Blog

Ma átfordult a számláló már túl vagyunk a 3 ezren a fogyi kezd beállni 7-7,5 literre vegyesben ezzel elégedett vagyok pedig most már egy picit mélyebbre tolom a gázpedált :-)))))))))))))

 
>> SzervizZsolt85 // Alfa 156 SW 1.9 Jtd Distinctive // 2011-01-30

Az autóban eddig sok mindent kicseréltünk. Leírok "pár" dolgot ami eddig javításra került. Először is az elindulás nagyon nem volt jó, mivel erős rázkódással indult (egyesben), és a kuplung is nagyon kemény volt. Erre sok kérdezősködés után azt javasolták, hogy a kuplungot kell cserélni, kettős tömegű lendkerékkel együtt, mivel a kettő együtt kopik. Ezt a műveletet egy közeli szervizben végezték el. Nem volt olcsó mulatság, de elég reális áron "akcióba" sikerült beszerezni a teljes szettet (Valeo), az Albauto-nál.
Az első futóműből erős kopogás jött elő rossz úton, amiből felénk csak ilyen ilyen található, sima úton persze semmi. Nos lengőkarok lettek gyanúsak, még hozzá az alsók. Ezeket szintén kicseréltük (Runville).
A motort sem hanyagoltuk el, olajcsere (Selenia WR D 5w-40), és vezérlés (Gates) szett csere.
Az említett kotyogás, az első futóműből még koránt sem tűnt el. Alsók ugye cserélve, akkor még ott van a stabilizátor (kutyacsont) ami kotyoghat. Na akkor, lerendel, és már cseréltük is ki, és lám a kotyogás majdnem eltűnt. Ha ezt kicseréltük akkor már csak a stabilizátor rúd lehet a ludas. Nah akkor nekiálltunk lebontani az egész alját, kipuff le, hátsó motortartó kitámaszt, alsó lengőkarok kicsavarva, és lám fél nap csavarozás után nagy nehezen ki tudtuk csúsztatni a rudat. Láttam rajta még címkét ami 05-ös volt. Ezért csak a szilenteket cseréltük ki, amit úgy kell elvégezni hogy bilincset ami összefogja a szilenetet, egyszerűen szét kell ütni mivel gyárilag a csavar lyuknál össze van préselve. Elég az egyik felét szét választani és elfordítanim és már ki is lehet cserélni a szilenetet. Persze a bilincs szétnyitás után sorja marad aminek flexet és már összecsukásnál is pontosan fekszik a két fél. Egy kis zsirt is kentünk rúd és gumi szilent közé és már mehetet is vissza egy délutános szereléssel. És első futómű teljesen csendes lett. Nah kezdtem picit örülni :)
Remélem írtam pár érdekeset hasznosat, majd megírom a további dolgaimat is kocsival !
jah a km 131500 körül volt

 
>> SzervizHardy // Alfa 156 1.6 16V // 2011-01-30

Mivel a cica tönkretette, lásd korábbi bejegyzés, így kellett egyet vennem. Gondoltam nézek egyet bontottan hátha van valakinek jó áron. De vagy nem volt vagy drágábban adták mint az újat, bár azt nem mondtam kinek jó áron. Én úgy gondoltam nekem, ők meg hogy nekik. Mivel a kettő érdek nem találkozott, így új került az autóra. Ricambi originali. Két okból. Az egyik hogy szeretem a gyári alkatrészeket, de a másik ami nyomósabb, hogy míg az újabb elejühöz létezik utángyártott, addig ehhez nem.

 
>> EseményFairlane // Alfa 155 1.8 TS, 8V // 2011-01-27

Ma sikeres műszaki vizsgát tettünk.
2013-ig ismét falhatja az utakat a gépjószág...

>> SzervizFairlane // Alfa 155 1.8 TS, 8V // 2011-01-08

Négypólusú Beru UXF56 Platina gyertyákat kapott, mivel a gyári Golden Lodge nem beszerezhető...

