Blog
Van egy csomó szervízszámlám arról az időről amikor még nem nálam volt az autó. Mindegyiket a Watz és Társa Bt. állította ki, szóval a tulaj legalább márkaszervízbe hordta, még ha kicsit elhanyagoltnak is néz ki az autó. Most felsorolom a szervízeket, időpontokat, hogy könnyebben kereshető legyen, mint a sok papír között. Szóval ez a post megint nagyrészt saját magamnak készült. Árakat nem írok tételesen, csak végösszegeket, mert teljesen irreleváns a részletes lista részemről.
2016-05-10: (91345 Ft)
-Motor műszeres ellenőrzése
-Gyújtótrafó csere
-Gyújtógyertya csere
-Ventillátor ellenállás csere
2016-12-07: (84725 Ft)
-Önindító csere
2017-02-22: (96510 Ft)
-Akkumulátor
-Motor műszeres ellenőrzése
-Folytószelep csere
2017-06-14: (114025 Ft)
-Felső lengőkar (jobb)
-Olaj + szűrő
-Pollenszűrő + fertőtlenítés
-Levegő szűrő
-Fagyálló pótlás
-Szélvédőmosó
-Műszaki vizsga
2017.10.12: (21000 Ft)
-Motor műszeres ellenőrzése
-Szívócső csere
-Alsó motorvédő burkolat rögzítés
2017.10.18: (22470 Ft)
-Kormánymű axiál csukló
-Birth első stabilizátor kar
2018-04-11: (383000 Ft)
-Jobb féltengely belső rúd, csillag, gumiharang
-Benzinpumpa
-Üzemanyag szivattyú
-Első rugók
2018-08-15: (52915 Ft)
-Időszakos átvizsgálás
-Olaj+szűrő
-Levegő szűrő
-Pollenszűrő
2019-04-16: (177320 Ft)
-Alsó lengőkar bal-jobb
2019-07-01: (25000 Ft)
-Műszaki vizsga
2019-07-30: (215850 Ft)
-Olajteknő
-Motorolaj
-Olajszűrő
-Fagyálló pótlás
2019-09-05: (90000 Ft)
-Generátor teljes javítás
2019-09-20: (55525 Ft)
-Kódkártya kikérés
-Kulcs kódolás
-Akkumulátor
2019-11-13: (61000 Ft)
-Autómentés
-Önindító javítás
-Olajgomba
Motorolaj természetesen mindenhol Selenia Star 5W-40.
Az autó szervízköltsége, vagyis amit a számlákból összeszedtem: 1490685 Ft
Az autót én 2021 decemberében vettem, szóval volt 2 év lelakni. Sajnos ebben az időben biztos nem foglalkoztak túl sokat az autóval, ami látszik is. Sajnos nem tudok semmit erről az időszakról. Vagyis csak apróságokat:
2021-08-25: Kérésre ideiglenesen kivonva
Kilóméteróra állások:
2013-07-01: 145337
2015-06-19: 163897
2017-06-13: 191271
2019-07-01: 214571
Történt a jómúltkorokban (kb 1 hónapja), hogy megnyomtam a távirányítón a nyitó gombot és nem történt semmi. Nem is tudom mit vártam 2 hónap után, úgy, hogy hozzá sem nyúltam a távirányítóhoz. Ekkor tudatosult bennem a tragédia. Az autóhoz 1 kulcs van, és a hengerzárba nem jó a kulcstoll, de erről már egy korábbi bejegyzésben írtam. Hosszú idő után rászántam magam egy szép vasárnap délután, hogy kinyissam. Fogtam a szerszámos ládámat, törzskönyvet, papírjaim, és feleségemmel leballagtunk a kocsihoz.
Nagyon jó a volt az énpostám és a mol blue kártyám, mert az ajtó gumijához beszúrva egy csavarhúzót közé tolva nem sértettem fel semmit. Itt kicsit el tudtam feszíteni fent az ajtót, hogy oldalról egy másik csavarhúzóval, amit ronggyall együtt toltam be, hogy mégjobban el tudjam feszíteni. Utána egy kis faéket toltam be. 3-as drót végére hajtottam egy kis kampót. Ez volt az előkészület, ami tartott vagy 20 percig, mert közben 2 autóból szedtem össze a cuccokat, meg elszívtam egy bagót. Innentől kb 1,5-2 perc pecázás volt mire a belső kilincset meg tudtam húzni. Ezután külső kilinccsel simán nyílt az ajtó. Öröm-bódottá.
