Blog

>> EgyébKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2021-11-21

291683 km

Téli állványról le, nyári egy mosás után állványra fel. :)

Nyári eddig futott: 5282 + 7161 + 8907 + 9556 + 9741 + 7106 + 8657 = 56.410 km.,
Téli futott: 3367 + 4987 + 4006 + 5040 +4623 + 3250 = 25.273 km (2db új a lényeg) most folytatja. :)

>> EgyébKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2021-04-11

283.026 km

Nyári állványról le, téli egy mosás után állványra fel. :)

Nyári eddig futott: 5282 + 7161 + 8907 + 9556 + 9741 + 7106 = 47.753 km., most folytatja. :).
Téli futott: 3367 + 4987 + 4006 + 5040 +4623 + 3250 = 25.273 km (2db új a lényeg)

>> SzervizAtesz159 // Alfa 159 SW 2.0 Jtdm // 2021-03-11

Lengőkar csere utáni nem is tudom mi,a fennmaradt nyikorgások elmulasztására+ hátsó stabilizátorpálca csere Grósz Ferencnél Tárnokon.

 

91 napja kezdte a téli álmot PHuBi.
Ma újra járt a motorja, de előtte még pár dolgot meg kellett csinálni:
- Hosszbordás takarója visszakerült (1.kép)
- Jobb oldali kerék mögötti burkolat felkerült,
- "Kartervédő" visszakerült,
- Központi gyertyák visszakerültek,
- Trafósor visszament (2.kép),
- Befecskendezők megkapták az új O-gyűrűket (3.kép - a régi már annyira nem volt rugalmas hogy el is szakadt a levételkor. A felső oldalt nem akartam még szétszedni ezért ott maradtak az eredetiek.),
- Befecskendezősor visszakerült, itt az új O-gyűrűk csak némi WD40-es kenés után voltak hajlandók visszamenni a helyükre (4.kép),
- akkut visszakötöttem,
..és itt jött az indítás.
Mondhatni pöcc-röf :-)
Pár hidrotőkét hallani, de majd abbahagyják. Egyenlőre nem járattam sokat mert minden füstöl a sok féktisztító, olaj, WD40 miatt. Majd az olajcsere előtt felmelegítem.

Már csak le kellett szedni a bakról, de előtte felkerültek az új Nokian gumik is.

 
>> Eseményliusz // Alfa 159 2.0 JTDm 170Le // 2022-02-15

A diagnosztika kihozta, hogy az EGR nem találja a stabil munkapontot. Biztos eljárt volna még az autó így, de nem akartam a pusztulás lejtőjére taszítani. Kicseréltettem. Kapott egy Dellorto szelepet és csőpucolást. Remélem a regenerálás visszatér a normál gyakoriságra. Bízom benne, hogy pár évig még stabilan szolgál majd az autó. Vagy szélmalomharc?



274820km



Motoron TMK eddig a szíjakon (2016, 2020) és évi olajcseréken kívül:

209ekm izzító gyertyák,

250.5ekm szívósor tisztítás, átvizsgálás, EGR hűtő fedél csere, turbó felújítás, olajszivattyú tömítés csere, vákuum szivattyú tömítés csere

265.5ekm generátor felújítás, főtengely szimering (ez hibaként jelentkezett), kuplung munkahenger/kinyomócsapágy csere

 
>> Eseményliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2022-02-13

Repült..

Kmét-Páhi-Tabdi-Páhi-Kmét

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2022-02-12

Átvizsgáltam az aknán. A motorból és a váltóból megszűntnek tekinthető az olajfolyás, ez ilyen jó még nem volt mióta nálam van az autó. A tavalyi nagy műtét ezen része sikeres. Nagyon tetszik.

A főfékhengernél találtam kicsit gyanús dolgokat. Úgy döntöttem, hogy ez eddig ment, a fékrendszer összes elasztomerét cserélem. 2004-ben szereltem bele mindenből újat. Itt a vége. Egykörös a fék, itt nincs de meg ha.

Ugyancsak a hűtőrendszer összes elasztomerét cserélem, ezeket már be is szereztem, de a fék a fontosabb.

Még a futóműben vannak elasztomerek, azok közül csak a hátsó stabilizátorrúd szilentjei koptak el, azokat cserélem, kormányösszekötők gumiharangjai jók.

Kuplung munkahenger pipa, tavaly kapott újat, a kuplung adóhengert lenne még jó kicserélni, meg a munkahenger flexi csövét.

Abroncsok újak, remélem így már kiirtok minden kockázati forrást.

Segédkormánymű kottyan egy hangyányit, már beszereztem a felújító készletet, hamarosan az is időszerű. Ebből a harmadikat igényli 30ekm alatt, nem az erős pontja az autónak, vagy eddig mind vacak minőségben készült el.

Differenciálmű behajtás szimeringje is jelzi, hogy csereérett, ezt is halogatom már egy ideje (a cucc a polcomon), a kihajtások megvoltak 2004-en, lehet azokat nem piszkálom, bár a fékrendszer megbontása kell a cseréjéhez (nem rugalmas fékvezeték csatlakozik a féknyereghez), így lehet, hogy az is elkészül egyúttal.

Elindult a lavina. Márciusban nem lesz még túra.

A harmadik elfáradt elasztomer ciklusát is megéli az autó. Most februárban 54 éves!

(Fiat a sor végere került, futómű már kész)

 

Aránytalan év volt a 2021-es (is), míg vasúton 12.000 km-t utaztam itthon, addig az autómmal mindössze 488-at. Egyszer tankoltam májusban...
Néha elgondolkodom, hogy minek saját autó, de amikor kell, akkor élvezet vezetni.
72e km-rel vettem 2007 októberében, most 105e van benne.

 
>> Szervizotci // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir // 2022-01-02

Hivatalos Multiecuscan 4.8 verzió beszerzése

 
>> Szervizotci // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir // 2021-11-24

Sárvédő baloldali irányjelző nem működött.
Új az Olasz autóbontól beszereve. Cseréje egyszerű, motortér felől kipattintható.