Ilyenkó' nem szeretem, hogy 8 kell bele... :))

>> Egyébferike159 // Alfa 159 1.8 // 2011-01-30

Januárban megtankoltam az autót JET-es kúton, ami nem bizonyult a legjobb választásnak, mivel a tankolás után az autóm lényegesen lassú, erőtlen, lomha lett.
Mindez párosítva bő egy literes túlfogyasztással.
Tanulság: nem érdemes elspórolni a minőséget!

>> Szerviz"Száguldosrác" // Alfa 156 1.6 16V TS // 2011-01-28

Ismét ketyeg a kicsi lány :D 2011.01.28. Az élmény nagyon hiányzott amit nyújt az alfa. Vez.szíj szett csere,hosszbordás szíj szett csere,16 szelep, tömítések,olaj,fagyálló,akkumulátor csere mert a töltés közben felrobbant.

 
>> SzervizSzabeee // Alfa 146 1.4 Twin Spark 16V // 2011-01-30

péntek

kivittem a kicsikét... előtte még megkapta az új égőket... Osram Night Breaker Plus H1-esben, később a H7-es égőket is ilyenre cserélem. Szóval minden szépen ment, amíg egyik iskola előtti "körforgalomnál" keresztbe nem álltam kézifék nélkül.... látványosnak tűnt, viszont meghökkentem, amikor szembesültem a ténnyel..... ez így majdnem P4 :DDD szóval a kerekek össze-vissza állnak.... szuper, még valami, amit csinálhatok.... gondoltam magamban, aztán ugyan abban az utcában elkezdett pislogni, majd világítani a töltés ikonja... örültem neki, nagyon..... még hazaértem vele, aztán onnan sehova.... Lacci33 cartárs jóvoltából kaptam egy elfekvőben lévő akkumulátort, 70Ah-sat, még egyszer köszi szépen!, bedobtuk még péntek este, gyújtás..... start, mint egy kis angyal, úgy indult :) vissza a városba... egész este meg sem nyikkant a töltés ikonja.....

szombat

... egészen szombatig, amikor a határhoz utaztunk....beálltam a parkolóba és láss csodát..... megint pislog és világít az ikon...... óhh, hát ez szuper! gyorsan leállítottam, hogy addig se egye az aksit a rendszer. hazafelé úton olyan 8 km-vel a cél előtt.... kivilágított a töltés ikon.... aztán szépen sorra ment el minden.... ABS kikapcsolt, műszerfal nem kapott áramot, a mutatók hol 0-n, hol a reális értéken álltak, km-mérő elsötétült, 2500-as fordulat felett még töltött az elején, így amikor csak üresben gurultam, próbáltam gázadással rávenni a generátort a működésre, nem sikerült... jó 3 km-vel itthonról teljesen elment a töltés...... de hazahozott.... beálltam vele a garázs elé és "meghalt", szóval ismét betoltuk, levettük a generátort, szétszedtük..... az egyik szénkefe 4 mm-vel rövidebb, mint a másik és a réz réteg, ahol érintkeznie kellene a rotorral, az sem fellelhető..... egy elégett valami van helyette, szóval most épp vadászok egy bontott generátorra..... mivel írtam nyüszögő hangot, rájöttünk, hogy a generátor csinálta.....a generál óta kapott már új gyújtótrafókat és pipákat (kösz mreni), most egy "új" generátor, hát van kedve vinni a pénzt :) bár egy alfa sosem fogja hozni, remélem az elektromos rendszerem most már megbízható lesz!

egyelőre ennyi.....

 
>> SzervizCro166 // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2011-01-30

Újabb olajcsere, eltelt 14 hónap, és 13ezer kilométer.
Kicseréltem a szűrőket is, valamint a középső, és a hátsó kipufogótartó gumibakokat, mégis csak elmúlt már 9 éves, bár látszólag hibátlanok voltak.

Felhasznált anyagok:
- 5L Selénia WR 5-40
- MANN olajszűrő
- HANS-PRIES üzemanyag szűrő
-TECNECO pollenszűrő
-TECNECO levegőszűrő
-IMPERGOM kipufogótartó gumibak (4db)

 
>> Eseménybizi // Alfa 166 2.4 MJTD Distinctive // 2011-01-30

111111 km