Blog

Szuper volt❤

 
>> Autóápolásystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2022-10-22

Sikerült végre eljutnom Kriszhez, hogy az autó fénye ismét a régi legyen. A két lökhárító fényezése nem volt kérdéses, viszont a motorháztető és a tető, valamint a sárvédők felső része nagyon le volt mattulva. És nem gondoltam, hogy ekkora a gond velük, ezeket is újra kellett fényezni. Sajnos korábban ezek voltak már fényezve sok kőfelverődés miatt (a tetőn egy hatalmas karcolás volt, még az előző tulajnál került rá). És most kiderült, hogy érthetetlen okból iszonyat mennyiségű glett volt a festék alatt, úgyhogy fémig kellett csiszolni a felületeket. A képek magukért beszélnek.
Az egész folyamat több okból is, de elhúzódott rendesen. Több, mint 2 hónapja van ott az autó, de a héten végre elkezdtem összerakni. Ha minden jól megy, jövőhetén az összes alkatrész a helyére kerül és végre megkaphatja a polírozást is.

>> Szerviznemmate // Alfa Giulietta 1.4TB Super // 2022-10-21

Az olajcsere után 1-2x előfordult néhány hidegindításnál, hogy a kocsi elkezdett rázkódni és közben villogott a check engine. A tárolt hibák égéskimaradást mutattak. Mivel amúgy is esedékes lett a 30ezres gyertyacsere pediódus lecseréltük őket, és ezzel remélhetőleg az égéskimaradások is megszűnnek. Nem is ártott a csere mert már rendesen el voltak kopva a gyertyák.

Ezek után pedig a fékfolyadékot is felfrissítettük, és ha már mindenhol lekerültek a kerekek, benzétünk a dobbetétek mögé is, nincs-e felgyűlve a sár mögötte. A jobb első kivételével mindenhol tiszta volt, de ott se volt vészes. A keréagyakon már volt rendesen felületi korrózió azok is szépen le lettek csiszolva, felkézülve a télre :)

 

Végre kiderült, hogy hol folyt el a hűtővíz: a képen látható vízcső pukkant el.

 
>> SzervizGeorge1990 // Alfa 147 1.9jtdm Q2 // 2022-10-21

Klíma elengedte a gázt. Kapott új nyomásszabályzot, és új tömitéseket.
224215km

 
>> Autóápoláspakai93 // Alfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2022-10-21

Az autó hátulja még Németországban az előző tulajnál enyhén sérült. (Lökhárító és csomagtérajtó.) Kint ezt meg is csinálták még, de sajnos nem sikerült túl jól, mivel a csomagtérajtón megrepedt a festék, a lökhárítóról pedig elkezdett peregni a lakk több helyen is. A héten mindkét elem normálisan ki lett javítva és le lett fújva. Most újra régi fényében pompázik. Gyönyörű lett a végeredmény! :)

>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2022-10-20

A szép idő miatt még beleférhet egy túra az öreg járgánnyal. A fűtest még mindig nem javítottam meg, így könnyen úgy járhatok mint tavaly, a reggeli hidegben nem tudok menni, ezért egy nagyobb autózás valószínűleg már nem jön össze az idén. Most kell menni.
Aknán átnéztem, keréknyomás, olajszintek, pedálrugdosós cipő is előkerült. Mehetünk.
Az útvonal tervezés merész, volt is fenntartásom vele. Sajnos beigazolódott az aggodalmam. Kíváncsi voltam már egy ideje hogyan mozog a kisautó a ceredi kanyarokban, de tavaly az első túrán a 156-tal elvette a kedvem az eléggé leromlott aszfalt, így halogattam.
Az volt a tervem, hogy Mátraszentimre-Nagykeresztúr-Mátraszele útvonalon érek el oda. A Mátrászentimre felé vezető úton nem jutottam tovább pár kilométernél, annyira rázós volt. 'Kár a benzinért', inkább mentem két mátrai klasszikust és Recsknél lefordultam Mátraszele felé. Egy fokkal jobb, de nagyon mondogattam magamban, hogy ez bukta így ha rohadt jó Cered ha nem, akkor is.
A bárnai bekötő nyirkos volt, csak egyszer mentem rajta.
Cered tetszett, ki kellett ismerni melyik kanyar milyen állapotban van. Ez nem egy erősített futóművű rally autó, bizony ez muzeális érték. Mentem kettőt. Az aszfalt tele volt nyomokkal, nem tudom mikor volt verseny vagy zárt/nyitott gyakorlás nemrég, de komolyan autóztak ott.
Míg sikerült ide érkeznem végig elég sok autó mozgott az utakon, így eredeti tervem ellenére arra jutottam, hogy inkább elmegyek és bejárom a nagy kedvenc útvonalat. Sokat kell menni oda, de nyugalom van arra felé, jó kanyarok és végig kitűnő az aszfalt.
Útban odafelé felfedeztem, hogy Zabar-Ózd első osztályú, de a fehér aszfaltos rész piszok csúszos.
Szőlősardón gyors pihenő és kései ebéd. Benéztem a motorháztető alá, minden rendben, hajrá, menjünk. Most az önindító is tekert, nem úgy mint júniusban. Egy nagy kört tettem, majd egy Ragály-Kánó oda-visszát. Páratlan.
Utána következett a kihagyhatatlan balatoni szerpentinecske. Egyébként ezzel lett volna érdemes kezdeni, mert tökeletes arra, hogy hetek múltával újra kitapogassa az ember az autó viselkedését.
A sok tötyögés a vacak utakon elvitte az időt, a Bükk kimaradt, egy óra kellett volna még. Az időzítés sem volt tökéletes, öt óra felé értem Egerbe, a hazautazók biztos túl sokan voltak a hegyen is, legalábbis ezzel nyugtattam magam.
Hát most így sikeredett. Autózásból elég pár hétig, nem motoszkál a fejemben, hogy menni kellene.

