Blog
Tavaj a klímaszerelő azt tanácsolta takarítsam meg a klíma hűtőjét,mert valószínűleg azért hűt gyengén.
A takarítás tényleg valamivel hatékonyabbá tette a hűtést,de úgy döntöttem idén kicseréltetem a hűtőt.
A munkát csörire bíztam,egyuttal elvégezte az éves olaj és szűrő cseréket is.
Sajnos a klíma még nem lett tökéletes,(10 fokos levegőt képes fújni a légbeömlő rácson)jövő héten ránéz a klímás szaki. :-(
Km:309300
06.10.
Sajnos a klímaszerelő sem tudott csodát tenni.
Töltött rá egy kevés gázt,de szerinte ez nem lesz már jobb. 8,5 fokos levegőt tud befujni az utastérbe.
A kompresszor jó,csak kicsivel teljesít az előírt nyomás alatt,szerinte nem érdemes cserélni mert az új se lesz sokkal jobb.
Mindez 10K forintba fájt.
07.11.
Ismét meglátogattam egy klímaszerelőt. Ezúttal az expanziós szelep lett cselélve.
A klíma remélem hatékonyabb lesz 35 fokban is,ezt még nem tudtam kipróbálni mert 23 fok van jelenleg,de így is mintha hidegebbet fújna.Mérés szerint 6,3 fokig hűt.
Na meg persze megszűnik az idegesítő hang,ami olyan mintha körfűrész hangja lenne.
Tesztelés még hátra van...
Költségem:48k az expanziós+szerelés töltögetés 45k
Km:310 000
07.15.
A fűrészelő hang továbbra is megvan!
Hűteni kb annyira hűt mint amikor elkezdtem vele foglalkozni :-/
De ez most már így marad...
Klíma update:
Klímakompresszor is cserélve lett,most már minden fő alkatrésze ki lett cserélve a klímának.
Most december van,a garázsban 15 fok,így képes 0 fok alá hűteni a levegőt.
Meglátom milyen lesz majd nyáron...
És ami fontos!Nincs hangja az új kompresszorral. 😀
Várpalotán jártunk szervizben. Attila az első találkozáskor már szólt hogy érzi valahol folyik a víz. A vezérléssel kapcsolatban nem lettünk okosabbak. A márkaszerviz se tudott mondani semmit. Így csere mellett döntöttünk. Mint kiderült jól. Igaz volt cserélve de túl volt feszítve. Hiába a márkaszerviz kint se valami szuper. A vízfolyás is meglett. Kb hasonló okok miatt folyt mint amiért a vezérlés túl volt feszítve. Viszont a segregátor szűrőt is cserélni szerette volna Csőri mivel ennél a típusnál nem egyszerű mert tele van az eleje minden dologgal amit ki kell venni. Ebből jobb a gyengébb motor. A vezérlés miatt meg úgyis szét volt szedve. Viszont sehol nem volt az országba. Aztán megnéztem hogy Bécs mellett van jó pár hivatalos kereskedés. Az elsőnél ami fel lett hívva volt raktáron. Nem küldi el de félre rakja ha kell pár napig. Így ott lett megvéve.
A hátsó differenciálműben is ki lett cserélve az olaj. Kaptam a szerviz mellé pár fotót is. Hiába a szolgáltatás tökéletes!
Így most minden rendben.





Az új kulcsot felprogramozták és a hiányzó kulcsot pedig törölték. Veszprém Alfa Szervíz és kereskedés.

05.20.-án olajcsere. Selénia 5W-30, Mann filter, és az olajszűrő ház is cserélve lett.
189720Km. Hajtós Csaba cserélte.

05.05.-én hátra is ment 2db Apolló gumi. A gumi 46456Ft, a szerelés 8400Ft.
189420Km. Kazincbarcikán a Juhi-Gumi szerelte mind a négyet.
A légszűrőház bemenő részét már régebben egy csővel rákötöttem a ködlámpa melletti rácsos beömlőre hogy hideg levegőt szívjon a motor és nagy sebességnél a légáramlat is segítse. Eddig ezt a rácsot nem vágtam, de elég nagy a "háló" felülete és lecsökkenti a beáramló levegő mennyiségét. Így több "szemét" fog a légszűrőház szűretlen oldalára kerülni, de majd gyakrabban takarítom és mosom a szűrőt.



Az autót ugyanoda vittem, mint a tavalyi kis sérüléssel, ismét nagyon szép munkát végeztek rajta. Méltán jó a híre a műhelynek, mind hozzáállást, és a munka minőségét tekintve. A piros nem könnyű szín, mégis valahogy sikerült összejátszaniuk, hogy nem látszik különbség az árnyalatok között. A hátsó ajtóba is bele kellett fényezni ezért, hogy teljesen egységes legyen a látvány, de nagyon szépen összejött, újra nagyon jól néz ki az autó. Azt a mai napig nem tudom, hogy mivel tisztítják le a fényezés előtt, de visszamegyek, megkérdezem, mert ilyen makulátlanra én nem tudom lemosni/törölni sehogy.
Nagy öröm, hogy ismét ép, szép az autó, remélem nem válik rendszerré, hogy tél végén egy elemet javítani kell. Bár ennek is megvan az előnye, 11 évesen nem látszik 11 évesnek, csillog, villog mint az új. A friss fényezéssel most várok, de ha jövő tavaszig senki nem megy neki semerről, egy polírra elviszem a volt osztálytársam műhelyébe.