OFF!: Végig idegben voltam, hogy mikor hívja ki valaki a rendőrséget, mert kapásból 5 hármas háztömbből (mindegyikben 18 lakás) látni rá a parkolóra, és a járda mellett parkolok, ami egy játszótér mellett van, ráadásul a ház sarkán van egy térfigyelő kamera. Csak az élvezetek halmozása miatt... Szerencsére senkit nem érdekelt, szóval kiderült, hogy fényes nappal simán ellophattam volna egy autót. :D
Vissza a témához. A kis 147-el odaálltam, 2 perc bikázás után beindult és gurultam itt a lakótelepen egy karikát, visszaálltam a helyemre, becsuktam az ajtót, az autót nem zártam be, és mint aki jól végezte dolgát összepakoltam, és felballagtunk a lakásba.
Másnap mentünk valahová a feleségem 147esével, gondoltuk beállok addig a helyére. Na ez megmaradt gondolati szinten, mert az ajtók bezáródtak. Az összes. Nem tudom miért, de lehet, ha lemerül az akku egy bizonyos szint alá, akkor bezár. Passz.
Szóval elmondható, hogy nem csináltam semmit.
Ezután most vasárnap eljátszottam ugyan ezt a tortúrát, de most az egész nem volt 5 perc, közben egy ismerős éppen elém parkolt, és gondolta végignézi a folyamatot. Utána kivettem az akkut, kicsit elbeszélgettünk, és egész délután-éjjel töltöttem az akkut 1-2 amperral. Jah, az akksiban volt kemény 2,7 volt. Megláttam a multiméteren, azt hittem egy lemerült 18650 akkut mérek :) Így 12,17 volton lett a töltés 8 óra pihentetés után. Tegnap éjjel megint töltöttem, és ismét 8 óra pihentetés után 12,49V van benne. Szerintem túlélte a 2 hónapos mélymerülést, az egy éves 4max akku.
Tudtam a problémáról, nem foglalkoztam vele, így szívtam egy jót. Úgyhogy tanúlság, ha egy távirányító/kulcs van, akkor kell egy pótkulcs... Ha nem jó a hengerzár, meg kell csináltatni. Szóval mea culpa.
Fék felújítás, csövek, tárcsák, betétek stb.
Cikkszáma: 50529315
A szerelés ideje Kb. 40-60 perc
Az antennatalp beázása típushiba. Ha beázik, tönkremegy benne a jelerősítő, ami a talpban van. Tünetei: városon kívül szinte semmilyen adót nem fog a rádió, esetleg beázás nyomok a hátsó üléssor fölötti világítás körül.
Vannak modellek, ahol a hátsó szélvédőben is fut antenna. Mielőtt berendelnéd az alkatrészt és lebontanád a fél autót érdemes utánanézni, hogy a Tiéd ilyen modell-e. Ezeknél a jobb hátsó kábelátvezetőben is megy antenna kábel, ami - a többi átvezetőben lévő kábelhez hasonlóan - hajlamos megtörni.
Amire a szereléshez szükséged lesz:
- patentkiszedő (erős, jó minőségű);
- 22-es villáskulcs (max. 10-15 cm hosszúságú, mert a szűk hely miatt ennél hosszabb nem nagyon fér be a kárpit alá);
- csillag- és torx bitfej készlet;
- kárpittisztító hab és 2 db mikroszálas törlő. A legnagyobb gondosság ellenére is össze fogod koszolni a tetőkárpitot.
Nekem a W5 (Lidl sajátmárkás termék) hab vált be. Vizet, erősebb vegyszert, gyerektörlőt NE HASZNÁLJ hozzá, mert ezek foltot hagynak a szöveten.
1.) Szedd ki a hátsó üléssor fölötti lámpát. Ha már cseréltél benne izzót, akkor szabadkézzel is kipattintható. Ha még nem volt benne izzócsere, akkor a hosszú, egyenes patetntkiszedőt használd. A lámpatest két szélén van 1-1 fül. Ha sikerült kiszedni, húzd le róla a csatlakozóját.
2.) A tetőkárpitot hátul 2 db patent tartja. Ezeket szedd ki.
3.) A tetőantenna csatlakozójához a kiszedett lámpa nyilásán keresztül hozzáférsz, húzd le a csatlakozót.
