Blog
Már régóta nem tökéletes az ablakmosó rendszer, visszaengedi a csőből a folyadékot, így ablakmosáskor az ablaktörlő töröl 2-őt mire elkezd spriccelni. Ezt javítottam meg. Az ablak előtti jobb oldali burkolat alatt (ahol a pollenszűrő is található) van egy Y-elágazás. Ez lenne hivatott meggátolni a folyadék visszafolyását. Ezt cseréltem ki.Eper cikkszám alapján jött a Hegyaljától.


Ma elvittem az Autóklubhoz műszakizni. Csont nélkül vette az akadályt :) Annyi macera volt csak, hogy nem volt teljesen kompatibilis az Autóklub számítógépe a 156-tal, és így valami régi módszerrel (kopogásérzékelő?) csinálták a zöldkártyát.
Október 6-ot írunk, ma kicserélte Zé cartárs a termosztatunkat és vízhűtőnket. Behr termót kapott a Vas. Az újszerű állapotban lévő hűtőért ezer köszönet Marek cartársnak! Azóta gyorsan melegszik a motor és stabil 90-en a mutató :))



Szétbontva, elrakva, a kasztni bontóba leadva.
Az első blogbejegyzés! Kezdjük ott, hogy volt egy 98as Mitsubishi Carisma-m, ami nagyon jó volt, mert soha nem robbant le, nem törött el semmi (csak egyszer a kuplung az autópálya közepén...), és mivel GDI, nagyon kevesett evett (6L). DE SEMMI STILUS!!!! UNALMAS!!! Néha már tényleg szégyenkezve mentem a kocsihoz, látván a sok holland (és a többi kisebbség) milyen nagy és vatta új kocsikkal járnak.
Szóval elhatároztam magam, miután a lambda szonda megadta magát a Carisma-ban, de még lehetett vele menni, kinéztem egy szép Alfa-t a netről egy kereskedésben, a Carisma-t otthagytam nekik, kis áregyeztetés, majd kijöttem az Alfával, mint újdonsült tulajdonos. Hozzátenném, hogy Hollandiában az átírás és a különféle papírok megszerzése, kb 5 perc, a zöldkártyára kell egy kicsit várni, amíg kiküldik postán, de addíg netről le lehet tölteni az online verziót.
Teljesen más érzés most odamenni egy tűzpiros Alfa-hoz az utcán, majd azzal elhajtani. Ugyan lényegesen többet eszik mint a Carisma és Hollandiában a legdrágább a benzin az egész EU-n belül :S, de annyi baj legyen, csak ránézel az kocsira és máris jobb érzéssel adod ki a teli tank benzinért a 85 Eurót.
Az első blogbejegyzésem végén szeretném megköszönni a tagoknak és a szerkesztőknek hogy itt lehetek.
Hurrá!
Várpalota, szakadó eső, frissen mosott kocsival. De van jó hír. Levizsgáztunk, rendben van mnden.
Felkerültek a téli lábbelik, hát nagyon ronda:) De lett új kézifékkötél!
Rendeltem pár cuccost a Maklárától. Végre olyan dolgokat amik tényleg az apróság kategóriába esnek, de nagyon bosszantanak.
Tehát a lista:
2 hátsó dobbetét
letesztelt hátsó ablakfűtés relé
rossz check panel, a tartófülei miatt
csavarok, patentek
hűtővíz alacsony szint jeladó, tartállyal együtt
ablakmosó alacsony szint jeladó, tartállyal együtt
lámpamosó motor
grátiszba kaptam egy ablakmosó motort is :)
lámpatakaró műanyagok (felülről)
Nos ami talán a legfontosabb volt a hátsó ablakfűtés relé, de sajnos ezzel sem működik így 100% hogy az én készülékemben a hiba.. neki is esek valamikor és rövidre zárom végre a dolgot..
Gyorsan a 2 lámpatakarót is beszereltem.
Kiméricskéltem a 2 jeladót is, ellenállásuk változik ahogy kell, így a hűtővíz-ét be is szereltem, úgyhogy végre nem világít a check panelem.. :)
Ami az ablakmosó tartályba való cuccokat, azokat a héten vmikor összehozom, mert egyúttal tervezek rendet is rakni a körülötte lévő elektromos vezeték kupacban.. Tehát az nem 2 perc lesz
No, akkor ma kezdődik a nagy alkotás, mármint ha tartja a gyár az előre jósolt menetrendet. Remélem, ma a legjobb, legtisztességesebb melósok mentek műszakba, és minden csavart jól meghúznak. :)
Kuplung (tehát nem Kipling, az más) felső munkahenger cseréje. Már nem esik be a pedál, ami azért nagy előny az élvezetes Alfázás szempontjából.
A mai nap folyamán megszereltem a csomagtartó nyitó bovdent, mert az is elvolt szakadva.
Fogyasztás egyenlőre 9L/100 km városban, de még nem cseréltem sem szíjakat, feszítőket, szűrőket, légtömegmérőt.
A vezérmű szíjat görgőkkel és feszítőkkel, + a hosszbordás szíjat minden bigyójával 30.000,-Ft. ért megkaptam. :-) Akciós ár.