Blog
Múltkor nézegettem és meg volt repedve a hőpajzs a kipufogócsonk tetején. Aztán lassan teljesen ki esett az alátét ami a pajzsot fogja. Rendeltem egyet grande bandi cartárstól, meg küldött egy kuplungpedál visszanyomó szerkezetet, mert az is elfáradt. Köszönet érte! Tudom hogy felesleges, meg nélküle is működik, de így gyári, és zavart a hiánya. Hiába vannak bogaraim...





Egy új ereklye került a gyűjteményembe, egy véletlen folytán! Vateráztam, és rátaláltam erre a zászlóra, amelyet licitálás során megszereztem! A zászló teljesen új! :)


végre valahára megvan a xenon lámpa is :D
igaz úgy kaptam ajándékba, így ezért csak a beszerelést kellet nekem fizetni.. :D:D:D
Hamarosan bekerül az autóba a Hunflex E85 doboz. Szerény számításaim szerint a +10%-os fogyasztás növekedéssel együtt (ami egyébként 5%-os teljesítmény növekedést is eredményez) maximum a 10. tele tank után már megtérül a kütyü..az kábé 5000 km...tehát 1-2 hónap. Az akárhogy is nézzük nagyon rendben van...
Sikerült talánom fényre sötétedő tükröt, illetve végre valahára leltem jobb oldali kéder gumit, plusz a leamortizált bal oldali indexem (parkolóház oszlop...szerencsére csak ez sínylette meg) is beszerzésre került.
Épülünk...szépülünk:D
Lépésben haladok - a motor már bent van, minden tartozékával, meg a váltó is, a kipufogó jön (Ts első és középrész, hátsó dobot majd meglátjuk). Az elektronika is lassan lábra áll: a csatlakozók és egyes vezetékek cseréje után újra működik a "kompjúter" (a híres karácsonyfa :))) kopp-kopp) és a Bosch "trip computer" is beéledt. A hátsó traktusnál tartok; a lámpák nyákját újra kellett forrasztani, annyira gyalázatosak voltak, egyúttal lecserélem a rettenetes gyári csúszkás csatlakozókat is szép új bosch rendszerűekre. Természetesen ez is egy tervezetlen beavatkozás volt. Az autó annyira széjjel volt, hogy mostanra tényleg mindene volt már a kezemben... A legnagyobb fejtörés az oldalablakok vízlehúzója - az eredetit az előző tulaj "segítői" eldobáltak :S. Okulásképpen itt egy skicc a dologról. Mondanom sem kell, teljesen beszerezhetetlen - bár ötletem már van, egy bukott kísérleten is túl vagyok már. Stay tuned!!!


13 év alatt amióta nálam van az autó, 130.000 KM-t mentem vele. Szerencsére a javítási lista rövid, mert úgy látszik jól kifogtam.
Ami eddig elő fordult:
2006
-Fékbetét csere (Ez természetes dolog.) Tárcsa, és dob föl szabályozás.
-Vezérmű szíj csere (Ez is természetes)
-Motor tartó bak csere. mert elvált az egyik.
-Hátsó lengés csillapító csere. (gázos)
Ezekkel a hibákkal vettem a kocsit.
-Légszűrő, és olaj csere. (Castrol)
A futómű állítások nem is számítanak, mert az évente szokott lenni, biztos ami biztos.
2007
-Kormány gömbfej csere, lengőkarral egybe épített gömbfej csere.
-Légszűrő, és olaj csere. (Castrol)
2008
- Ajtózárban egy műanyag bizbasz csere.
- 2 defekt, 2 új gumi.
-Légszűrő, és olaj csere. (Selenia)
2009
-Váltó kulissza műanyag elem csere. A váltókart ami meg tartja (elfáradt szerintem)
-Első keréknél a gumi fékcső cseréje. (kezdett repedezni)
-Kuplung csere (Tárcsa, szerkezet, kinyomó csapágy)
-Légszűrő, és olaj csere. (Selenia)
2010
-Nekem jöttek.
Hátsó lökhárító, Műanyag doblemez burkolat csere, lökösben lévő szellőző csere, gyári sárvédő gumi csere, két hátsó lámpa csere, hogy egyforma legyen. Lakatos munka + fényezés. A biztosító tisztességesen rendezte a káromat.
-Fékbetét csere elől
-légszűrő, és olaj csere. (Selenia)
-Olaj leeresztő csavar csere.
2011
-Fékolaj csere
-Kuplung munkahenger csere.(A váltónál lévő munkahenger csöpögött.)
-Termosztát csere (Nem fűtött rendesen.)
-Lengés csillapító csere.
-Gyertya csere. (Jó nagy szívás volt, mert bele tört az egyik kicsi. A cimborám 2 napig bűvészkedett vele, hogy kivegye abból a mély lukból a beletört csonkot.) Na ez mondható az első szívásnak, hogy ugye a 100000Km-enkénti csere nagyon jól hangzik, de senki nem gondol rá, hogy 6-8 -13 év alatt ez hogy be tud rohadni. Ha valaki olvassa ezt, gondoljon erre, és minden második olajcserénél nézze meg a gyertyákat, néha át legyen mozgatva, és nehogy így járjon!
2016 Kicsit erősre sikerült egy elindulásom és sajnos szétment a váltóház meg a difi is kapott. Hiába. Nem mai gyerek már. Váltó csere. Volt itthon váltó. olaj bele 12000Ft szereltetés + kuplung munkahenger meg egy pár apróság 25000Ft.
Lehet én voltam a hibás, de lehet anyagfáradás is.
2017 A gép tök jó. Az évenkénti olajcsere és szűrőcserén kívül nem kellett vele foglalkozni. Így 20 évesen is megbízható rozsdamentes.
Nagyon örülök, hogy mellette döntöttem annak idején.
Hát eddig itt tartunk. Nem olyan rossz. Nem?
(Sok embert hallottam már, aki azt mondta, hogy az Alfa szerviz igényes. Hát nem. Időben el kell vinni szerelőhöz, és mielőtt 1 hiba többet csinál, meg kell javíttatni. Olcsóbb is, és mindig jó a szekér. Nem érnek meglepetések.)