4.) Vedd le a hátsó kapaszkodókat, ehhez kell majd a torx bit.
5.) Hajtsd le a hátsó üléstámlákat. Oldalt a fekete műanyagot 2 db csavar tartja: az egyik látszik, a másik az üléstámla rögzítő fül körüli takaró alatt van.
6.) Most jön a csomagtérkárpit műanyag borításainak lebontása:
- vedd ki a kalaptartót,
- az oldalsó műanyagok fekete részét 2 db csillagcsavar tartja,
- az alsó fekete rész és a felső (nálam) szürke műanyag egyben van. A szürke borítást 3 db patent tartja: 1 patent csak a helyén tartja.
A másik 2 patentról óvatosan csúsztasd le a szürke borítást. Ha ez megvan, akkor a karosszériában maradt 2 db patentot szedd ki és rakd vissza a szürke borítása.
Ha ez megvan, akkor csúsztasd le a műanyag borítást (óvatosan, mert alatta mindenféle kábelek, csatlakozók vannak) annyira, hogy a tetőkárpit hátsó-oldalsó része szabaddá váljon.
A másik oldalt is így bontsd le. A tetőkárpitot most már csak körben, a kédergumik tartják.
7.) Hátul (a csomagtér tetejénél) és a hátsó ajtók felső és hátsó részénél húzd le a kédergumikat.
8.) A tetőkárpit most már csak elől van rögzítve, hátul óvatosan (nehogy megtörjön) engedd le amennyire lehet. Elárulom, hogy nem sokat enged. A kezed épphogy be fog férni a 22-es villáskulcsal.
9.) Vakon kitapogatod az antennatalpat (nem lesz nehéz), amit belülről egy perselyen lévő 22-es anya tart. Tekerd le az anyát. Kb fél fordulat után szabadkézzel kitekerhető.
Az anya nem tartozéka az új antennatalpnak!
10.) Az antennatalpat belülről (a talp menetes részének két oldalán) kettő apró fehér karom is tartja. Nem biztos, hogy sikerül belülről kiakasztani. Felülről egy határozott, függőleges mozdulattal kiszedhető a talp.
11.) Rakd be felülről az új antennatalpat, belülről tekerd rá az anyát. A perselyen van egy horony, ahol átjön a talpból jövö kábel. Erre figyelj, hogy jó helyen legyen. A 22-es kulcsal érzésre húzd meg. Nagyon megtépni nem kell: ha elkezd szorulni, akkor egy kicsit még húzz rajta.
12.) Kívül tekerd vissza az antenna szárat és belülről dugd össze az antennatalp csatlakozóját.
13.) Mielőtt mindent visszaépítenél, próbáld ki a rádiót.
Sok sikert!
Rendeltem egy szlovák srác műhelyéből aszimmetrikus szilenthez középrészt. Ezzel az én esetemben növelni lehet a negatív kerékdőlést az első tengelyen, ami nagyobb stabilitást és kanyartempót ad pályanapon. Viszont annak is hasznos lehet akinek ültetés miatt megnőtt az első tengelyen a kerékdőlés és lekoptatja a gumik belső felét. Nálam ez kissé kevésbé jellemző, mert a semi slickek általában ezt jobban viselik.
https://www.prometal-company.sk/d/alfa-156-147-gt-166-front-camber-correction-kit-1000077/
Költsége 95 EUR + posta.volt. Még januárban rendeltem, de a srác eltörte a lábát és fekvőgipszben volt néhány hétig, majd utána kezdte el teljesíteni az addig beérkezett rendeléseket. Mivel mondtam neki hogy nekem nem annyira sürgős, ezért csak most készült el.
Kerékcserekor feltűnt, hogy el fog szakadni a tanknak a középső pántja.
Ez pár napra rá a Balatonra menet meg is történt.
Bontott pántot nem találtam, rendeltem a Bárdiból gyári újat.
5 nap alatt jött meg, ma sor került a felcsavarozásra.
Adódott, hogy a sofőr oldali ülés fűtés kapcsoló is megadta magát. Sajnos már nem tudtam javítani, ezért panelestül cseréltem, egy utólagosan beépíthető szettre, amilyet már az anyós oldalra is raktam. A kapcsolókat a sebváltókar elé helyeztem el, sokkal kényelmesebb kezelni, és látom is, hogy éppen melyik fokozatra van kapcsolva. Nagy előnye, ha leveszem a gyújtást, visszaáll alap kikapcsolt állapotra.
