Blog
Tavasszal még visszaraktuk a nyári kerekeket, mert "volt bennük" még km.
Ennyi volt.
92.840 km-nél lecseréltük a hátsó gumikat. Összesen 25.449 km-t mentek...
Az elsők még bőven kiszolgálják a szezont.
Hmmm, kicsit töbet vártam volna, főleg ha az árát is nézzük...
7,62 Ft-al növelte meg a km költséget a két Michelin. Nem hiába a szépségnek ára van.
Sokat pihent az autó, ideje volt már és megjárattam picit. A múltkori túrán némi fennakadást adó gyújtás előtétellenállás vezeték bekötését javítottam. Kettős hiba ritka esete forgott fenn.
A zümmögősre koptatott első gumik kaptak egy becsiszolást. A magas profilú gumi belépő élei magasra koptak, pontosabban az él mögötti rész lett hiányos a deformació miatt, és ezek a magas élek idegesítően hangosak 70-80 között. Koronggal lekaptam őket, nem zajosak többé..Érdekes, hogy ez az oldalkötött gumi mennyire másképp tud kopni oldaltól függően.
A bal kép a bal első kereket mutatja, a jobb a jobbost.
Jobb első kerékcsapágyon állítottam egyet, 60 fokonként lehet rögzíteni, a kettő között lenne ideális, de most a feszesebbre tettem. Megfigyelés alatt tartom, remélem nem fog melegedni nagyon.


A nyári túra tervezése során egyre több akadályba ütköztem a google térképével kapcsolatban:
- max 10 pont között tud mostani indulással útvonalat tervezni - nekem van hogy 27 van egy nap, így nem kerül egy térképre, nehéz az áttekintés.
- Ha most le van zárva valami, akkor nem talál utat. A nyár elején megnyitják a hegyi utakat, későbbi indulás megadásával már tervez, de csak két (2!) pont között
- az útvonal nyomtatása "érdekes"
Szóval keresnem kellett valami mást.
Az IT-s kolléga adott egy tippet: bing.com
Itt pl. 17 pont között tervez egy mintát, de a 27 megállós napom se akadály jövőbeli indulással.
:-)
El jött az idő a várva várt program és véghajrára a bátyó is kész lett.Hétvége alatt 500 km tettünk meg és minden tökéletesen münködött mint az autó mint pedig a csapat munka drága feleségemmel🙂.Helyezés szempontjából felül múltuk a várakozásunkat előzetes infók alapján 22. de ez még nem hivatalos.Jó volt a hangulat és kellemes időtöltés volt , a lényeg ebben rejlik.Jövőre remélem ismét részt tudunk venni.


Seléniára való felkészítés címén elvittem Zoliékhoz hogy nézzék át.Kapott új vezérlést , olaj+ szűrő 10w60 motul, szelepfedél tömítés, levegőszűrő csere és küszöb megerősítést.Volt egy kis kálvária mire kiderült hogy a vezérlés módosítónál a zsákfuratoknál nem picit engedi az olajat.Zoli megtalálta és kijavította a hibát így por száraz lett a bátyó amit a hétvégi versenyen egy 500 km körrel le is teszteltem és minden tökéletes.Átvizsgálás alatt mindent rendben találtak hiba jelenleg nem található. Zé tanácsára 1-2 éven belül az alvázzal érdemes lenne foglalkozni le homokszórni és újra kezelni.Mert érdemes megmenteni a mester szerint mert jó autó .Ezek után nyugodtan várhatná a büszke öregedést és az egyszeri esetleges OT vizsgát.



Sajnos több hiba is felütötte a fejét. A turbó valószínűleg valamit benyelt és elkezdett süvíteni. Ez nem zavart annyira, viszont nem is töltött rendesen -ez már igen. A kormány nagyon nehéz lett (mármint a forgatása :-) ). Gondoltam ha már lúd, legyen molett. Két féltengely, két első kerékcsapágy, kormánymű +tartály, turbó, olaj és összes szűrő. Bónusz lett még egy szervócső is :-) Természetesen ezeket is D.Z. gyógyította.
Km: ~363000
Az autó a verseny előtt összeállt, és nem is hagyott cserben. Először kb 2003 környékén vettünk részt Selenián, akkor még a piros GTV-vel. Akkor, életünk első versenyén 2-ok lettünk. És most, közel 20 év után, ismét sikerült behoznunk a 2. helyet. Óriási szerencsénk volt és természetesen nagyon örültünk. Jó újrakezdése volt ez az Alfázásnak. Az elért helyezésen kívül is fantasztikus volt a rendezvény, klassz volt a helyszín, a feladatok, és jó volt látni a régi arcokat.



Hibafeltáró oknyomozásom során eljutottam egy korábban a FIAT-nál dolgozó autóvillamossági szerelőhöz. Előadtam a hibajelenséget, miszerint random leáll az autó, és csak computer resettel hajlandó újra elindulni. Ő csipőből rávágta, hogy az lesz a hiba, hogy nem gyári gyertya van benne. Ugyanilyen problémákkal találkozott korabeli FIAT modelleknél, és csak a gyári csomagolású gyertya oldotta meg. Ilyen egyszerű lenne? Valószínűleg igen. Ugyanis a gyertyacserét követően a probléma eltűnt. Keserédes pillanat ez. De legalább az autó műszakilag és esztétikailag tökéletes lett az elmúlt félév során.