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Spider
- 4C
- Alfa reklám
- Adok-veszek
- Oldtimer, youngtimer
- Alfa történelem, híres ...
- Coffee - Minden ami kávé
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10