Blog
Mivel a cica tönkretette, lásd korábbi bejegyzés, így kellett egyet vennem. Gondoltam nézek egyet bontottan hátha van valakinek jó áron. De vagy nem volt vagy drágábban adták mint az újat, bár azt nem mondtam kinek jó áron. Én úgy gondoltam nekem, ők meg hogy nekik. Mivel a kettő érdek nem találkozott, így új került az autóra. Ricambi originali. Két okból. Az egyik hogy szeretem a gyári alkatrészeket, de a másik ami nyomósabb, hogy míg az újabb elejühöz létezik utángyártott, addig ehhez nem.



Ma sikeres műszaki vizsgát tettünk.
2013-ig ismét falhatja az utakat a gépjószág...
Négypólusú Beru UXF56 Platina gyertyákat kapott, mivel a gyári Golden Lodge nem beszerezhető...
Ilyenkó' nem szeretem, hogy 8 kell bele... :))

Januárban megtankoltam az autót JET-es kúton, ami nem bizonyult a legjobb választásnak, mivel a tankolás után az autóm lényegesen lassú, erőtlen, lomha lett.
Mindez párosítva bő egy literes túlfogyasztással.
Tanulság: nem érdemes elspórolni a minőséget!
Ismét ketyeg a kicsi lány :D 2011.01.28. Az élmény nagyon hiányzott amit nyújt az alfa. Vez.szíj szett csere,hosszbordás szíj szett csere,16 szelep, tömítések,olaj,fagyálló,akkumulátor csere mert a töltés közben felrobbant.
péntek
kivittem a kicsikét... előtte még megkapta az új égőket... Osram Night Breaker Plus H1-esben, később a H7-es égőket is ilyenre cserélem. Szóval minden szépen ment, amíg egyik iskola előtti "körforgalomnál" keresztbe nem álltam kézifék nélkül.... látványosnak tűnt, viszont meghökkentem, amikor szembesültem a ténnyel..... ez így majdnem P4 :DDD szóval a kerekek össze-vissza állnak.... szuper, még valami, amit csinálhatok.... gondoltam magamban, aztán ugyan abban az utcában elkezdett pislogni, majd világítani a töltés ikonja... örültem neki, nagyon..... még hazaértem vele, aztán onnan sehova.... Lacci33 cartárs jóvoltából kaptam egy elfekvőben lévő akkumulátort, 70Ah-sat, még egyszer köszi szépen!, bedobtuk még péntek este, gyújtás..... start, mint egy kis angyal, úgy indult :) vissza a városba... egész este meg sem nyikkant a töltés ikonja.....
szombat
... egészen szombatig, amikor a határhoz utaztunk....beálltam a parkolóba és láss csodát..... megint pislog és világít az ikon...... óhh, hát ez szuper! gyorsan leállítottam, hogy addig se egye az aksit a rendszer. hazafelé úton olyan 8 km-vel a cél előtt.... kivilágított a töltés ikon.... aztán szépen sorra ment el minden.... ABS kikapcsolt, műszerfal nem kapott áramot, a mutatók hol 0-n, hol a reális értéken álltak, km-mérő elsötétült, 2500-as fordulat felett még töltött az elején, így amikor csak üresben gurultam, próbáltam gázadással rávenni a generátort a működésre, nem sikerült... jó 3 km-vel itthonról teljesen elment a töltés...... de hazahozott.... beálltam vele a garázs elé és "meghalt", szóval ismét betoltuk, levettük a generátort, szétszedtük..... az egyik szénkefe 4 mm-vel rövidebb, mint a másik és a réz réteg, ahol érintkeznie kellene a rotorral, az sem fellelhető..... egy elégett valami van helyette, szóval most épp vadászok egy bontott generátorra..... mivel írtam nyüszögő hangot, rájöttünk, hogy a generátor csinálta.....a generál óta kapott már új gyújtótrafókat és pipákat (kösz mreni), most egy "új" generátor, hát van kedve vinni a pénzt :) bár egy alfa sosem fogja hozni, remélem az elektromos rendszerem most már megbízható lesz!
egyelőre ennyi.....
Újabb olajcsere, eltelt 14 hónap, és 13ezer kilométer.
Kicseréltem a szűrőket is, valamint a középső, és a hátsó kipufogótartó gumibakokat, mégis csak elmúlt már 9 éves, bár látszólag hibátlanok voltak.
Felhasznált anyagok:
- 5L Selénia WR 5-40
- MANN olajszűrő
- HANS-PRIES üzemanyag szűrő
-TECNECO pollenszűrő
-TECNECO levegőszűrő
-IMPERGOM kipufogótartó gumibak (4db)


A motor felújítás utáni első olajcsere 187070 km-óra állásnál történt meg. A levegő, a pollen és a gázolajszűrőt is kicseréltük.