Blog
Miután 17-én éjfél előtt kevéssel végre biztonságosan használható állapotban hazavittem Marcit, egy nap erőteljes készülődés, matekolás, ügyintézés után 19-én hajnalban elindultunk Alfaországba, a ködös Arzignanoba.
Persze furgonnal, hiszen áruért mentünk.
Szombat reggel pedig a családhoz indultunk le, bemutatni az új családtagot.
Hát...
nem is lehet kifejezni szóban azt amit éreztem a lefelé úton, de megpróbálom:
130as sebességnél 2500as fordulatszámmal forog az öt henger, közben halk zene szól a háttérben, és beszélgetünk a feleségemmel.
Beszélgetünk. nem kiabálunk, mint a furgonban.
130 as sebesség, a motor- és szélzaj olyan mint a furgonnál 90nél, vagy a boxinál 80nál...
Szinte ingerszegény az utazás az előző járműveknél megéltekhez képest.
Vigyáznom is kell, mert valahogy mindig többel akaródzik menni, szoktatni kell még magam a csendes utazáshoz. Ám a jót hamar megszokja az ember.
Átlagfogyasztás Bp-Komló-Bp viszonylatban 5,8 l/ km.
Ha magas fordulatszámról esett vissza az alapjárat, mondjuk piros lámpánál, akkor mindig egy kicsit ingadozott míg beállt. Ma voltam a szerelőnél, megnézte a gyertyákat azok rendben voltak. Azonban az alapjárati motor melletti levegőbeömlő szelep, elég szutykos volt. Ki lett tisztítva a tengelye megkenve. Azóta gyönyörűen működik az alapjárat, semmiféle ingadozás nem tapasztalható.
Vezérlés csere
Összes szűrő cseréje
Olajcsere
Téli kerekek felszerelése
Termosztát csere
Vízpumpa csere
Fűtőradiátor csere
Váltórudazat szorulásának megszüntetése
elérkezett az idő, amikor is bővül a hifi :) csak egy komponenssel van több, de egy nagyon meghatározó eleme lesz az elképzelt rendszeremnek :)
az áldozat egy Hifonics Brutus BXi-1610D monoblokk
erősségei: 550 W RMS @ 4 ohm
1100 W RMS @ 2 ohm
1600 W RMS @ 1 ohm
az első teszt után nyugodtan állítom: imádom! :)
beszéljenek a képek:



Bekerűltek az új Monroe Reflex gátlók.
Ezután a kettőstömegű kiiktatása kezdődött. Beszerzésre kerűlt a 156-os sima lendkereke, a hozzá tartozó vadonat új Valeo kuplungszett, ami nem tartalmazott kinyomócsapágyat. Emiatt egy 164-es kinyomót kapott, mert a Bárdi álltal adott kinyomó nem volt megfelelő ehhez a szerkezethez..
Végűl összeálltak a dolgok és zökkenőnetesen indúl most már a kocsi....

Az autó a mai napon 92067 km futott.
Most összefoglalom az elmúlt 44 e km -ben felmerülő hibákat és költségeket.
48 e km- Itt vettem a kocsit 1 év garanciával, természetesen nem Mo-n. :(
58 e km- szerviz +vezérlés csere ezt még nem én fizetem, kialkudtam.
68 e km - nyári gumi szett Vredestein , új nagyobb aksi a gyárit átraktam apám kocsijába :) 450 Euro
78 e km - új első-hatsó Brembo tárcsák, betétek + teljes szerviz ( csöri mester ) 160 e Ft
80 e km - Stabilizátor rúd (csöri mester) 40e Ft
84 e km - új Téligumik Goodyear Ultra Grip 7 + lemezfelnik ezt jól vettem szerintem 380 Euro szerelésel.
89 e - Az alsó turbócső csere , EGR szelep csere , már hiába takarítottam ki :( 400Euro Ez fájt, mert előbb is kitakaríthattam volna , illetve a turbócsőt is sejtettem már :(
Eddig ennyi, a következő szerviznél a kuplung csere lesz még plussz úgy érzem.
Mivel tegnap elfosta magát a bal első lengéscsillapító, ezért kicseréltem, ha már ilyen fasza idő van. Még mászkálni se kellet utána:)
A satöbbi része érdekesebb a dolognak: kapott új stabrúd szilenteket és a kipufogón is okosítottam. A donoron sportdob volt szögletes véggel, ezért úgy döntöttem, h kicserélem. Kicsit törtem a fejem, h levágjam és a poroltó helyére hegesszem fel, de nem volt kedvem, ezért inkább középdobbal átraktam ahogy volt:) Megberheltem a csomagtér világítást is, ami már kitudja mióta nem működött:) most fasza, meg a túloldalra beraktam egy pótféklámpát az oldalsó műanyag alá (naggyonracsing lett:) Még jó, h volt itthon minden a polcon, csak időt kellet rászánni:D
Ja, és végül felpróbáltam előre is az alufelnit:D

Délelőtt megtörtént egy kis tisztogatás délután pedig elmentünk egy kicsit autózni.Igen nehéz megállni hogy az ember ne lépje túl a megengedett sebességet de nekünk sikerült alig negyed gázon.

Drága IDA-m fesz.szabályzója tönkrement. A generátorról való levétel (nem kellett kiszedni semmit ehhez a művelethez) nem éppen egy gyors és egyszerű feladat volt. De hálistennek és tesóm türelmének lekerült. Másnap jöhetett a vásárlás. Ma bekerült az új, és tökéletesen működik. :) Irány vissza az utakra! :)

Két és fél hete (vagy több, már nem számolom) áll a kocsi. Nincs töltésem. Gondoltam várom a jó időt és szétkapom, de ma rájöttem, hogy nincs ehhez türelmem. :-D Nézegettem, szaglásztam, de áááhhh...Ki dugta azt úgy el? :-) Mindegy, felhívtam a régi szerelőm. (örülök, hogy hazajött Angliából) Kedden valószínű elviszi a gépet és szétrobbantja. Már azon is gondolkoztam, hogy kap még melót. Klíma csövet leszedetem vele...meg úgy láttam a gyertyáknál is állt az olaj. :-) Hamarabb kellett volna hívnom, emrt kezdek pözsósodni. :-D