Blog

>> Tuning és extraJCsabi // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2022-03-04

Egész jó áron adta a fiatalkatreszek.hu a gyári QV emblémát. Rendeltem is belőle a bestiára. Száműztem a kínait. Bár hozzá teszem, hogy az se volt túlságosan gagyi minőség. De a gyári az gyári :-)

 
>> SzervizVKG231!!! (156+75) // Alfa 75 1.6 Carburatori // 2022-01-16

Hát, az úgy kezdődött, hogy eltelt 36 év, és itt volt az ideje egy alapos rendberakásnak...

Ez hosszú lesz, csak mondom...

Settantacinque cartárssal már régóta jóban vagyunk, így amikor lehetőségem nyílt rá, hogy rendbe rakassam a Puntot, hozzá kuncsorogtam be magunkat...
Nem volt olcsó művelet, de legalább az eladásra felkészítette a kisautót november végéig. A Punto most, február végén ment el viszonylag jó árban, az utóélete már nem lett ennyire vidám... De ez egy külön történet, amin majd egyszer biztos nevetni fogok, csak nem tudom mikor.

Novemberben jött Szabolcs egy linkkel, ami szerint Szicíliában található egy garnitúra vadonatúj, sosem használt, az én autómba való hüvely-dugó-gyűrű készlet elég jó árban (bár 350-es Euro árfolyamnál semmi sincs jó árban), és szerinte meg kellene venni, így hát megvettem annak rendje és módja szerint.

A cuccot 550 Euroért hirdették + postaköltség, egy elég pofátlan ajánlatot tettem ebayen, ami 450 Euroról szólt, viszont az eladó elfogadta, így a postaköltségnél is többet spóroltam rajta...

A rend és a mód ez esetben azt jelenti, hogy Paypal nélkül kellett külföldre utalni, ami önmagában napokat vett igénybe, majd újabb napokba telt míg jött a futárszolgálattól is valami - mert Szicíliában természetesen akkor volt hatalmas esőzés, ami miatt postára sem tudták adni a cuccot -, én meg már idegbajt kaptam, hogy mi lesz már azzal a szarral, pedig a java még bőven hátra volt. Ja, és természetesen egy szicíliai boltossal csak olaszul kommunikálsz e-mailben, ő meg néha nincs írogatós kedvében, úgyhogy eléggé elhúzódott a szülés :)

A csomag 2021. november 9-én érkezett, én pedig mindenkinek csak ajánlani tudom az Alfio Paternó & c. -t, aki esetleg Paternóban jár és alkatrészt keres 75-ös Alfához :)

Az ára 495 euro volt, az akkori árfolyamon 181.833 Ft, ami szerintem nagyon korrekt, hiszen tényleg vadonatúj cuccokról van szó Ricambi Originali dobozban, ahogy kell. :)


De ez még csak a kezdet volt, ekkor még nálam is maradt az autó, a rengeteg sallang ezután jöhetett csak.

Pár dolgot Szabolcs rendelt meg hozzá, így
HF tömítést (jaj hát ez is egy vicces történet lesz...- Victor Reinzből ugyanis ez volt az utolsó darab),
Első- hátsó főtengely szimmeringet,
Kartertömítést,
Hajtókarcsapágyakat (Glycot, alapméreteset),
Szelepszár-szimmeringeket,
Kétoldali motortartó bakot,
2 szett olajat, szűrőkkel,
Légszűrőt,
Szívósor tömítést,
Kipufogó sortömítést,
Kipufogó alátéteket, és anyacsavarokat,
Szelepfedél tömítést,
Olajbetöltő nyílás tömítést,
Félhold tömítést a hengerfejbe vegyesen Unixból és a Szakál Metálból.

Ezek az alkatrészek összesen 63.054- Ft-ba kerültek max kedvezménnyel.

Rám maradt az OKP.de-s rendelés, amin őszintén meglepődtem, mert Karácsony előtt is 3 nap alatt meghozták Németországból.
Jött tehát tőlük egy hátsó motortartó bak,
Karbitalp tömítés 3 darab (hiszen a két középső közös),
illetve még néhány tömítés.
Ez a kör szállítással együtt akkori Euro árfolyamon 91.735,- Ft-ba fájt (és ez tényleg eléggé fájt :))

Első körben ennyi alkatrész beszerzésére került sor...

>> Tuning és extrapmolnar // Alfa 156 SW 2.4 JTD 10V // 2023-03-29

Cél az eredeti állapot lehető legjobban visszaállítása és megőrzése.
A szürke padlókárpit cseréje feketére.
Bent lévő zene miatti kábelek eltávolítása valamint felül is a padlólemez ellenőrzése

Bose mélynyomó instalálása. Mélyláda és hangfalak már megvoltak.
CD tár beépítése a csomagtartó tálcába.
MP3 lejátszós autóradió beépítése.
Tempomat intallálása

Hűtő radiátorok bekapcsolnak mikor gyújtáson van a kocsi ezért ezt is megnézni(se termosztátor hőfok se radiátorban a jeladó se a relék nem rosszak, akkor mi?)

