Blog

>> SzervizSpeed0102 // Alfa GT 1.9 JTD 16V // 2022-03-15

Elérkezett a szokásos olajcsere ideje.

Az alábbi alkatrészekkel és olajjal dolgoztunk:
Olajszűrő(Hengst):
Olaj(Motul X-cess 5W40 5L):
Olajleeresztő tömítőgyűrű(Elring):
Légszűrő(Valeo):
Pollenszűrő(SCT)

KM óra állása: 261.293

 

Km óra állás: 90.825 km
Együtt megtett út: 35.325 km
Együtt töltött idő: 1.675 nap
Tankolt üzemanyag: 2.810,71 liter (ebből 57,36 liter a vásárláskori teletank)
Átlagfogyasztás: 7,79 liter/100 km
Átlagos benzinköltség: 31,98 Ft/km
Napi átlagos futás: 21,09 km/nap

Összes költség: 164,02 Ft/ km

 

Kisütött a nap, indulhatunk!
Tihanyig bezárkózva mentünk, mert annyira még nem volt jó idő, de a lehajtónál lévő parkolóban már nyitottunk.
Egy kör Tihanyban és irány a Halászkert, ahol is megebédeltünk.
Visszafelé pár kép az Ötvös Csöpi emlékponton és irány haza!
Tapolcán becsuktuk a tetőt, Sümegen még teletöltöttük PHuBi pocakját.
A jánosházi leágazó felé menet mintha egy Spider sziluettje tűnt volna fel így befordultunk. Az út szélén álldogált egy ugyan olyan Spider mint PHuBi. Megálltunk és üdvözöltem őket. A tetővel voltak elakadva mert nem csukódott be. Kézzel megmozdítottam és már ment is tovább.
Frissen behozott Spider volt talán SYG rendszámmal. Ajánlottam az alfaamore.hu-t, kíváncsi vagyok találkozunk-e?

A mai nap mérlege 257 km, kb 100 km fedetlen fővel.

 
>> Szervizliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2022-03-14

Hetedikén megérkeztek a fék cuccok. Szombat reggel nekiugrottam. Lockheed szervót csak a 1750 Mk1-ben használták, az alap 105-ökhöz Benditaliat. Kivettem, elkezdtem szétszedni, a kis membrán feletti vezérlő dugattyú persze nekem a régi fajta, amihez nem volt a készletben tömítés. Minden rendben lévőnek tűnt, megtiszítottam és kapott egy kis szilikon zsírt a leírás szerint és ment vissza. Kell egy ilyet szereznem, addig nem szedem szét tovább. Úgy döntöttem, hogy a főfékhenger cserével ideiglenesen megelégszem.
A gondot egyébként a főfékhenger gumi harmonika renyhülése okozta, beázott, berozsdált, ropogott, a bizalmam meg megrendült benne. Talán megúsztam volna az egész macerát, ha figyelek rá és kiszárítom az egynapos esőben használat után még az ősszel, de ez elmaradt. Mai szemmel már vicces konstrukciós megoldások ezek.
Még 2004-ben Bonaldi-féle főfékhengert raktam bele, ezek 1962-1970-ig mentek az alap 105-ös Alfákba, de a 1750-ben Bendix-féle való. Most olyat kapott, kicsit drágábban. Akkor nem foglalkoztam vele, csak az árát néztem, de most leesett, hogy ez egy prémium konstrukció a másikhoz képest. Ez nem fenékszeleppel dolgozik, hanem a dugattyú tömítés a tartályból jövő betáp furaton áthaladós fajta, mint a mai napig hasznát megoldás. Így csak két mozgó tömítés van benne, ami tönkre mehet. A Bonaldi megoldásban három ilyen van.
A fékolaj tartályból kivezető flexi csövekből kapott újat, sok éve szereztem be a 7x13-as EPDM csövet, így a kuplungot is légteleníteni kellett.
Légtelenítés után kb. 50x megnyomtam a pedált kis és nagy erővel hosszan, röviden. Nincs csöpögés puhulás, ki lehet menni az utcára.
Ma a próbakör megvolt. Kmét-Ágasegyháza-Kmét. Egyformán, jól adagolhatóan fog. Remélem jó is marad.

 
>> Eseményliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2022-03-07

Kmét-Páhi-Kiskőrös-Páhi 2x-Kmét
130km
Repült.
Jobb első fék csikorgott 60-nál. Vasúti átjáró rendbe tette. Remélem ez csak egy rossz tréfa volt. Minden új, ami az lehet, még a dugattyú tömítés is. Megint nem vittem az infrás hőmérőt, de úgy tűnt hátul is bekopott már a betét.

 
>> SzervizKrTibi // Alfa Giulietta 1.4TB Distinctive EU6 // 2022-03-14

A jó időt kihasználva feltettem a nyári kerekeket. A hátsó féktárcsák agy része kicsit rozsdás volt, csiszolás után lefújtam cink spray-vel.

85.047 km

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2022-03-14

Új klíma hűtő. Klíma kábelezés elvégezve. Evaporátornál korábban bekerült a hőfokszabalyzó. 3°C-nál kikapcsol, 8-nál vissza. Belső tér hőmérséklet érzékelő, 27°C-nál kapcsolja a külső ventilátor első fokozatát, 24-nél ki. Ezek a beállítások módosíthatok, digitális hőmérők. Korábban új szárító szűrő került be. Nyomásmérő a rendszerben, 1.4 bár alatt nem engedi bekapcsolni a kompresszort. Új tömítések a klíma cső csatlakozóknál. Klíma reléje a motortérben. Most nyomáspróba alatt van.

Önindító behúzótekercse kicserélve.

Fagyálló erősítés.

Hűtővíz hőmérséklet érzékelő csatlakozó cserélve. Rögzítő fül a csatlakozóról le volt törve, de most lett másik.

Takarítas kívül belül.

 

1. Keréknyomás beállítása (elöl 2,7 - hátul 2,5)
2. Olajszint ellenőrzés a csere után, a maxig még kellett 1 deci.
3. Rendrakás a csomagtartóban. Eredetileg a reléket beraktam volna belülre, de a kábelköteg nem engedte volna így maradt. Ellenben elfért mellette a kerékkulcs és a vonóhorog (szerszámos), a KKL kábel és a pót ez-az a kék tartóban. Visszaraktam a borítást.
4. Visszakerült az akku takaró kárpit is, de előtte az akku mellé beraktam a szokásos szerszámkészletet..
5. A kamera tápja miatt szétkaptam a lámpát. A testvezeték átforrasztásával nyertem jó pár centit az USB kábelen. Remélem így már elér. Teszt holnap.

Valamelyik szíjnak hangja van. Olyan mintha a hosszbordás hátsó felén lévő feliratot lehetne hallani ahogy átmegy a görgőn. Holnap elválik hogy elhallgat-e.

 
>> SzervizCsipcsirip // Alfa 159 Sedan // 2021-12-07

Ate első féktárcsa + ceramic Ate betét csere és kézifék bowden , fékolaj csere
212.265km

 
>> EseményKrTibi // Alfa Giulietta 1.4TB Distinctive EU6 // 2022-03-03

Meglett a 85.000 km