Blog
Amióta elkezdtem járni a pályanapokra sokat olvasgattam a fórumokat és mindenhol azt írják hogy a rugózatlan tömeg csökkentése sokat javít az autó viselkedésén. Az Enkei honlapján az szerepel hogy minden font (0.45kg) könnyítés ezen a területen kb 20 fontnyit (9.07kg) számít a rugózott tömeghez képest. Valószinüleg ez kicsit túl van becsülve, mert máshol ennél kisebb szorzókat olvastam, de így is fontos területnek tűnik.
Ezek a felnik 9x17-es méretűek ET45 mellett, ezért fel kell használnom a meglevő 15mm-es nyomtávszélesítőket. Így együtt 7.5 kg a tömegük (7.1 kg a felni), ami a mostani TSW Imola 8x17 12 kg-jához képest 4.5 kg csökkentés.
A konkrét felni az Enkei RPF1, ami eléggé ismert a pályanapok/versenyek világában, mert könnyű de mégis strapabíró. Sajnos 5x98ban nem létezik, ezért 5x100-ast kellett vennem, amihez szükség van mozgókúpos 40mm hosszú csavarokra, és 58.1--> 73.0 tehermentesítőre, ezek még beszerzés alatt.
A beszerzés az ebay-kleinanzeigenről történt. Egy német fiatal lány vette az autójára, de nem rakta fel soha, a felnik teljesen újak. 999 EUR-ban állapodtunk meg postaköltséggel együtt.
Az autó átesett egy 1 lépcsős polírozáson, + a belső terek ápolása is megtörtént.
A fényszórók is enyhén kezdtek egy sávban mattulni, ezek is újra polírozásra kerultek
Csodaszép!
https://www.facebook.com/100072424841630/posts/pfbid0256ZqN47ed8Bbib8QdAFgEHomBQizYFdGqqKrR2tLiVZxAhiVopTr3NpRmLrhTfdml/
Kb. 110-120 km közötti kormány rázást a bal oldali felnik görgőzése oldotta meg.
Az első hátsó kerekek felcserélése is megtörtént az egyenletes kopás érdekében + a gumik centirozása.
Korábban vettem a képen látható magnézium ötvözetes felnit azzal a céllal hogy felújítom és pályanapon használom, de erre már nem kerül sor. Azért választottam akkor ezt a felnit, mert csak 9.7 kg tömegű.
Egy dorogi Alfás pár vette végül meg, akik egy GT fogják téli felniként használni, majd felújítják.
50.000HUF-ért adtam oda de ezt nem lehet beírni negatív költségként.
Korábban többen is ajánlották a Slovakiaringet, Győrtől messze sincs (kb 50 km), ezért gondoltam kipróbálom. A múltkori elmaradt Hungaroringes pályanap miatt maradt még a gumiból.
A pályáról és a szervezésről jókat hallottam és be is igazolódott. Néhány dologban szerintem jobb mint a Hungaroring.Emellett a tempó magasabb és az aszfaltcsík is hosszabb.
Az etapok itt 30 percesek és ebből 25 perc a száguldás, majd 5 perc a levezetőkör. Ez kerül 40 EUR-ba. Mivel most voltam először ezért 20 EUR-ért levetítettek egy tájékoztató videót (ez 3 nyelven elérhető, német, angol, szlovák) majd megkaptam a kártyát és a matricát.
Az autó jól viselte a napot. Egy hűtőkört kellett beiktatni, mert elkezdte az olaj megközelíteni a 140 fokot óra szerint. A hátsó stabilizátor jól működött, a hosszú nyújtott kanyarban sem úszott el a hátulja, a lassabb részeken pedig kevésbé volt alulkormányzott az autó.
Az aszfalt 27 fokos, a levegő kellemes hőmérsékletű volt, viszont a gumik állapota miatt csak 1 etapot mertem bevállalni. Sajnos csak 1 tiszta kört sikerült menni, mert az indulásnál a boly közepére kerültem. Úgy alakult hogy elöl indultak a gyengébb autók és tapasztalatlanabb sofőrök, hátulról viszont jöttek a Lambo, Camaro és Porsche építettebb autók tapasztalt pilótákkal. A legjobb időm 2:54.13 lett, ami nem számít túl jó időnek. Az íveket még nem sikerült megtanulni és nem voltam elég bátor sem, de kezdetnek ez is megteszi. A lényeg hogy egy kellemeset autóztam szezonzáróként.
Péntek este siettünk, de már a Földvár-Enying szakaszt csak naplemente után értük el. Kár.
Szombaton Gábor barátommal és a fiammal megnéztük a helyi utakat, ahogy azt nyár elején már egyszer bejártam. Egész jó kis autós útvonal.
Közbeiktattunk egy órácskás átmozgató gyalogtúrát a Római-fürdőhöz. Víz az most sem volt. Aszófőn a Halsütőben uzsonna, mi vissza Füredre, Gábor még egyszer leautózta a jó részeket. Nem volt jó választás a szombat, elég nagy volt a nyüzsgés a Bakonyban, sokan mások is örültek a szép időnek, de azért megtaláltuk a módját a kanyarvadászatnak.
Másnap hazafelé inkább Paks felé lefordultunk, zsúfolt volt a szokásos út. Németkéren keresztül pompás a kis kerülő.
Kecskemét-Dunaföldvár-Balatonkenese-Balatonfüred
Balatonfüred-Gyulafirátót-Zirc-Nagyesztergár-Szápár-Tés-Bakonynána (Római-fürdő)-Olaszfalu-Zirc-Bakonybél-Bakonykoppány-Hárskút-Szentgál-Nagyvázszony-Dörgicse-Pécsely-Tótvázsony-Balatonszőlős-Aszófő (Halsütő)-Balatonfüred
Balatonfüred-Balatonkenese-Cece-Paks-Balatonföldvár-Kecskemét
Mindösszesen ~540km
201511km
A meleg nyári napokon kocsiba ülni klíma nélkül az maga az öngyilkosság. Sajnos Giu-nak is maradt a manuál klíma, így az első utunk rögtön Mikihez ment. Egy gyors mérés után máris megtudtuk, hogy a rendszer kopp üres, így elég sok anyag ment bele. Nem tudtuk, hogy milyen állapotba van jelenleg a klíma, így kapott festéket is töltés mellé.
Az egész alig tartott pár percig és még egy ingyenes utánvizsgálatot is kaptunk.
Már tavaly nyár végén is produkálta azt a tünetet az autó, miszerint hidegen alig lehetett sebességbe tenni. Akkor egy váltóolaj csere úgy nézett ki megoldotta a problémát. Idén nyár végére ez a jelenség megint előjött, olyannyira, hogy hideg reggeleken egyáltalán nem lehetett sebességbe tenni. Kuplungra kezdtünk gyanakodni, hogy hidegen nem emel ki rendesen. Érdekes hogy km is kevés van az autóban, és nem is csúszott meg soha a kuplung. Ettől függetlenül csere lett. Elvégzett javítások:
- Kuplungozás
- Váltóolaj csere
- Főtengely szimering
- Kézifék beállítás (nagyon szarul fogott)
Másfél hónap múlva műszaki, remélhetőleg csont nélkül átmegy.
km: 135895
Autós szempontból az 1-es kép mindent elmond, PHuBi ma megérdemelt pihenőjét töltötte. Mondjuk a társaságra nem lehetett panasza...
A mi szempontunkból meg lásd a többi képet :-)
Csont nèlkül.
2 év múlva újra.
0
445