Blog

>> SzervizGabesz // Alfa 156 1,6 TS Distinctive // 2010-11-16

Tegnap elvittem a szerelőhöz az autót, ott még a tervezett összeg 100.000 volt. Délután folyamatos telefonálgatás, jöttek a jobbnál-jobb hirek... most ott tartunk, hogy kb 170.000 lesz, és még a gyertyasor-csere nem lesz meg. Kicserélésre kerültek még:
2db első féktárcsa+betét
ablaktörlők

sajna az előző tulaj az utóbbi időben nem nagyon költött rá, ez meg is látszott az olaj a fékek és a szijak állapotán

Holnap megyek az autóért...busszal. :S

 
>> EgyébKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2010-11-16

Sort keritettem egy lámpacserere ,mivel a xenon mig bentvolt jol lättam az utángyártottal de beálllitása nem sikerült sosem rendesen.
Igy megvettem Polo cartárstol a feketere fujt belsejü gyári lámpákat.Köszi a segitsegert Polo! :) Jah es a lökös LESZEDESE NELKÜL megoldottuk a müveletet.Uh a "legenda" hogy a lampa cserelhetö a lökös leszedese nelkül igaznak bizonyult :)
Esetleg akit erdekel a Depo GTA optikás lámpa, es kedve van a beállitással játszani jelezzen,megegyezünk az árban.

 
>> Tuning és extraBelga // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 Grand Prix 3.0V6 // 2010-10-01

Elérkezett az idő egy alapos fék revizióhoz, amivel remélhetőleg a tavaszra végezni is fogok. :) Egy ideje már elkezdtem összeszedegetni a szükséges alkatészeket és a lista már majdnem teljes. Arno-tól megkaparintottam a massziv négydugattyús Brembo nyergeket, ebayről lőttem Goodridge fékcsöveket, a Tuynder.nl biztositotta a 305mm-es 156 GTA első illetve a GTV6 gyári hátsó féktárcsákat valamint a Ferodo DS2500 betéteket hátra. Az első nyergekben Performance Friction Z-rated karbon fékbetétek fognak dolgozni. :)

>> SzervizHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2010-11-22

28 ezer km-nél elkezdett búgni a futómű, és már egy ideje erős kopogás is jött az első kerekek felől. Korainak tartottam mindkét hibát, ilyen kevés km-nél - szerencsére ezzel az Autóház Budaörs és a FAM is egyetértett, így a stabilizátor rudat, valamint a jobb oldali kerékcsapágyat is garanciában cserélték.

A művelet végén sor került egy futóműbeállításra is.

>> Tuning és extraLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2010-11-16

Na ez is megvan. Sosem világított, zavart. Először is kimértem a vezetékeket (sárga-fekete) amikről a 12V-t kell kapnia, az megvolt. Így szétszedtem mindkettőt. A checkpanelnél csak a foglalatot és izzót kellett cserélni a vezérlőnél már nem volt ilyen egyszerű. Igazából nem is tudom mi volt a rossz. Cseréltem a foglalatokat, az izzókat, megtisztítottam a csatlakozókat, és forrasztottam a diódákra. Ezután már működik. Az üzemmód gombok kicsit halványabban világítanak de a képhez képest erősebbek persze, teljesen jól láthatók "élőben".

>> Tuning és extraLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2010-11-16

