Blog
Miután sikerült elég jó áron hozzájutnom az"összetevőkhöz", pár napja felkerült a téli lábbeli. Lemezfelni, új Kléber gumi és gyári (használt-vatera) 15'-os dísztárcsa. Nem olyan szép, mint a 17-es aluval, de télre célszerűbb és így kb.1 literrel kevesebbet eszik a gép. Átnézettem Alfa szervízben, szerencsére minden ok, csak pár kisebb dolog lesz majd aktuális. Közben meg már várjuk a tavaszt...

Beszerzésre került:
- kábelvezető gégecső 2 méretben, 5m
- bandázsszalag
- saruk
- 1 db fázisceruza
A hét elején sor került az átírásra, mostmár kijelenthetem, hogy teljesen az enyém :)
Ennek örömére megrendeltem a nagyszervizhez az alkatrészeket... folyt.köv. jövő héten.
A mai napon szinte teljes felújításon esett át a futómű. A mellső futómű mindkét oldalán új alsó és felső lengőkar, stabilizátor "kutyacsontjai és a bal oldali belső kormányösszekötő került kicserélésre, valamint a hátsó futómű "kutyacsontjai".
Idő és alkatrész hiányában a mellső stabilizátor szilentjei a jövő hét utánra lettek elhalasztva a futóműállítással egyetemben.
Mindjárt hangtalanul siklik a ménes a "példás" magyar utakon.
128ezer km felett járok (kb 5ezerrel ezelőtt volt olajcsere) és ma után kellett töltenem. Már közelebb állt a szint az alsó nívóhoz, mint a felsőhöz. Szerencsére 2500-ért az Unixban kaptam Selenia 20K-t.
Lecseréltettem a nyári gumikat. Tudtam, hogy a téli Bridgestone gumikkal gondok lesznek, és hogy vennem kell kettőt, mert már kopottak. Aztán ahogy nézegettük, kiderült, hogy annyira nem is kopottak. És mivel olyan nem volt, amilyen rajta volt, így négy újat vettem Hancook 205/60/15.
Centírozás, szerelés, gurulás.
Ja! Elég sokan voltak a gumisnál, és elkezdtek beszélni az olasz autókról, azon belül az alfákról, majd a 156-osról, hogy mindent túlspiláznak, hogy hengerenként két gyertya, és hogy erősítsem meg ez utóbbit. Vigyorgó bólintással nyugtáztam ezt a "hatalmas hibát", majd egy "Szép darab!" végszóval leakasztották róla a szemüket.
Beépült a rengeteg alkatrész az autóba. A hosszbordás szíjtárcsa tanulságos állapotban volt. Nem csupán repedt volt a gumiágy, hanem el volt szakadva, és el is fordult egy bő centit. Mozgott az már mindenfele.
A vezérműszíj állapota nem volt vészes, de az összes görgő és a vízpump is már hangot adott. A hosszbordás szíj nagyon repedezett volt, a műanyag görgői rendesen vállasra kopva. A hosszbordás szíj (és a szíjtárcsa) kivételével még valamennyit bírt volna, de biztosan nem futja el egy vezérléscserével a gyárilag specifikált 120e-t.
80e a reális.
A fékek élettartama is 90e km. Ezalatt semmit nem kellett hozzányúlni, most viszont minden csere. Új tárcsák (RH és Remsa) és új betétek (Jurid és Textar) előre, hátra.
Az autó most még halkabbnak tűnik, viszont a fékek még nincsenek beedzve, kicsit még nyúlósak. Remélem hamar beszoknak a helyükre és harapnak ahogy kell...
A novemberi rossz napokat autós szempontból a kilencedike tetézte be, csak úgy fogta magát a szélvédő és elrepedt. Alig 10 centis repedés volt a bal alsó sarokban, a nevesebb szélvédő specialisták 300€ körüli összegekkel riogattak, de találtam egész olcsó megoldást is: üveg 65€, keret 25€, ragasztó 25€, munka 25€, vagyis 140€. Gond csak egy volt, 3 napot kellett volna várni és első ránézésre nem tűnt olyan helynek, ahol ott merem hagyni az autóm. Aztán meggyőztem magam, hogy felesleges annyi pénzt kidobni, inkább várok.
Az üveg viszont nem várt, a következő 25 km alatt újabb 30 centit repedt - éppen a előttem - keresztben. Mivel a rendőrökkel mostanában szerencsém van, inkább elvittem a nevesebb szervizbe, ahol azonnal bevettek 7.30-kor és 14.00 mehetek az autóért. Mivel nem biztosítós az eset, 250€-ban egyeztünk meg.
Az üveges srác szerint követ kaptam kb. 10 centi magasságban, onnan repedt először lefele, majd felfele az üveg.


a téligumi garnitúrát eleve rejtett szeleppel szereltettem össze, az első szezonban nem volt gond, de tavaly állandóan elszökött a nyomás a 3 keréknél is, ráadásul nehezen fújható volt a szelep. Idén kicseréltettem a Pandánál már bevált másfajta szelepekre. Közben kiderült hogy az egyik kerékben volt egy jókora szög.
Át lett szerelve mind a 4 kerék, centír, defektjavítás + a szelepek

Ma megkapta a BE ajtó a színét. Kb 1 órát ment a hősugárzó, mire megfelelő lett a hőmérséklet a garázsban. Le kellett zsírtalanítani és csak utána fújtam le. Lehetett volna jobb is, de azért inkább felteszem így, mint hogy leszakadjon a mostani ajtóm zsanérja.
Felhasználva:
fém gitt: 1090,-
piros alapozó: 1790,-
2 flakon 05-0400-as Motip piros festék: 2190/flakon
1 flakon 2K lakk: 1590 ,-
Viaszos ügervédő : 1690,-
Soudaband rezgéscsillapító (igazából tetőszigetelő): 3800,-




