Blog
Mióta megvettem az autót nem működött megfelelően a fedélzeti computer. Nem volt eget verően fontos, de azért csak zavaró, ha kb 10-15 perc elmúltával már csak egy nagy piros foltot látsz rajta.
Sok gondolkodás és utánajárás után úgy döntöttem, hogy nem ugyan olyat teszek bele, mint ami volt ( a csak belső faceliftes 156okat egy kicsit nagyobb kijelzővel szerelték, mint az új elejűeket, de valószínű, hogy már új korukban is melegedtek).
Tehát nekiálltam a keresésnek. Érdeklődtem több helyen is, volt ahol 15ezer, volt ahol 30ezerért kínálták. Feladtam itt az amorén egy hirdetést, hogy mit keresek. Másnap este jött is az e-mail, hogy lenne egy 4000Ft-ért. Mivel a bontóban azt mondták, hogy a csatlakozók egyformák, és a szellőzőbox mérete is ugyan az be mertem vállalni a 4000Ftosat.
Postaköltséggel együtt 5700Ftba került (gondoltam, ha mégsem jó az enyémbe, eladom a bontónak, még így is keresek rajta :)
Először a szellőzőbox szélvédő felőli oldalán tart 2 torx csavar. Ezt ha kivettük, kipattinthatjuk óvatosan a boxot, de sokat nem engednek a vezetékek. A kijelző fő csatijához a következőképpen férünk hozzá:
Ki kell hozzá venni a kesztyűtartót. Először az ajtaját tartó 6db csavart vegyük ki, majd óvatosan ki kell akasztani a 2 kis tartófület, nehogy letörjenek! Majd jön az 5 kis csavar, ami a kesztyűtartó belsejét tartja. Ne feledkezzünk meg az immobiliser érzékelőjéről, a kesztyűtartó világításáról és a kis kapcsolójáról.
Ha mindezzel megvagyunk láthatjuk a nagy fehér csatlakozót ami a kijelzőtől jön. Ez kis sínnel van rögzítve (ami lehet, hogy le is törik). Ezzel a könnyebb része meg is van a dolognak.
Jöjjön a kisebb csatlakozó, ami az info + - gombokhoz tartozik a klíma alatt. Ehhez ki kell szedni a cd lejátszót. Kis keresgélés után meg fogjuk találni a kis kör alakú csatit, ezt nőgyógyász mozdulattal 2 kézzel a műszerfalban turkálva széthúzhatjuk :)
Próbáltam a szivargyújtó és a hamutálca felől közeledni, de felesleges, mert hiába vettem ki, le van zárva felülről.
Ezután ki is lehet szabadítani a régi kijelzőt.
Visszafelé sokkal könnyebb minden :) Csatik, csavarok vissza és lehet is örülni az új kijelzőnek. Mindegy, hogy jobb, vagy bal kormányos autóból vesszük a kijelzőt, a szellőző formája ugyan az, a jobbkormáynos változatnál egy nagyon picit az utas felé lesz fordulva a kijelző, de egyáltalán nem zavaró, mindenhonnan jól látható a kijelző.
Mindenkinek jó szerelést kívánok!





Folyamatos leszabályozás, Motor Control, menni nem akaró érzés, lyukas alsó, felső turbó cső.
Köszönhető a turbó 1 Bar helyett 2 Bar nyomásának.
4 nap létezés Alfika nélkül+ 60.000 Ft-os szervízelés és a turbó helyre rakva és kitisztítva. igy kaptam vissza Alfit, és a kicsikocsi újra száguld!!!:)
Hatalmas sebesség, visszatérő pozitív élmény vezetés közben!:)
Imádom az autóm!:)))
Kapott másik váltó meg kézifékszoknyát piros varrással, mivel a gyári elfáradt, meg az nem igazi bőrből volt.





Nagyon mocskos volt már kívül és mosóban kellett sajna. Pesti út előtt mostam le, így útközben csak megszáradt a kicsikém :)
Párom munkatársa hozott a melóhelyükre csomó megmaradt kacatot. Nekünk - többek között - egy kulcstartót küldött, amit előtte nem nézett meg. Na, mi van a kulcstartón? Igen: Alfa 166 és még a színe is majdnem megegyezik.

