Blog
Kicseréltem a szervószivattyút. Ricambit kapott a lelkem. 50.295 Ft betetdíjjas volt. Olaj hozzá és szíj, ha már ott jártam.
Volt egy kis kínlódás vele, mert a bal felső csavar a tárcsa alatt szét volt barmolva és nem tudtam kiműteni. Anyaleszedővel megoldottam.
Összerakni 2 óra volt, de csak azért, mert az egyik kicsi bilincshez szűkösen lehet hozzáférni. 310.000 km
Szétszedni se egy nagy feladat, ha nem kúrnák szét a csavarokat.
Eltelt egy év,(13 hónap) 7517 km-ert mentem az előző olajcsere óta.
Levegőszűrő: MANN-FILTER MAC18003 (előző ugyan ez volt)
Olajszűrő: MANN-FILTER MAHU711/4X (előző ugyan ez volt)
Üzemanyag: Champion CFF100502 (előző ugyan ez volt)
Pollenszűrő: VALEO VA715533 (előző ugyan ez volt)
Olajleeresztő csavar + alátét: FA1 F866.371.011 *E1
Olajleeresztő csavar: Metzger 8030042_METZ * *SZ (tartalékba került)
Olajleengedő csavaralátét: Corteco 005569S_CTO * *SZ (tartalékba került)
Olaj: Petronas Selénia WR Pure Energy 5W-30 5L
KM 214371
Végiggondoltuk a köv. heteinket és nemsokára autópályára szeretnénk menni, így a kíméletes 90km/h 3000rpm 0-500km bejáratási szakaszt letudjuk most hétvégén:)
Ennek első része volt a mai kis esti karika.
Elindultunk: Rakpart, Szentendre, Esztergom, Tata, 1-es úton haza.
Tapasztalataim:
Először izadtam meg igazán az autóval amikor megpróbálta a 3 gyerekülést már rendesen bekötve a helyére tenni, hát nem ment elsőre:D
Végül maradt a két szék és egy magasító, ez lesz a megoldás, illetve övhosszabbítókat kell vásárolnom, mert a kezem ezt kívánja:D nem nagyon fér a székek közt :D
Amikor mindenki a helyén volt, kiállás a garázsból, konstatáltam hogy nincs sok hely:D az autó is, azt mondta, ő se előre, se hátra:D csak sípolt a radar, pedig van ott még simán 2 cm:)))
Harmadszori kézifék ellenörzésre hajlandó megmozdulni, de nem kellett kikapcsolni a radart.
Maga az út kellemes volt, a gyerekek nem panaszkodtak, egy uzsonna után elalaudtak és csenben tűrték míg Apa játszik;)
Nem is tudtam hogy ilyen széria extráim vannak:
- a követő tempomat szerpentinen és körforgalmakban is hiba nélkül követ, de ha van egy kis hely ahol elfér az autó pl. egy lekanyarodó jármű, azt azért tudja parkoló autónak nézni, ha nem előttünk állt meg.
Amúgy teljesen állóra fékez és újra is indul lámpánál az előttem lévő autó után, ha nem telik el sok idő. Nyilván a félkbe nem szabad belepöccinteni mert onnan a tied a híd :D
- nekem az egyszerűbbik Xenon fényszóró van a gépben, de ha egyszer felrakom a távfényt onnan automatán kapcsolja, illetve élesebb kanyarban LED fényekkel segít oldalra
- a fogyasztás most még magas 13-ról indult, most 10L-nél tartunk. A grafikon szerint 5-7L között van ez a kímélős bejáratós országúti fogyasztás. De valóban néha látszólag indokolatlanul feldobja 15+L-re lejtmenetben, ekkor a részecskeszűrövel trükközik ismereteim szerint
- az automata váltó nagyon inteligens, 50-körül alapjáraton vitorlázik, de fékezésre kapcsol motorféket, nagyrészt N és D módban mentünk, az A-t elrakjuk dugóban araszolni:) mert olyankor nagyon nyomatékból és kis fordulaton gyorsít, ami a bejáratós motornak szerintem nem jó.
Kipróbáltam az Apple Carpaly-t is:
- a telefonom nem wireless charger-es, de oda tettem, ezt 10-15 percenként jelezte is hogy talált itt valami de nem tetszik, majd megnézem esetleg ezt le lehet-e tiltani menüből, átraktam máshova a telefont onnan rend volt.
