Blog
Először arra lettem figyelmes, hogy valami miatt olajos a felnim! Aztán az autó alá kukkantva láttam, hogy nem csak a felni olajos, hanem az egész bal első futómű! Na f@sza... szépen lemostam az alját és elkezdtem figyelgetni, hogy honnét is "folyik" az olaj! Kiderült, hogy a féltengely tövétől jön, tehát a szimmering lesz a bűnös! Szétkaptam hát (lengéscsillapító leköt, a féltengely a csonkállvánnyal együtt kiránt), vettem bele gyári Corteco-t (630,-) és most már nem ereszti az olajat! Nagyon remélem, hogy egy jó darabig ez így is marad! ;-)
Balos féltengely szimmering mérete: 29,8x52x10 / 13,5
Olajat nem kellett vennem, mert találtam itthon valami No Name 80W90-est, de cserélve lesz majd fincsi Tutela-ra! :-)
Viszont egy kis üröm is került az örömbe, mert szétszedéskor kiderült, hogy a kormányösszekötő és a kutyacsont gumibakjai már nem húzzák sokáig! Lassan azokat is cserélnem kell! :-((












Száguldozok Lendva és Szabadka között - egyfolytában. Vettem rá két Matador Nordica Basic téli gumit. Egész jók. Valahogy hangosak. Ja csak ahogy kiderült nem ők, hanem a hátsó kerékcsapágyam. Hát kicseréltük.
Visszatért a rángatás. Benzinen sem tökéletes, különösen hideg motornál, de gázon 50-nél, 90-nél szaggat.
Hétfőn kicseréltettem a gyertyákat, így visszaköltözött az autómba az élet. A légszűrő, és a klímaszűrő cseréjével teljessé vált a 70 ezres szerviz, felkészültünk a télre!!
10 év után búcsút kell vennem a család kedvencétől. Együtt voltunk jóban, rosszban, semmi rosszat nem tudnék róla mondani. Mellette, szinte benne nőt fel a kislányom, vele szerezte meg az első lépéseket a vezetés terén. Nagyon sok kedves emlék fűz hozzá, soha de soha nem hagyott ott sehol, minden honnan hazahozott. Igazi társ volt.
Remélem az új gazdája is ennyi szeretettel gondol majd rá!

Összegzés - az elején, no ez remek - kicseréltük a középső kipuffogódob együttest, volt egy olajcsere szűrővel, négy izzó, gyári ablaktörlők, mert nekem a szögletes van, semmi más nem megy rá, aztán Zoli mester megjavította a ventilátort, most megint van négy fokozata, három alkalommal egyenesítették a felniket - mit csináljak sok a kátyú - és elérkeztünk az izgalmakhoz. Elkezdett eltünni a fékolajam, mint kiderült a kuplung cilinder engedte és elfolyt a fékből is. Nos amikor eme kis kellemetlen hibát hárította el a mesterem, sikerült neki lediplomálnia hülyeségből. Elindul a csávó tesztkörre, csak nem csukja le rendesen a motorháztetőt. Az meg nem hagyja magát, szépen kivágódott és összegyűrte a sarkait. Gratulálok. Önköltségből kijavítja. Csak a tudat. Akárhányszor odanézek, tudom, hogy az már javítva van. Így nézett ki, ha valami kivehető a képekből...



Nem sokáig ment rángatás nélkül. A probléma újra visszatért, de jött a nyár és nem volt időm foglalkozni a dologgal. Egész nyáron táboroztam meg ilyenek úgyhogy az autó három okból is állt. Egyrészt gyorshajtás miatt elvették az engedélyem egy hónapra (meg négy büntetőpont és 60 eur - és nem is az Alfával büntettek meg, mert akkor még meg sem volt), másrészt egy a motorból jövő kopogás miatt leadtam a mesteremnek, harmadrészt nem is voltam otthon. Ezekből a kopogás volt a legaranyosabb történet. A motor megbontásakor - jegyzem meg a gyárból való kijövet óta nem volt szétszedve - kiderült sok érdekes dolog a múltjáról. Egyrészt nem volt rendes olajnyomás, az előző gazdi nem foglalkozott az okokkal, kiszedte az olajnyomásjelző egyik érzékelőjét és szépen túladott az autón. Másrészt a főtengely két csapágya (kettes és ötös) szépen felengedett és a főtengelyem elgörbült. Zoli mester szétszedte, manuálisan csiszolta a stendereket is (no hogy ennek mi a szép magyar neve, ne kérdezzétek, nem tudom) és remekül megcsinálta. Azt mondta ne nyakaljam ezt az autót, mert ez egy jól kitalált szerkezet csak az olaszoknak nincs hozzá megfelelő anyaguk és, ha sokáig szeretnék még autózni vele, akkor jó lesz ha könnyítek a pedálnyomásnál. Viszont azt állítja, hogy ennek az 1.8-as motornak ez a típushibája az a két gyöngébb csapágyazás máskor is fellazulhat. Kicseréltük hát az olajnyomás érzékelőjét a műszer feléledt és most figyelemmel kísérhetem, ha valami gond van.
Ide majd egyszer leirom a kardán szopásom... csak, hogy keretbe foglaljam az "Esse lesz egyszerű" teleregényt...
Úgy tünik kissé amorf alakkal áldott meg a Teremtő... vagy a postást kéne' inkább elővennem? :) Mindenesetre nem sikerült megtalálnom az ideális üléspoziciót. Ha a pedál távolságot belőttem a lábamhoz, akkor a kormány reménytelenül messzire került, és kanyarodáskor akaratlanul is szinte előre hajoltam. Nem volt mit tenni, be kellett szerezzek egy távtartót, amit a már fennlévőre tutdam erősiteni. Állitható OMP-re esett a választásom, amit szokás szerint az ebayről lőttem. Ezentúl ha kedvem tartja, akkor hanyattfekvő hülyegyerek testhelyzetben just cruisin', vagy sportosan mellközeli kormánypozicióval hasitom az ardenneki szerptentineket. :)




Szívás ezerszer. Kicseréltem az izzókat a konzol tekerentyűi mögött. Elég fekete volt már mind. Zsírul világított összerakás után. De akkor vettem észre, hogy bármelyiket tekerem a határok nem a helyükön vannak. :-) Bázeg, szétszedés ismét. Végigjátszottam, hogy jó legyen. Később kocsikázás közben észrevettem, hogy nem reagál a höfok állítására és furán viselkedik a fokozat állításánál is. Áááááá ismét szétszedés és ennek a kettő tekerentyűnek a megcserélése következett. Ezután már tökéletesen működött. Izzó csere a szivargyújtó mögött is. A szivargyújtó nem működik. Holnap megnézem a 15A-es biztosítékot. Kedvem már nem volt hozzá. De legalább szépen világít minden.
Haladok mintazállat! :)
- lecsonkolotam a csonkállványt. :) Porba hulltak a fülek...
- mivel nem használom esőben a kocsit, igy lekerült a dzsuvavédő lemez is. Ennek egyébként is mennie kellett volna, különben hozzáér a tárcsához
- ennek a lemeznek a felfogató pontjait felbővitettem 10mm-esre, ide lesz rögzitve a konzol
- MDF lapból kifaragtam a konzol mintát, és felszereltem a nyergeket a tárcsához
- azért választottam a 305mm-es tárcsát, mert igy a nagy nyereg simán befér a 16-os Zenderekbe, amit mindenkepp meg akartam tartani
Egyenlőre itt tartok. Most már "csak" le kell rajzolgatnom mérethelyesen és méretezve a szükséges távtartókat, konzolt, központositó gyűrűket és le kell adnom a műhelybe.