Őrület a kis járgány, legszívesebben ezt hajtom az utóbbi időben.

Kecskemét-Farmos-Gyöngyös-Mátrafüred-Parád-Recsk-Mátraszele-Bárna-Cered-Zabar-Ózd-Serényfalva-Ragály-Perkupa-Aggtelek-Ragály-Kánó-Ragály-Ózd-Borsodnádasd-Balaton-Eger-Heves-Farmos-Kecskemét

591km

 
>> EseménySD // Alfa Giulia Super // 2022-10-20

Főnököm felszólított hogy, fáradjak be a gépjárművel, mert meg akarja nézni:)))
A parancs az parancs, én nagyon nem akartam pont bent villogni rögtön egy olyan autóval amin még csak én is ámulok bámulok.. :D

De mikor szóltam egyik benzinvérű kollégámnak hogy megvan a gép, nézzem meg, kisebb tömeget hozott magával így meg lett mustrálva az ifjú piroska:)

Mindenki le volt nyűgözve hogy milyen szép, és még nem is feszegettem a technikai lényeget, mert az már hívőknek való csak:)))

Csomagtartó méret, mekkora motor, hány lóerő, mennyit fogyaszt, ezek voltak az alap kérdések.
Egy élesebb szemű kolléga már kiszúrta hogy a műszerfal kalligráfia tiszta Ferrari, na mondom te vagy az én emberem te tudod miről beszélek:)))

Csak mondom a másik autó amit nézegettek vele párhuzamosan egy Lexus RC F 5000 V8 volt, jó a motor bőgetést ő nyerte, én eleve nem is szálltam be, de a szépségversenyt egyértelműen az Alfa:))) Azért ebben a kategóriába nem rossz:)

És a belső kialakításra is az Alfa nyert:)))

Utána megsasolta főnököm is, aki amúgy Audi-s, és dícsérte milyen jól össze van rakva, mennyire jól áll neki a szín, meg a hűtő maszk is hogy csak alul V, szóval tetszettek neki a részletek.

Utána gyorsan beugrott az autójába és szerintem rohant is lefoglalózni egy Giuliát:)))
De egy barátja tényleg ilyet keres:)

Ma a városi forgalomban tényleg bejáratós lett a menet, egyszer sem gyorsítottam egy erősebbet, egyszerűen nem volt hely.

Az 'A' mód tényleg jó dugózni:) A Hifi-t kezdem megszokni hogy milyen zene áll neki jól.. szereti a komoly zenét, az akusztikus dolgokat, és a jól meg kevert Groove-os zenéket, nyilván szól rajta a tuc-tuc is, kicsit a régi Rock és Funk felvételeknél hallottam vérszegénynek, de az is lehet csak azokon nincs annyi basszus, vagy ez a hifi van nagyon megvágva középen. Majd még próbálgatom, hajtottam is had járatódjanak a hangfalak, szerintem amúgy javult a hangzás reggel óta:)

Holnap is Piroskával megyek:D

Közben megérkeztek az övhosszabbítók a gyerekszékhez, ház persze hogy a 3-ból kettő jó mert mit csinál az olasz:)) Hát a középső öv alakja más, az nem kattan be.. na ezen még gondolkozom hogy hogyan is...

578km

 

Hóvégén lejár a műszaki, úgyhogy hétfőn kértem időpontot, kedden lemostam, ma elvittem. Továbbra sem igényelt előkészületet szerencsére, minden rendben volt. És még az ülést sem állították el :-)

>> AutóápolásKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2022-10-19

A téli kerekek átnézve, centírozva.