Blog
132000 Km
Szivárgott a vízpumpa, nyekergett is egy kicsit, így cserélve lett, de akkor már az egész vezérlés is gyárira.
Vezérmű szíj, görgők, vízpumpa.
Anyag 65000 Ft
munkadíly 50000 Ft
Az autó elérte a 265 ezer kmt, eljött az újabb szervíz ideje.
A pontos árakat nem tudom már, mert az olajon kívül (16990) minden más polcon volt korábbi rendelésből.
Czabán Bercit kerestem meg egy olyan problémával , hogy olaj került a kiegyenlítő tartályba. Olajat ,vizet nem fogyasztotta . Elsőnek a hőcserélőcsőre gyanakodott mivel a 8 szelepes nem szokott hengerfejes lenni.A szétszerelés után a hőcserélőcsőn nyomáspróbát csinált ,de nem talált hibát.
A hengerfej felújítás során új vezérlést kapott, és ha már szétszedték kitisztította a szívósort és a turbó tisztítását is elvégezte.Friss olajat kapott 203.500km-nél.
2.000km megtétel után kellett vissza vinnem egy olaj cserére és kiegyenlítő tartály + folyadék cserére. Hosszbordás szíj és főtengely jeladó csere is volt .
Nem hittem, de megtörtént...
Tökéletes őszi szombat reggel volt. Éppen kondiba siettem, mert már késésben voltam és nem akartam, hogy sokat várjon rám a haver. Amint lehetett toltam D-be és nyomtam a szemét kifele. Összesen 2 perc késésem lett, azt is a városban szedtem össze. Nagyon jól ment a kis piros golyó, büszke voltam rá.
Mikor már letudtuk a kötelező edzést elköszöntünk egymástól majd kocsiba ülve - kulcs elfordít, motor pöcc-röff és egy SMS az asszonynak, hogy már indulok. Vagyis indulnék, csak se nem csipog a senzor hátul, se nem megy a műszerfal világítás. Mi a szösz ?! A fordulatmérő sem mozdul, gázadásra sem.... Na jó, akkor kocsi ledöf, majd újraindít. Semmi változás.... Ideje felhívni Turpit, mondjon valamit, mert ez nagyon nem okés, így haza nem vezetek. Kitudja haza e vinne, sőt nem e mondana még valami fel útközben?!
Megnyugtatott azzal, hogy csak kapjam le az akkusarut, majd vissza és mennie kellene.
Király akkor kell gyorsan szereznem valahonnan egy kulcs szettet és meg is vagyok.
Hívom a közelben lakó rokon csajt nem e tud szólni az apjának, hogy két tömbnyire vagyok lerobbanva a kocsival és kellene egy kulcsszett. Persze a szülei nincsenek otthon és ő nem tudja, hogy hol vannak a szerszámok. Akkor hívom a bátyám, nincs otthon. Hívom a fathert. A probléma hallatán rögtön kocsiba is ült és hozta magával a kulcsokat. 30 perc múlva megérkezett a felmentősereg a kulcsokkal együtt. Neki is estünk - motorháztető fel, aksi megkeres ééééés.... A rohadt anyját, hisz ehhez nem is kell kulcs?!?!?! Quick-release-es a mínusz pólusa. Na akkor pólus le, vár egy kicsit, majd vissza. Visszaülve a kocsiba minden ugyan úgy ment, mint ahogy kellett volna, csak a VDC hibát kellett kiiktatni egy egyszerű kopptól-koppig tekeréssel és meg is vagyunk.
Otthon azonnal utántöltöttük és le is rendeltem egy vadi új aksit.
Jól rám ijesztett ez a kis dög, de örülök, hogy ilyen banálisan egyszerű megoldással orvosolni lehetett. Remélem nem változik át egy hisztis dívává és vele már csak a gondmentes autózás marad.
165000 km-nél megtörtént a szokásos olajcsere + szűrő
Álló helyzetben meghúzták a baloldali sárvédőt és a lökhárítót , biztosító fizetett jöhetett a szépítés . A vecsési bontóba vettem egy sárvédőt ,lökhárítót pedig javították .
A motorháztetőn volt több kő felverődés egy viszont nagyon zavart amiről már a lakk is feljött így azt is fényeztettem .A hátsó lökhárítón volt pár parkolási sérülés azt is fényeztettem.
A turbónyomás magasabban állt , MAP szenzor csere megoldotta a problémát .190.200km
Olaj csere + szűrők 197.523 km
Pirelli téli gumi 2020.Nov.