- google maps-ot szoktam használni navigációra, így tükrözve nekem kicsit lassúnak tűnik, lehet hogy csak megszokás kérdése de több fordulót is elnéztem, igaz este is volt.
De nem értem pl. körforgalmakban szeret több kört is menni:D
Maga a menet komfort szuper:)
- a gumi most már jobban betapad kanyarban:))) nem huzgáltam a bajszát, de azért egy-egy tempósabb forduló belefért.. először ellenőriztem, mindenkinek jó irányban alszik a feje, kitámasztva, és gyí:D
- egy padlógáz “sajnos” sikeredett.. kicsit bizonytalanul érkeztem egy alig kivilágított traktor mögé az 1-esen és ellenőrizve a GPS-en az egyenes útszakaszt végül rászántam magam az előzésre, hát persze hogy azonnal feltűnt szembe a fényszóró:D na innen hathatós intézkedésnek tűnt a gázpedál padlóra helyezése, azt hiszem ez a megfelelő eljárásrend:)
- de minden egyéb esetben sikerült a bejáratásnak megflelő viselkedés:)
Km állás: 241
Szóval...
A Hengerfej teljesen szétszedve még év elején, szelepek szimeringek, tőcsavarok stb..
Elmosva, zsírtalanítva.
Nagyítóval centiről-centire átnéztük a hf-et de nem találtunk rajta repedést. Ezzel számoltam is, mivel csak akkor folyik át a fagyálló mikor az autót járatom. Azaz csak hő hatására dolgozik át a fagyálló az olajba,és áll a felső holtpontra feltekert dugattyú tetején.
Faterom vissza vitte a Hengerfej cetrumhoz (Tuning Center bt.- Gépműhely) a HF-et (előzőleg is itt síkolták nyomás próbázták) és kért egy ujjabb nyomás próbát. Elmondta hogy 3 éve ők csináták de továbbra is ugynaz a hiba, nem panaszkodni akar hiszen amúgy is már 3 éve volt hogy csinálták, mindössze szeretnénk a végére járni a hibának, szeretnénk megszüntetni, és össze rakni a kocsit.
Készségesen áltak a rendelkezésére, fél órán keresztül kérdezték pontról pontra mi hogyan merre, mekkora a fagyálló veszteség, mennyi km mire össze keveredik a fagyálló és a motorolaj, álló helyzetben kihűlt motorral is egybe folyik-e stb...
Miután mindent megbeszéltek mondták hogy egy ilyen jellegű összefolyásnál már szabad szemmel is egy nagy repedésnek kell látszódnia, nem tartják valószinűnek hogy a hengerfej repedt lenne, de elválalják lenyomás próbázzák, nyagyfigyelmet szentelnek majd neki.
Míg a Hf-et nyomáspróbázták addig én a torok fűtést nyomattam meg, bár tudtam hogy nem lehetséges hogy ott dolgozzon bele hiszen láttam volna az erre utaló jeleket, de itt már biztosra kell menni. Eggyik végét ledugóztam másik végét megküldtem 8 bárral. Beleraktam egy edénybe telivizzel és elkeztem forralni, de sehol sem engedett.
Ugyanezt eljátszottam a turbóval is hiszen az is vízhűtéses, de itt sem volt erre utaló jel hogy repedt lenne.
Párnapra hívott faterom kész a Hf, azt mondták hibátlan... -18000Ft
-A hengerfej levételekor a tömítésen tökéletesen kirajzolódott a víztér, nem volt átfolyás.
-Pillangószelep fűtését én ellenőriztem, nem volt átfolyás
-Turbó szintén ok
Minden ami vízcsővel kapcsolatban áll egr stb. azt átnéztem.
Ezek szerint a blokk lesz mégis megrepedve amit az első perctől kezdve kizártunk, mivel a hármas hengerben lévő dugattyút legfelső holtpontra tekertem és ahogy hűlt vissza a motor úgy kezdett a dugattyú tetején álni a fagyálló.
Szétszedés után ugye szintén megvizsgáltam a henger falát nagyítóval, de itt sem találtam repedésre utaló jelet...