A szivacsból hiányzott egy kis darab, ide egy masszívabb fürdőszivacsból vágtam egy darabot. (jobb mint a semmi...)
Februárban már elég jól körvonalazódott a túra, de igazából most állt össze:
- a tervezet jelenleg a 45. változatánál tart,
- 7 állam: Magyarország - Ausztria - Olaszország - Svájc - Franciaország - Monaco - Seborga
- 3.745 tervezett km
- 7 szállás (2 Olaszország, 1 Svájc, 4 Franciaország) - mindegyik lefoglalva
- majdnem mindent sikerült beterveznem amit szerettem volna. Az idei túra újdonságai a panorámautak lesznek, elsősorban Franciaországban. (pl. D211A)
- a Montvernier Straße-t is sikerült betervezni (2. kép)
- meglátogatjuk Franciaország legnagyobb vízierőművét a Grand Maison gátnál és az alatta lévő tónál. (1800MW - összehasonlításként, ha jól emlékszem Paks jelenleg 2000 MW)
- legnagyobb gond a Tour de France, de az útvonalak összevetése során kiderült hogy nincs találkozási pont.
- 44 magassági pont (összesen 81.586 méter), ebből 38 PHuBival (összesen: 65.519 méter), a többi "gyalog":
3883m Matterhorn Glacier Paradise - Végpont Felvonó Gyalog -mFÁ
2939m Trockener - Végpont Felvonó Gyalog -mFÁ
X2802m Cime de la Bonette - Hágó -mEM
2744m Col Agnel - Colle dell'Agnello - Hágó -mKŐ
X2715m Col de la Bonette - Hágó -SZ
X2680m Restefond-Pass - Hágó -Bunker
X2642m Col du Galibier - Hágó -Fm
2583m Furgg Schwarzsee - Végpont Felvonó Gyalog -mFÁ
2556m 2556m Tunnel du Galibier - Hágó -Bm
X2556m Refuge du Galiber - Hágó -Bm
X2513m Granges-Pass - Hágó -PA
2385m 2385 L'Index - Végpont Felvonó Gyalog -mFÁ
2380m Tramway du Mont-Blanc - 2380m Terminus du Nid d'Aigle - Végpont Felvonó Gyalog -mFÁ
X2360m Col d'Izoard - Hágó -Fm
2350m Col de la Lombarde - Hágó -BmEM
2290m Refuge Napoléon du Col d'Izoard - Hágó -mFÁ
X2220m Platriere-Pass - Hágó -Bm
X2109m Col de Vars - Hágó -FekmF
2048m Moosalp - Hágó -F
X2006m Simplonpass - Hágó -KmFÁ
1970m Gueulaz-Pass - Hágó -
1894m 1894m - La Flégère - Végpont Felvonó Gyalog -mFÁ
1698m Lac de Grand Maison duzzasztó - Hágó -GÁT
1613m Col de la Colombière - Hágó -
1607m Col de Turini - Hágó -KmEM
X1566m Col du Télégraphe - Hágó -KmF
X1527m Col de la Forclaz - Hágó -Fm
1509m Jaunpass - Hágó -Km
1500m Col St. Martin - Hágó -Fm
1477m Col de la Croix-Fry - Hágó -Bm
X1451m Col des Montets - Hágó -Fm
1445m Col des Mosses - Hágó -Km
1291m Col de Romme - Hágó -Bkm
X1235m Grand Montets induló állomás - Végpont -FÁ
1157m Col de la Forclaz-Montmin - Hágó -Fem
1134m Col du Granier - Skm - Hágó -Fm
1044m Barrage du Chambon - Hágó -Fm
956m Col de St Jean de Sixt - Hágó -Fem
909m Passo Ghimbegna - Hágó -ÚT
907m Col de Tamié - Hágó -Fem
796m Montvernier-Straße - Végpont -
770m 770m Eau d'Olle duzzasztó - Hágó -GÁT
706m Castillon-Pass - Hágó -Fem
660m Pas du Frou - Hágó -Fe
(Az X-el jelöltek ár korábban is megvoltak, de most is útba esnek.)
Olaj (Selenia 20K)+ szűrő + leeresztő csavar
151.126 km