Blog

>> Szervizgyml // Alfa 156 SportWagon // 2022-04-15

Eddig a tűzfal felőli hengerfej vezérlés oldali sarkánál a kivezetésből egy hosszú cső vezette el a kartergázt 2 Y elemmel elosztva. Először egy lecsapató tartályra csatlakoott, majd a levegőgyűjtő felett átvezetve a szelepfedél szemben levő sarkába és a gumi szívócsőbe csatlakozott. Ez az EU2 variánsé. Ez a hosszú 4 végződésű cső műanyag cső már nem kapható, a bontott darabok hasonlóan repedezettek mint az enyém. Szilikon csőben találtam ilyet Angliából, de kb 70-80 ezer Huf-ba kerül átszámítva.
Az EU3-hoz hasonlóan most a szelepfedél tűzfal felőli kivezetése közvetlenül a lecsapató tartályra csatlakozik, majd onnan a levegőgyűjtőbe. A frontend felőli kivezetés pedig direktben a gumi szívócsőre van kötve.

 

Január óta mióta használom az autót belement közel 10000 km.
Úgyhogy megejtették az olaj és a szűrő cseréjét, ha már a toronycsapágy csere miatt úgy is szervizelni kellett.
Olaj ismét Selenia került bele.
Km óra állása: 201667 km

 

Kormány tekerésnél kattogó hang jött a bal elejéről.
Ez a toronycsapágy és a szilent cserével orvosolva lett.
Km óra állása: 201667 km

 
>> EgyébGyapi Ɨ|ѯ // Alfa 159 2.2 JTS berlina // 2022-04-04

Nyári gumi vissza
km 168.225

 
>> EgyébDzsozy // Alfa 159 2.2 jts // 2022-04-26

6 évig írtam a szerelésről a blogot, sajna egy kattintással kitöröltem mindent Én balga!

 
>> SzervizDzsozy // Alfa MiTo 1.3 JTDm2 // 2022-04-26

Haladunk a tökéletesség felé! Motortakaró burkolat rezgésének megszüntetése!

 
>> SzervizDzsozy // Alfa MiTo 1.3 JTDm2 // 2022-04-01

Futómű miliméterre beállítva. Dőlésen a mester kicsit vissza vett, összetartáson plusszba állított. Hátsó futómű hibátlan, így a korábban beszerzett szilentek nem lettek beépítve. Szilentek 8000/db futómű beállítás 6000,-

 

A téli nagy szerelés során bizalmat adtam a balansztengelyek szíjfeszítőjének és nem cseréltem ki. Mondván nincs benne 30ezer, mi baja lehet?
Hát megmutatta hogy lehet...
A márciusi nyitótúrák után erős csapágyhanggal jelezte hogy már unja a banánt.
Beszereztem és nekiálltam a cserének.
Azért trükkös a dolog mert feszítéskor elmennek a pozíciók. Az új szíjon nem véletlenül vannak jelölések, de ezek nekem már lekoptak...
Az ötödik próbálkozás után összejelöltem és már sikerült is.
91.172 km

 
>> Eseménygyml // Alfa 156 SportWagon // 2022-04-23

Végül eljött az amire építettem az autót. 23-án eljutottam végre vele a Hungaroringre. Sajnos esős idő volt reggel ezért egész délelőtt vizes pályán köröztek az autók. Én 3 futamra vettem jegyet és a 110 kW feletti 2es csoportba. Teljes mértékben nem tartják be a résztvevők ezt a beosztást, de itt nem sok az enyémnél "gyengébb" autó volt.

Maga a pályanap nagyon nagy élmény volt nekem még ilyen körülmények között is. Mivel ez volt az első alkalom és a vizes pálya sem könnyítette a dolgom, ezért az elsődleges cél az volt, hogy megtanuljam az íveket, megismerjem az autót és persze le is teszteljem hogy mennyire bírja ezt a fajta igénybevételt. Mértem a köridőket is, de az autó sokkal többet "tud" mint én, ezért a fejlődés lett volna a fő cél. A legjobb időm 2:45.91 lett Harrys Laptimerrel és Iphoneal mérve. Az is világossá vált, hogy hiába van valakinek gyors autója ha nem tudja kihasználni, mert például a gyönyörűszép sárga Lotus is csak az egyenesekben tudott elhagyni pedig nagyon szépen mozgott, egy kék Mustangot is utólértem a kanyarokban és két fehér Golf7 GTI (széria) sem hagyott ott. Ők mind első alkalommal voltak.
Az autó minden komolyabb probléma nélkül bírta a pályanapot. Az olajhőmérsékletre próbáltam nagyon figyelni, de továbbra sem tudom hogy mennyire bízhatok a műszerben. A vízhőfok egy-egy gyors kör után sem ment 90 fölé, de az olaj a 130-at elhagyta. Viszont arra lettem figyelmes hogy ha lekapcsolom a fényszórókat akkor kb 10 Celsiust visszaugrik. Vagyis a kabinban levő feszültségesés elég nagy mértékben befolyásolja hogy mit mutat. Viszont mivel a víz nem melegedett ezért olyan nagy jelentőséget ennek sem tulajdonítottam.

Az eddigi tapasztalatokat összegezve:
A sperr a legjobb befektetés egy V6-hoz. Nagyon szépen mozgatja az autó elejét és eltünteti az alulkormányzottságot. A GTA stabilizátorok szerintem elég vastagok, szépen mozdul az autó hátulja, a Michelin CUP-ok száradó pályán egyre jobban tapadtak 2.5 Bar-os meleg nyomás mellett. Kell egy tempomat a 300 km-es autópályázásra és kell egy jó sofőr.

 
>> Szervizgyml // Alfa 156 SportWagon // 2022-04-21

Kimentem a győrújbaráti bontóba mert hiányzik 2 db műanyag burkolat. Van 1 db kék 156 SW TS és 2 db 147-es (egy diesel és egy TS). Sikerült több mindent vennem, belátom néhány dolgot talán teljesen feleslegesen, de nem tudtam otthagyni.
A jobb és bal kerékjárati ívben hiányzott a burkolat ami a motort/váltót takarja oldalról és alulról az alsó burkolat is hozzá van csavarozva. Emellett vettem még egy fényszórómosós ablakmosótartályt két motorral, egy pozitív akkusarut a műanyag házzal és biztosítékokkal, egy ködlámpa burkolatot, mindkét alumínium felső tartót amire a lengőkarok vannak csavarozva (egyiken rajta is van és talán használható lenne), egy tempomatos kormánykapcsolót légzsákátvezetővel, az akksitálcához egy gurtni lefogatót ami sajnos el van vágva, egy ABS csatlakozó tartót és egy 147esből származó Bose mélynyomót erősítővel.