VÉGRE, VÉGRE, VÉGRE! Az előző 155ben is ilyen sportcsomagos műszeregység volt. Számomra ez az egyetlen fajta ami elfogadható benne.. :)
A történet hosszú, de leegyszerüsítem: még 2008ban vettem az ebay-ről ilyen műszeregységet igaz, TS-be valót. Akkor olcsónak számított a 20.000 Ft-os árával, de ebben benne volt a fém váltógomb és kézifékkar is. Csakhogy akkor nem tudtam hogy a TS-é nem lesz jó, sajnos a ford. mérő nem valós adatot mutatott. Így elcseréltem egy V6ba való egyszerű, de legalább süllyesztett számlapos egységre.
Aztán még 2009ben Marklar kollégához került egy széleskasznis V6, amiben ilyen egység volt. Azonnal lecsaptam rá, de elkövettem a hibát hogy nem "foglalóztam" le, így mire 2 hét múlva mentem a cuccért már eladta Gery83nak. Csalódott voltam.
Gerynek elég lassan (de alaposan) állt össze az autója, míg kb. 3 héttel ezelőtt levizsgázott. Így kiderült hogy a V6 egység meg nem jó a Q4-be szintén fordulatszám jelzés a probléma. Így végre lecsaphattam.
Egyébként mindig is ritkaság volt és az is lesz a V6ban való sport egység, jelenleg ha van épp az Ebay-en, 170EURnál nincs olcsóbb..

>> Tuning és extraLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2010-11-16

Elkészült az olajhűtőm. Ez egy GTV V6 TB ből való. Formára jobban passzol, mint a 164-esé, meg az enged sajnos, tehát igen időszerű a csere. Sajnos mikor szedtem le, akkor a hollander menetes része lenyalódott. így újat kellett rá készíttetni, de nem olyan egyszerű. A mentes "csöcsöket" viszonlyag olcsón megúsztam, csak a felhegesztése nem volt annyira olcsó, + nyomáspróbánál kicsit engedett így javítani is kellett.

>> Tuning és extraszasza911 // Alfa 155 Q4 // 2010-11-16

par hete megvasaroltam Hadada egyik regebbi kipufogojat, amit most sikerült ráapplikálni a kocsira. a turbotol a legvegsökig, 70es rendszer, janodob. az optika nekem 100%-os! a hangja meg egyszerüen elkepesztö... nem éppen halk, de még nem a hülyegyerekkategoria. nagyon élvezem...

 
>> EseményTackry // Alfa 156 SW 2.4 JTD // 2010-11-14

Fotózás a 2011-es 156-os naptárhoz, Pogány, 2010. november 14.

 
>> EseményTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2010-11-15

Ma végleg kikerült a tompítottból a xenon. Mellé volt rakva és csak egy csatlakozót kellett volna átkötni meg az izzót a foglalatba rakni és világított volna ismét. De elcseréltem egy H1-es foglalatúra, ami vagy a refibe vagy a ködlámpába fog helyet kapni. Ez még kérdéses. Le kellett vennem a lököst, mert a trafó a lámpa alatt kapott anno helyet. Nem volt megint egyszerű feladat, mert a 10-11es kulcsom otthon maradt. Szóval félig szétszedet első résszel indultam haza és vissza. Közben ki volt szedve a konzol és ennek hiánya miatt az irányjelző nem működött. Trafók kijöttek izzóval együtt. Holnap posta és várom a H1et. Előtte kipróbáltam és működött. Sajnos fényképező nem volt megint nálam. Ez a telefo meg olyan képet csinál, mintha rajzolnám paintbe...szóval konzol. Kiégett a hőfök tekerőke izzója is. A fokozat állító már régen nem világít. Eljött az ideje, hogy forrasszunk. Elég roszkor, mert így nem tudom állítani, hogy meleg legyen a kocsiba. :-O Kellemes. :-) Se ülésfűtés, se fűtés...a fa hatású konzol kiesett középről, helyette bemászott a szürke. Karbont szerettem volna, de úgy érzem elég zsír ez a szürke. De úgy látom valami miatt nem melegíti a szívargyújtót. Nem dohányzom, de annak működnie kell. Holnap szétberhelem megint.
Várom a csere kormányom bőrözését + a kézifékkar és a váltókar szoknyát is. Újat kap. Ideje. A váltógobon agyalok, hogyan legyen, mert flexelni kell úgy látom. Ez se mai elképzelés. Szép lesz a belső öszhatás, úgy érzem. Képeket majd holnap lövök.