Blog
A kormány elkészült, a váltógombbal még van egy kis probléma. Mivel annyira le volt kopva hogy nem látszott rajta a váltó séma, ezért a mester nem tudta milyet tegyen rá. Sajnos egy 5 sebességes mellett döntött. Így nekem nem jó, ezt kicseréli egy séma nélkülire, mert olyan most nincs nála ahol a hátramenet jobb oldalon a 6. mellett van.
Rendes József csinálta a Rendes-kormánytól Kisbéren.
A múlt heti vezérlés cserekor kiderült, hogy ki van szakadva a felső motortartó bak.
Fiatalkatrészekről rendeltem gyári bakot.
A visszapillantók rezgése megszűnt a bak cseréjével
Km óra állása: 194859 km
A hétvégén nekiláttam felgönygölíteni, miért is állhat le az autó. Mivel volt egynem gyári átkötés a computer és a pillangószelep között, ezért kézenfekvőnek tűnt, hogy bármilyen további javítás vagy csere előtt, először a gyári állapotot kell visszaállítani. Óriási szerencsémre ebayen találtam egy azonos cikkszámú kábelkorbácsot, ami ráadaásul Budapesten a III. kerületben volt. Elhoztam. Megmértem az elvágott vezetékek ellenállását a computertől a motoron lévő csatlakozóig. Szerencsére mindegyik folytonos, nem volt benne szakadás. Úgyhogy visszaforrasztottam a vezetékeket, kicseréltem a kábelkorbácsot, és.......az autó beindult! Nagyon boldog voltam. Este még mentem egy kisebb próbakört, majd vasárnap egy nagyobb, 160 km-es kanyart. Minden szuper volt, egészen az utolsó 23 km-ig, ahol újra kezdte a leálást, nem indulást. A program szerint túl dús a keverék. Az egyik katalizátor utáni lambda szonda részterhelésnél eltrő értékeket mutat mint a másik. A motor hőmérséklete 87 és 97 fok között változik. Úgyhogy most következik a termosztát és jeladó csere, valamint a lambdaszondák csatlakozójának ellenőrzése. Egyszer csak a végére járok ennek.....
Jó hogy sikerült anno szereznem egy kimúlt motort lehet próbálkozni.
Kipróbáltam a marót és felraktam a szimeringet.
Ennyit még nem birkóztam szimeringgel hogy le tudjam szedni. Jól látható hogy komoly mennyiség maradt ott. Így nem fog lejönni.
A marás után maradhat némi fémsorja, hogy ne okozzon kárt szereztem kicsi, de annál erősebb mágnest és felragasztottam egy csavarhúzó végére. Mindent kiszed, csak bírjam levenni a szelepszárról.
Utána fültisztítóval és féktisztítóval zsírmentesítettem a felületet és már jöhet is a szimering.
Már csak azt kell eldönteni hogy az elring-et vagy a corteco-t rakjam fel...
A vásárlás utáni szervizelésnél kihagytam a váltó robot olajának cseréjét. Ma megtettem.
Teljesen nem tudom, hogyan lehet lecserélni benne az olajat, ezért csak a tartályban cseréltem, kb. 0.5L olaj. Bár a selespeednél is sokan csak tartályban cserélgetik, mert azt mondják szinte lehetetlen rendelsen lelégteleníteni megbontás után.
Hamarosan úgy is lesz újra olajok, meg a szűrők cseréje, akkor megint cserélni fogom, talán addigra jobban átöblítődik a rendszer.
Sajnos elkaptam a Covidot, ami két hétre ágyhoz szegezett. Nagyon hiányoztak az autóim, ezért a hiányukat felesleges dolgok beszerzésével próbáltam elütni. Volt időm bőven megnézni, hogy milyen felni állna jól a Spidernek, de sajnos, bármenniyre is kommersz, folyton a Blackline felniknél kötöttem ki. Mindenütt azt olvastam, hogy nehéz ilyen felni szerezni és valóban, igaz, tényleg nehéz ilyen felnit szerezni. Na de nem azért mert nem elérhető. A keresés hetében csak itthon 3 garnitura felnit kínáltak eladásra, és az ebayen szintén volt pár szett eladó. De az eladókkal valahogy nem találtuk a közös hangot. Az egyik srác mintha nem is akarta volna eladni a kerekeit, a másikkal, bár megállapodtunk, mégis inkább eladta a haverjának, csak erről nem szólt. Sebaj, a karantén elmúltával úgy gondoltam jól esne egy laza út Szegedre, ahol ezt a szettet hirdették. Elmentem, kifizettem, elhoztam. Gyönyörű, karcmentes kerekek, friss fényezéssel. Másnap megérkeztek az új Pirelli P Zero Nero gumik is 225/45R 18 méretben. Felgumizást követően fel is kerültek az autóra. Nyomban el is vittem egy körre, és lőttem pár fotót. Szerintem bámulatos az eredmény. Az ültetéssel, ezzel gumimérettel pont megvan az a harmónia, amit szeretek.
Mivel az előző LED fényforrások CANBUS hibát okoztak, és folyamatosan hibát jelzett a computer, ezért ellenállásos rendszerre cseréltem őket. Ezek is LED-ek, de így már nem jeleznek hibát, és a fényük szintén 6500K.
Kivillant a motorhiba lámpa, de semmi különöset nem vettem észre a menetdinamikában.
Kiolvasva elsősorban megint lambdaszondára panaszkodik, de most a gyertyákat kivéve, nem lehet rá mondani, hogy az írt kettes szondával gond lenne. Ugyan nem őzbarnák, hanem inkább szürkék, mind egyformán.
A P1178 kód leirása alapján, viszont lesz mit vadászni...