Már azt hittem, hogy annyi. Beragad a gomb. Mind a két ajtón. emlékeztem, hogy Admirális oldalán olvastam ezzel kapcsolatosan dolgokat. A leírása alapján szétszedtem a kárpitot, majd az ajtót.
Tehát:
Ha szerencsénk van:
Az ajtó élében van egy csillag fejű csavar. A kilincset tartja. Azt ki, és egy kb 10 cm hosszú fecskendővel benyúlni addig, amíg meg nem akad. Az a zár hengeres teste. Folyékony kenőanyagot benyomatni! Járatni közben a gombot, meg kell javulnia. Ha nem akkor olvasd végig a "Ha nincs szerencsénk" szemelvényt...
Ha nincs szerencsénk:
Belső kilincsben lévő fedél ki, alatta lévő csavar ki. borítás le. Óvatosan! Magas hangsugárzó is jön. Kábelét lehúzni. Nagy hangszóró rácsát pattintással eltávolítani. A kapaszkodó, amin az ablakemelő gombjai vannak kiszerel. Aljában takaró gumi ki, alatta a csavar ki és kijön a gombokkal együtt. eztán óvatosan körbe lepattintani a kárpitot és felfelé kiemelni. Belső Zár gombra vigyázni. Nylon lezakítása. vissza lehet ragasztani, ha nem téped miszlikre. :)
Az ajtóból a lopásgátló műanyag lemez csavarjai ki, lemezke ki. Ablak vezető keret ki (2-3csavar). Kilincs rudazata leakaszt. (2db) Kilincset tartó csavarok ki. 2db. Kilincs gombot benyomva addig forgatni a kilincset, amíg ki nem jön. Csavarjával ne karcold az ajtót a forgatás közben!
Ha már kézben van, látni fogod, hogy a gumi tömítés van elszakadva, vagy csak ki van száradva a szerkezet. Ha a guminak nyekk', akkor vízszerlvény bolt, 20Ft, újat bele és már csak össze kell rakni. :D
Ha nem szakadt, agyonfújni csavarlazítóval aztán kifújkálni. Ezek után tetszőleges kenőanyaggal elárasztás... És már csak össze kell rakni... :D
Na ennyit a kilincsről, amit természetesen meg lehet vásárolni... 25eFt! így is úgy is szét kell szedni az ajtót. A régi javítható, az új drága és dolgozni kell vele ugyanúgy...
Megjött a motortakaró. Mivel az első, meg a másodig, sőt a harmadik ami 1 hónapot bírt a hátsó felfogatási pontoknál adta meg magát elsőre, így kapott egy kis megerősítést 4-es saválló lemezből. Remélem ez már tovább fogja bírni.


Végre nagy nehézségek árán sikerült beszereznem a kinézett fejegységet, egy Clarion CZ200EG-t. Kábelen vezetett USB csati, zöld háttérvilágítás, megfizethető kategória, tűrhető hang. Kicsit minőségérzetben többet vártam. Alapvetően szép kivitelű, viszont kellemetlen a gombok nyomáspontja. Lehet egy fejegységnél nem ez a fő szempont? No lényeg, hogy színben illik a beltérhez. A zöld árnyalat kicsit eltér a többi zöldtől a beltérben, de legalább zöld. És működik, és fogja az összes rádió állomást. Vagy ezek sem fő szempontok? A gyári rendszerből egész jó hangot hoz ki, persze a mélyek teljes mellőzésével...de ez már a hangszórók hibája. Hozzáteszem a Bass-G mélykiemelés egész használható, nem az a zörgő vagy elkent puffogás az eredmény. A gyári hangszórókból kihozza a maximumat, a közepek és magasak szépek, pontosak, tiszták. Egyelőre ennyi nekem elég is zenei téren, egy autóba ennyi kell.




ráerült az uj hengerfejtömités és most tesztelés alatt vaan bykficke....hétvégén még ráhuzunk a csavarokra.....jofélee német tömtést kapott : )
2011.02.02-án az autóban kettős tömegű lendkereket és kuplungot kellett cserélni. Nem örültem neki, de ez van.