Autodocról rendeltünk egy teljes motor tömités készletett. -54746Ft
Minden motor indítás illetve leállításnál a rádió kijelző nyílik és csukódik, hideg időben előfordul, hogy akadadozik a mechanika. Hogy kíméljem, lehuztam a motorról a stekkert,
Ha leveszem a gyújtást a kijelző marad nyitott állapotban, az egység pedig kikapcsol.
Illetve a gombokkal ha akarom le tudom manuálisan teljesen engedni és utána akár felnyitni.
Mint minden évben most is téli felkészítés.
Ebbe bele tartozik, szőnyegek cseréje, a zárak, zsanérok tisztítása, kenése, ajtó tömítések szilikonos kezelése, ajtókeretek tisztítása.
Ablakmosó tartályba szélvédő mosó feltöltés (-19fok)
RRR autoban (https://www.karosszeria.net/)
Kapott egy alvaz es uregvedelmet
2022 nyaran elkezdett ingadozni az alapjarat inditaskor.
Elvittem Alfa-Szatmariba Augusztusban.
Kiderult kell ra egy 'szelepfedel' tomites, mert nem tokeletes, illetve kicsit konnyezett az egyik hutovizcso is.
Kapott egy diagnosztikat, pillangoszelephaz takaritast es
Ha mar ott volt,megcsinaltak nekem az olajcseret + minden szuro.
Ez 37.000Ft volt, olajat + szuroket en vittem.
Most, Oktoberben vittem aztan vissza:
- 'Szelepfedel' tomites
- Uj kiegyenlitotartaly
- Katergazcso csere (ki volt kemenyedve, szetszedesnel eltort)
- Elso fekbetet csere
- Fekolaj csere
Ez a kor 136.400Ft volt.
Elvileg most minden rendben.
Az alapjaratot pedig nezem, bar, miota hideg van, nem ingadozik inditasnal.
Első alfámat megvettem 2005-ben és eladtam 2015-ben. Akkor vettünk egy babakocsit, amit lassan meg is fogok hirdetni mivel a majd 8 év alatt, kinőtte három gyermekem.
De valahol motoszkált bennem a sok régi kedves emlék, a találkozók, az utazások, az élmény, amit csak egy ilyen autó adhat meg.
A mai napon ültem újra saját Alfám volánjához.
Anno: egy Alfa 155 Super 2.0 TS, ma egy Alfa Giulia Super 2.0 T:)
Tapasztalataim:
- elsőre kényelmes üléspozíció (194cm vagyok)
- gyönyörű formák mindenhol, facelift technika
- az autót beindítva kissebb gázt adva mozdítja a kasznit;)
- az első félméteren úgy ugrott meg alattam mint egy ló, egyből a Ferrari logo ugrott be:))
- utána gyors benzinkút keresés, én nem tudtam melyik kúton-oszlopon tankoltam, bentről tudták:)))
- egy gyors bemutatkozás szüleimnél, még 95 éves nagyapám is ki jött az erkélyre, hogy megnézhesse:)
- utána elindultam hazafele
- a rakparton araszolva kicsit nyomkodtam (csak a gombokat 15km :D) All weather Advanced efficiency módban lesz megfelelő:)
- utána kifele a Soroksárin Neutral módból Dinamic módba került:)
- a Rákóczi-hídon kicsit megnéztem a manual módot, de alig hallottam a motort 3000 fölé meg nem nagyon akartam forgatni, de vagány ahogy adja a gázfröccsöt:)
- ezek után a 6-os útra kiérkezve már visszaköszöntek a régi emlékek, hogy nem egy átlag dobozban ülök, hanem egy Rosso Alfában, és ezt észreveszik:)
- a tétényi körforgöban kicsit lendületesebre vettem az ívet
- semmi huligánkodás, elvégre felnőttek vagyunk már, ez nekem szól nem másnak:)
- egy kis segítséggel beálltam a garázsba, majd még többször visszamentem a nap folyamán megnézni:D
Egyszerűen csodálatos, a lényeg ugyan az mint a 155, csak tökéletesebb, jobb, újabb, Alfább, de ugyan az, a motorhang, az élő futómű, agilis, minden rezfülésre reagáló autó!!!!
Le vagyok nyűgözve!
0
512