Két nap és 442 km város-országút (3-5 személlyel) után egy gyors összefoglaló az eddigi tapasztalatokról a 156-hoz képest (+ tetszik; - nem tetszik) :
+ Van pohártartó, egy fél literes flakon jól megáll benne.
- Kevesebb a pakolóhely, nagyon hiányzik a 156 váltó előtti lyuk, nincs hová tennem a brifkót.
- Nincs aprópénz tartó.
+ A telefon nagyon jól megáll a hamutartó helyén, nem kell tartó.
- A műszerfal teteje tükröződik a szélvédőn.
- Blue&Me csak gyújtással működik, ez azt jelenti, hogy ha kiveszem a kulcsot csak a rádiót lehet hallgatni, az USB-t nem.
+ USB lejátszás akár hangvezérléssel is működik.
- - - A gyári zenecucc hangja finoman szólva is kritikán aluli, azt még megértem, hogy mély nincs (mert nincs mélynyomó), de hogy magas sincs, azt nem.
- Be- és kiszálláskor a koszos küszöb összekoszolja a nadrág szárát.
+ Megfelelő beállítással indulás után az ajtók bezárnak.
++ Diszkréten, de jól működik a visszagurulás gátló.
++ A futómű nagyon jól szigeteli az úthibákat, stabil az autó.
+ Nagyon jó a tompított fény.
++ A ködlámpa nagyságrendekkel jobban világít, mint a 156-ban (ott semmi értelmét sem látom). Ma sikerült hatalmas ködöt elcsípnem Veszprémnél.
++ Csendes az utastér,
- emiatt nincs sebességérzet, nagyon kell figyelni az órát.
-- Nagyon lájtosan, bejáratósan hajtva 6,8 l/100km-es átlagfogyasztást mutat a fedélzeti, nagyon kíváncsi lennék, hogy hogyan mérték az 5,4-es átlagos katalógus adatot. Remélem ez még alakul.
+ Eddig háromszor kellett a gázra lépnem, mindhárom esetben "tanultak" a partnerek. Szóval megy a Párduc, ha kell...
-- Két csomagtérháló rögíző fül hiányzik a csomagtartóból. (holnap megreklamálom)
+ A pótkerék helye a teljes kerékre van méretezve, így egy hatalmas habszivaccsal van kitöltve a "felesleges" hely (szükségpótkerék van). Minden "tartozékot" el lehet majd ide rejteni.
- A belső tükör "éjszakai" állásában tükröződnek benne a belső világítás piros LED-jei.
- Az USB aljazat helye nem tetszik, a stick gyakorlatilag elfoglalja a kesztyűtartó ezen részét.
+ Nagyon jók az ülések, az ülésfűtés 1-es fokozata "testhőmérsékleten" tartja az ülést.
+ Hála a dönthető ülőlapnak eddig a legjobban beállítható ülés, amivel találkoztam.
+ Hidegen indulva pár km után már működik a fűtés.
+ A szellőztető rendszer zajtalanul működik.
- A csomagtartót csak a tetejénél fogva lehet lecsukni, két nap után tele van ujjlenyomatokkal.
...egyenlőre ennyi.