Blog

A mai napba 6 szelepszár szimering cseréje fért bele.
Először az 1-es henger kipufogó oldalának álltam neki. (1-2.kép) Úgy tűnt hogy itt minden rendben van.
Következő a 4-es henger volt mert ez volt holtponton. Először a szívószelepek. (4-7.kép) Itt már izgalmasabb volt a helyzet. A bal oldali kissé már le volt csúszva a helyéről, de még nem esett le. A jobb oldali ránézésre rendben volt.
Végül a kipufogó szelepek ugyanitt. (7-8.kép) A jobb oldali itt se volt a helyén és nagyon laza volt. Mintha le-fel járt volna és a belseje is olajos végig, míg a másiknak csak a felső része. Szóval itt se volt minden rendben, de a kipufogó oldalon még nem volt látható hogy túl sok ment volna el itt.

Mindenhova felkarcoltam a "kapaszkodót", zsírtalanítottam a felületet és felraktam az új szimeringeket.

 
>> SzervizPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2022-02-09

Feladta a harcot az akksi.... KB 5 évet bírt!
Kapott vadi új 100Ah-sat!

 
>> SzervizEszter68 // Alfa 147 1.9 JDT // 2022-02-09

Lassan a gyönyörűből hypercsúcs lesz a kis autóm. Sajnos az egyik szerelőnél kis baleset érte, a vezetőoldali ajtót nekicsaphatták valaminek, mert lepattogzott a festék. Későn vettem észre, mert nem is én mentem az autóért, ezért már nem tudtam reklamálni, de oda biztosan nem viszem többet.
Elektromos problémák is alakulóban. A tolatóradar végre működik és az ablakemelő szerkezet is cserélve lett mindkét oldalon. Betegeskedett az ablakmosó is, de ez is orvosolva lett. Hála mindezért B. Csabának :)

 

Még tavaly belenéztem a szívósorba és az első 4 szívószelep olajosnak tűnt. A kipufogókon nem látszott semmi.
Ma nekiálltam az első hengernek.
Először is kipróbáltam egy trükköt amit már több szelepszár szimering cserés videóban is láttam. A szelepeket nem sürített levegővel támasztom meg hanem a dugattyú fölé betekert műanyag kötéllel. A dugattyút kb 1 cm-el a felső holtpont alá állítottam, majd kb. 30 centit belegyömöszöltem a kötélből. (1.kép) A végét persze összeolvasztottam hogy nem szöszöljön. A kötelet forgatva - vélhetőleg - csigavonalban helyezkedik el belül. Miután "megtelt" visszaemeltem a dugattyút. A kötél tarthat mert nem is sikerült a felső holtpontig feljáratni. Itt rögzítettem a főtengelyt.
Kibontottam a két szívószelepet. Elsőre úgy tűnik hogy a helyükön vannak, nem mozogtak a helyükön, szóval nem jöttek le.
DE!
A belsejük tele van nagyon koszos olajjal, olajsárral. Honnan került ide? :-O
Csak azt tudom elképzelni hogy ennyit bírt a Viktor Reinz és egyszerűen nem tömít...

Rátettem a bevágást, letakarítottam, zsírtalanítottam a felületet és a corteco szimeringre szavaztam a VA3 miatt.

Szóval kettőt összeraktam, jöhet a többi...

 
>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2022-02-08

Két és fél hónap után visszakaptam az Alfát. Autót törni nem olcsó játék, de legalább nem is jó.

Hogyaszondja:
- hosszbordásszíj
- első lökhárító
- bal ködlámpa
- hátsó első keresztlengőkar
- hátsó hátsó kereszlengőkar
- futómű csavar
- bal kormánygömbfej
- bal axiális csukló
- klímahűtő
- vízhűtő
- hátsó lengőkar hossztartó
- bal hátsó kerékcsapágy
- jobb felső motortartó bak
- bal hátsó ABS-jeladó
- karosszérialakatos munkadíja
- 4 gumiszerelés
- futóműállítás
- 3 elem fényezése (első lökhárító, bal első sárvédő, bal küszöb)
- klímacső javítása, tömítések, töltés

Kerek 600.000 pénz lett, plusz egy bal hátsó csonkállvány, amit én rendeltem meg az olaszoktól, futárral együtt 104 euróért. Nem emlékszem, akkor mennyi volt forintban. Mai árfolyamon 37.000, szóval annyival számolok.

Aztán most már tényleg vigyázni kéne rá...

Kilométeróra állása: 222.721

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2022-02-06

A vasárnapi szép idő és a száraz út hatására úgy éreztem ki kell ásni a garázsból az autót. Majd keréknyomás ellenőrzés, a három hónapnyi por lemosása és a szárítás Izsák felé. Ágasegyházán megfordultam, visszafelé már az olaj is meleg volt, repült. A gyári hangolású motor mint ebben, nem kimondottan pörgős, 3000-nél van a nyomatékcsúcs és 5500-nál a teljesítménycsúcs, a piros 6000-nél kezdődik, párszor elküldem oda, nem tudtam finomkodni vele. Szenzációs ahogy szúrtam a négyet, milllyen hangja van. Nem komoly dolog már az alig 120 lóerő, de ebben a járgányban valahogy van hatása. Itt sokkal több köze van az embernek az úttal meg a géppel, minden felerősödik. A másik kedvencem az ötből egy fickós gázfröccsel vissza négybe ahogy ráközelítek az előttem haladgatóra, az is páratlan. Örület.
Beiktattam még pár sodrós kanyart a helyi parkolóból kifelé.
Egy félreeső helyen megálltam karburátort hangolni és kipróbáltam egy új ötletet. A túl erős hengereken -ez esetben az egyes és négyes- szándékosan rontok a sima járás érdekében. Bejött, ezt kell itt csinálni. Ez ugyanis még a régi Weber DCOE, itt még nincs hengerenkénti alapjárati levegő by-pass. Még ezen el kell tűnődjek, de valószínűleg a hígítás felé érdemes menni, nem a dúsítás felé. Tavasszal a melegebb levegőhöz majd rendesen beállítom, de így is elég jó lett. Lehet előbb-utóbb ehhez is konyítok majd egy kicsit, fülre, mint az öregek. A négypólusú Bosch szépen dolgozik, egyelőre maradhat.
Kb.45km

 
>> Szervizgyml // Alfa Spider 2.0TS // 2022-02-08

A tavalyi szezonban vettem észre hogy a jobb oldali külső csukló néha ropogott kanyarban gázadáskor. Az idei szezon előtt ki szeretném majd cserélni.

 
>> Szervizgyml // Alfa 159 SW 2,2 JTS // 2022-02-08

Nemrég megette az eredetit az egyik mosó porszívója. Rendeltem helyette egy újat

 
>> Tuning és extragyml // Alfa 156 SportWagon // 2022-02-07

Rendeltem egy jobb felső lengőkart. Így már van mindkét oldalra egy-egy tartalék. Terveim vannak velük, de még várok hozzá alkatrészt.

 
>> Szervizgyml // Alfa 156 SportWagon // 2022-02-07

Az utasoldali frontlégzsák fedele kissé eláll. Rendeltem hozzá 2 db patentot. A cserével megvárom a melegebb időt, mert nem szeretnék semmit eltörni.