Blog
Irtóztam az úttól és mindent megtettem, hogy ne kelljen mennem, de kénytelen voltam. Egész éjjel nem aludtam, azután lehúztam 11 órát a munkában, odakinn köd és eső, minden porcikám azt kívánta, hogy ágyba zuhanjak, esetleg befejezzem a Millénium trilógia utolsó 200 oldalát. Még tettem egy utolsó próbát: fizetem a taxiár felét, de...
Aztán beültem a 156-ba és egy csapásra elmúltak a kételyek. A meglepetéstől alig jutottam szóhoz, csak egy mosolyra futotta és kezdtem magam jól érezni. Az autópályán már lecsillapodtak a kedélyek, semmi torlódás, egyedül a 110-es korlátozás zavart Nagyszombatig. Trencsénig viszont szabad volt a pálya, mire vége lett a Bonanza válogatásnak, a 140-re pöckölt tempomattal már ott is voltam. Innen aztán jön a kedvelt és gyűlölt szakasz: gyűlölöm a végtelenségbe nyúló, hosszú cseh falvakat, amikhez képest Almásfüzítő is rövidnek számít. Imádom viszont a dimbes-dombos közutakat, amit ugyancsak próbára teszik a sofőrt. A csehek viszont kitettek magukért, a Nemsova - Vsetin - Valaske Mezirici szakasz frissen aszfaltozva, remekül csíkozva és prizmázva mindent megad, amire egy közúti rallihoz szükség van. Egyetlen gond lehet csak, ha valakit utolérünk, még inkább, ha az illető teherautó. Éjjel viszont ezzel nincs sok gond, így az egyedüli feladat a féktávok helyes megválasztása, a kanyarívek választása illetve a dombtetőre érve arra koncentrálni, nehogy felbukkanjon előttünk valami akadály. Ismét bebizonyosodott 2 dolog: bár csak 140 lovas a JTD, nagyon jó partner ilyesfajta szórakozásra és a nyomatéknak köszönhetően igazi élményautózást nyújt az Alfa remek kormányozhatóságával kombinálva. Ha a Bravo könnyű kormányával hasonlítom össze, olyan érzésem van, mintha az Alfa egy nagyot terpesztene és a 4 sarokban 4 beton gólyaláb lenne a kerekek helyén. Ahol besokalltam, az egész autó sodródott, pedig ESP nincs az autóban. Még véletlenül sem csúsztam meg, pedig 4 fokban, ködben ideálisak a körülmények az útpadka megkóstolására. A másik tény, hogy a fékek egyáltalán nincsenek összhangban a motorerővel. Nyúlós, gyenge, unalmas a fékrendszer, ha sokáig marad a 156, ez nem maradhat így. Többször kaptam magam azon, hogy ha vészfékezni kellett volna, bizony nincs esélyem megállni. Ami még érdekes volt, hogy a csehek elkezdtek kék prizmát ragasztani az utak szélére - ezt még egy országban sem tapasztaltam és elég furcsa volt, az utat viszont remekül jelölte.
Az útvonaltervező programok szerint 3:06 - 3:10 alatt lehet megtenni a 226 km-t, én pontosan 2:30 alatt tettem meg. Novy Jicin-ben 1300 cseh koronás látogatást tettem a Shell kúton és indultam is vissza. Immár egyedül picit többet engedtem meg magamnak, de a fáradság már elő-előjött és helyenként egész durva volt a köd is, így érzésre nem tudtam olyan jó tempót menni. Az államhatárnál a Garmin belefogott a szokásos mániázásba, de ez az út már a annyira a lábamban van, hogy nem sokat törődtem vele. Az autópályán se tudtam hozni a tempót, egyrészt a köd miatt sokszor nem láttam, hol a sávom, másrészt a ködlámpások miatt állandóan lassítanom kellett - nem láttam az utat, amire szükség volt a biztonságos előzéshez. Soha nem értem meg, mire a hátsó ködlámpa vakító ragyogása, ha valaki 100 méterre van mögötte... Ami még érdekes volt, hogy a 140-es tempomatos sebesség nagyon soknak tűnt, a 134 szintén, de 130-ra belőve már egész biztonságosan éreztem magam. A többiek kb. 110-el mentek, így messze a leggyorsabb voltam hazáig. Az út 2:32 tartott + 4 perc állás, így a tervezett 6 óra helyett 5:15 alatt jártam meg a 452 km-es utat és 23:10-kor már ágyban feküdtem a Milleniummal :)
Így lett az irtóztató vízióból egy remek élményautózás.
Na most egybe írva vagy hogy? :-)
Ma kicseréltem. Bő másfél óra volt. Kicsi a hely és nem lehet hozzáférni a csavarokhoz. Beszereztem mind a két tartó pántot, de csak a sérültet (rohadtat) cseréltem ki. A másikat még nézegetem. Előtte csorgattam bele pici 367 Ft-os bezint, mert féltem, hogy a garázsig nem bírja. Eddig PUGgal nyomtam, de már fáj a hátam. Holnaptól mehetek csorgatni tele.
fent a hátsóhíd, egyúttal előkerült az első igazán rossz új alkatrész: kiderült, hogy a vadiúj hátsó kézifék kábelek rövidek :-/ "beanyáztam" a szállítónál, várom a választ. jövő hétre az autó gurulni fog, addigra lesz fék is :-)

