Blog
Az első réteg fényezése kész. Az autó vetárán jellegű fényezést kap, ezért a fényezés vissza lesz csiszolva és kap még egy réteg komlett fényezést.


Míg az autó a fényezőnél van addig halad a motorfelújítás, Hengerfejek felújítva, motorblokk ellenőrizve, festve, érzékelők eladok csere, csövek, tömítések, bilincsek csere, stb...



Sikerült időt szakítanom,hogy lecseréljem a szervó olajamat...Valamint ideiglenesen megrepairáltam a ködlámpámat,de ha lesz pénzem kell vennem egy gyárit.Valamint megfejtettem a bal hátsó negatív kerékdőlésem okát(ami ránézésre is érhető volt),a lengőkar szilent kuka,jobb első gumiágy is kuka.Műszakira lesz mit csinálni:)
Egy szép napon rátaláltam az egyik legszebb első lökhárítóra, ami csak létezhet 156-os Alfához. Nem GTA, nem Cadamuro, hanem Cadamuro-GTA. Nekem is furcsa volt először, de mindkettőnél szebb:) Szerintem. Egyetlen problémája van: "For Alfa 156 GTA (not suitable for other 156 variants)." GTPeti segített lelevelezni az Alfistivel, hogy biztosak-e ebben az állításukban. Sajnos igen. Így kicsi elkeseredés után tovább keresgéltem és leltem rá a megoldásra. Mivel a gyári GTA lökhárító se menne fel a gépre, ezért rendeltem egy utángyártott lököst (GTA-look), amit nem GTA-ra terveztek. Ez már meg is érkezett (0121). Ezzel is elég nagy szerencsém volt, mert nem kellett külföldről rendelnem, sőt.. volt egy fazon, aki ezt berendelte, letette az előleget és nem ment érte. Én pedig annyival olcsóbban jutottam hozzá:) Viszont ezzel még nincs vége. Beszéltem a Fanat-X-szel, hogy mibe fájna nekem ennek az átalakítása, hogy úgy nézzen ki, mint amilyet szeretnék. Elküldték ajánlatukat és így jövő hét pénteken már el is kezdődhet a munka. :)




Meglátogattam a helyi olasz bontóst, már régebben kinéztem magamnak egy jobb első indexet, most lecsaptam rá. nézelődés közben találtam csomagtérajtózárat, viszont egészben nem kellett volna, szerencsére gyors alku után megkaptam róla a jelvényt jutányos áron. Kicsit fakó ugyan a színe, de így legalább nem üt nagyon el, ugyanolyan mint az elsőm. Otthon be is dobtam az indexet (eddigi legegyszerűbb szerelés) valamint megcsináltam, hogy a belső kilincs is nyissa a balelső ajtót. Gratulálok annak aki kitalálta, hogy drótozás fogja a bowden másik végét...
Reggel iszonyatos hang mellett megadta magát a klímakompresszor szabadonfutója. Kényszerből belevertem még 150km-t, sajnos menni kellett nem pihenhetett a gép. Délután volt időm útbaejteni egy bárdit, aztán azzal a lendülettel föl is dobtam a rövid szíjat, ezzel együtt leszedtem a fölöslegessé vált vezetőgörgőt. Most klíma nélküli a vas, ha lesz időm nekiállok kibontani a klímát.
Jó lett volna ha különböző hanghordozókat rá tudnék kötni a rádiómra, és átnéztem a menüjét hátha. Valamikor régen kikapcsolhattam, de volt aux bemenetem. Vettem egy kábelt hozzá, de mivel nem szeretem ha mindenféle vezetékek lógnak az autómba, ezért a 3.5 jack véget levágtam róla, és kapott egy fix aljzatot, amit beépítettem a két ülés közé. Most minden 3.5-ös hanghordozót tudok csatlakoztatni.





Nekiláttunk a hátsó főtengely szimering cserének. Ideje volt, mert üresben, gázfröccsre szinte okádta az olajat magából. Az első alső lengőkarok cseréjét is terveztem, igaz csak egy hónappal későbbre, de gondolkodtam rajta, ha már úgy is szét kell kapni az autót, mindegy ha megoldjuk ezt is. Erre jött a telefon a szerelőtől, hogy ki kellene most cserélni, mert az egyikbe beleszakadt a csavar. Hát a sors eldöntötte, igy szereztünk 20.000Ft/db áron alsó lengőkarokat. Kicsit olcsóbban is tudtam volna, de gyorsab kellett, mert vasárnap megyünk Hajdúszoboszlóra és nem akartam a Merci Vitoval menni oda is.
Hátsó főtengely szimering: 9000Ft
2db alsó lengőkar:2X20.000Ft= 40.000Ft
munkadij:11.000Ft (Zoli nem akart elkérni semmit, de nem hagyhattam, hogy szivességből ilyen sokat dolgozzon nekem)
Majd a közeljövőben cserések lesznek a stab. rúd szilentjei is, valamint a hátsó fékeket is ki kell majd cserélni.
Most már valószínűleg megszűntek az olajfolyások. 60km után porszáraz a motor. Le lett mosva benzinnel alul felül, tehát egyből látszódni fog, ha van valami bibi (de ne legyen)
Megjegyezném, hogy SOKKAL komfortosabb lett az autó, valamint visszanyerte a stabilitását is. Élvezetes vezetni, alig várom a holnapi kiruccanást :)
Elértük a 10.000. km-t. ennek okán Kis Sárkány kapott friss olajat, olajszűrőt, kipucoltam a légszűrő betétet, lecseréltem a hűtőfolyadékot is. Elvileg ugyan még nem kellett volna az olajcsere, de mivel ez még bejáratós 10ezer volt, úgy gondoltam, hogy nem árt ha kap friss olajat. Még ki kéne cserélnem az index relét, hamarosan az is meg lesz.