 
>> SzervizGreene // Alfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2022-03-03

Miután kész lett a hűtő, és végre nem melegedett az autó, kiderült, hogy hirtelen gázadásra égéskimaradás van az 1-es hengerben. Finom gázra szépen ment.
Először elektromos problémára gyanakodtunk a szerelőmmel, de aztán megkérdezett pár ismerős alfás szakit, és ők mind azt mondták, hogy ez a JTS-nél jellemzően a rossz befecskendező tünete. Így elmentem az Alfa Depóba, és vettem 4 bontott injektort (ehhez a motorhoz mindig tartanak készleten belőle).
Mivel elég sok munka a szívósort leszedni, ezért egyszerre az összes injektort le akartam cseréltetni. A folytószelep is meg lett pucolva, ha már szét volt szedve a szívó oldal.
Az MP dieselnél bemérettem őket, és mind a 4 jó volt így mehettek be a helyükre.
Ha már az Alfa Depóban jártam akkor vettem egy bal hátsó lámpát a repedt helyett, meg egy pótkerék szettet is. Nagyon rendesek voltak a srácok, elég jó árat adtak mindenre.

Megtörtént a következő elemek cseréje 153 000 km után:
- Komplett vezérlés szett (szíj, görgők)
- Vízpumpa
- Fagyálló
- Fékolaj
- Ékszíj
- 4 db gyújtógyertya
- Multiair szűrő
Műszeres diagnosztika is történt.

>> Tuning és extraTrevisinho // Alfa Giulietta 1.4 TB MultiAir QV-line // 2022-02-28

Kicseréltem a tompított Osram Night Breaker izzókat Osram Cool Blue (5000K) izzókra. Sikerült ezt a lámpabúra kiszerelése nélkül megtenni, bár kell hozzá a türelem.

>> AutóápolásParaBella // Alfa Giulietta 1.75Tbi QV // 2021-11-07

Eljött az évnek az a része, mikor a nyári topóka már nem elég biztonságos a reggeli fagyos utakon. Ideje átvetni a papucsokat.... Nehéz megszabadulni arra a pár hónapra ezektől a gyönyörű 18"-os felniktől, de a zord téli körülményeknek semmi áron nem tenném ki.
Kaptam egy fülest, hogy ha akad rá módom mindenképpen nézzem meg a dobbetét mögötti vízelvezető csatornákat, mert hajlamosak az évek alatt eltömődni mindenféle kosszal, sárral, levelekkel és onnantól már a rozsda meg is kezdi majszolni szép lassan a Giu kecses vonalait. Több sem kellett mint egy szabad hétvége a négy téli papucs és a szerszámkészlet. Szép sorba szedve ki a dobbetéteket meglepetésemre szinte csak felületi rozsda és egy minimális berakódás fogadott. Kellemeset csalódtam, mivel valószínűleg az Osztrák kolléga aligha törte volna magát ilyenekkel. Egyedül a jobb első sárvédő aljánál volt eltömődve.
A takarítást követően a 17"-os téli felniké lett a színpad. Vadi új téli Barum gumik kerültek fel rá. Csere közben figyelmes lettem rá, hogy a jobb első fékkopás jelzőm el van szakadva - ezt majd orvosolni kell. A bal elsőn pedig egy teleszkóp mandzsetta szorul majd cserére.

A kocsi téliesítve, remélve minél hamarabb eljön a tavasz és vele együtt visszakerülnek majd a gyönyörű nyári felnik is.

>> EseményHardy // Alfa Giulia Veloce 2.2 D Q4 // 2022-03-02

Mivel a másik autót azonnal elvitték így másikat kellett gyorsan keresni. Sokat gondolkodtam hogy Giulia vagy Stelvio legyen. Utóbbi kicsit jobban tetszett viszont garázsba nehezen fért be meg Giulia már volt. Kezdtem rájönni hogy annyira nem is egyszerű a vásárlás. Aztán találtam egyet Milano mellett. Giulia lett. Jelenleg úton van az országba. Már nagyon várom hogy élőben is lássam.

 
>> SzervizGreene // Alfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2022-01-17

Miután kész lett a hengerfej, vissza lett szerelve az autóba. Ha már úgyis szét volt szedve, kapott új vezérműszíjat, balansztengely szíjat, vízpumpát, meg mindent ami kellett. Olajból Selenia Racing 10W-60 került bele.
Amikor kész lett elindultam vele haza, és mire hazaértem, bekapcsolt a ventilátor a nagyobb fokozaton. Gyanús lett a dolog, ezért másnap megint elmentem egy körre, a háztömb körül, hogy lássam mennyire melegszik. Bemelegedés után alapjáraton még vissza tudta magát hűteni, de terhelve elkezdett melegedni.
Újra bejelentkeztem a szerelőmhöz, egy hideg reggelen óvatosan átgurultam hozzá, és megállapítottuk, hogy ez valószínűleg a hűtő lesz. Megrendelte hozzá az alkatrészt (gyári hűtő: Denso, és gyári termosztát), és egy nap alatt kicserélte. A hűtő volt durván eltömődve.

A 72-es piros 2000 GTV ritkán van használva. Volt olyan év, hogy összesen mentem vele 160 km-t, elosztva 3 karbantartó menetre. De most egy nap alatt sikerült ennyit gurulni, két másik veterán Alfa társaságában. 10 fok és napsütés. 160km és 160 km/h. Minden jól átforrósodott. Novemberben ment utoljára az autó, amikor muzeális és műszaki vizsgára vittem. Szóval kellett ez mindkettőnknek 🙂
2021-ben a hátsó futómű teljes felújításra került és beszereltem 4 piros Koni classic lengéscsillapítót. (az első futómű az 2018-ban). Érzhetően javult az autó, stabil a hátulja, nem rángatja a merev híd az autót és kopogás sincs. Nincs mese, ha igazán jó és stabil futóművet szeretnénk ki kell venni a hátsó hidat, így lehet minden részét felújítani.
A műszerfal is repedés mentesítve lett és felszereltem a kockásított hátsó rendszámot, ez való rá.