Elmúlt 60.000 Km. Nem volt mit tenni, vezérléscsere, meg természetesen vízpumpa. Kellett is, annyira csendes lett, hogy el se hiszem. Meg ha már szervízben voltam, hátsó tengelycsonkszilent, mert az is elfáradt, meg a jobb első fékbetét kopást jelző vezetékem elszakadt. Az is orvosolva lett. Hogy hol azt gondolom nem kell mondani, de mivel vannak új tagok, így nekik: Csörgő autószervíz. Gyors pontos és nagyon szakszerű. Hogy milyen alkatrészeket kapott, beszéljenek a képek:






10 éves az autó. Ennek örömére kapott műszakit. Örülünk.
Ismét csomagot hozott a postás a szigetlakóktól :)))
Ventilátor kapcsoló, légbeömlők rostélya, két külső díszb@szás a C oszlopra, vasbú készült régi vágású alfa romeo felirat, és végül, de nem utolsó sorban, egy szinte új hátsólámpa. Utóbbi miatt jelentem ujjongok :)))))))))


Apait-anyait beleadva próbáltam meggyőzni a családomat arról, hogy miért lenne jó a kisautóm esküvői autónak, de minden érvem süket fülekre talált, mivelhogy ez a legeslegicuripicuribb, el sem férünk benne... A legnagyobb probléma persze nem az örömszülőkkel volt, őket még csak le lehetne rázni... a drága volt barátom, jelen vőlegényem tűnt a legnagyobb ellenlábasomnak ezen témában, így jó (leendő) asszony módjára befogom a szám, és abba az autóba szállok be, ami megáll a ház előtt... DE! fotózkodni az alfával megyünk, feldíszítve :-))
már csak 4 hét... :)
42.000 km körül járunk

Motorgenerál után már tervben volt, hogy ki kell tisztítani az intercoolert is, mert nyomta ki az olajat, igaz ez egy év használat után megszűnt, de nem volt felesleges művelet a leszedés, mert volt benne még rendesen olaj...:S Mostanra ez is kipipálva:)


Nem egyszerűen égett ki.. (0107)
benne volt: SE 12V-21/5W P21/5W E19 2K2
bele került: csak az E után van más szám, a többi ok:)

Ma ismét Mai naptól két évig nyugalom, friss műszaki (+ zö'd kártya)
Hátsó kristály lámpákat visszacseréltem, de a xenonért húzták a szájukat. Két rossz bemutatása után elhitték, hogy kicseréltem halogénre
Így nem volt jatt. :D
3
512