Blog
Mivel az eredeti bőrülésem nem volt fűthető, elhatároztam, hogy ha találok szép szürke bőrülést, ami elektromos és fűthető, akkor megveszem. Sikerült találnom, és elfogadható áron meg is tudtam venni. Mivel eredetileg nem így szerelték az autót, kellett hozzá egy kis vezetékezés. Vettem hozzá gyári tartozékokat (relé, biztosíték) és a gyári helyére bekerültek. Nem volt kis munka, ugyanis a teljes autókárpitot ki kellett szedni, azonban a hideg téli napokon megterül a sok befektetett energia :)
Az új garnitúra elég koszos volt, beépítés előtt langyos szappanos vízzel lepucoltam, majd bőrápolóval bekentem.





Ma megtörtént az olajcsere. Ezidáig Selenia 10w40-et használtam. Most más került bele: Selenia 10w60 Racing +Mann olajszűrő. Kiváncsi leszek rá, ez mennyivel jobb :).
A hétvégén, szombaton volt édesapám 64-ik születésnapja, ezért elutaztam hozzá meglepetés szerűen. Az autón a hét elején cseréltem olajat, gyertyákat. NGK gyertyákat javasoltak hozzá és be is szereltük. Az úton édesapám felé egyszer csak érzem, mintha elfogyna az erő a gépezetből. Nem akart gyorsulni, nem húzott a gép, főként magasabb terhelésnél.Nem tudom miért? A gyertyákra gyanakszom, de ez holnap kiderül, mert megnézetem a szervizben.
Mindezek ellenére az autó nagyon kényelmes (nagypapás) tempóval, meglepetés szerűen 6,5 l fogyasztást produkált.
Mivel ma ráértem délelőtt, így kénytelen voltam egy kis takarítással kedveskedni a drágának, lemostam a kárpitokat, mondhatni újjászületett a gép!!!
Hát volt egy kisebb kopogás és így cserélve lett a jobb hátsó stab. kar, de sajnos nem szűnt meg teljesen :( és még más hibák is napvilágot láttak :( folyt. köv. ...
171.900 km





Lukrécia felbakolva, első futó széjjeldobva :-) Ali lelkesen dolgozik, jövő héten mennek az alkatrészek szemcsézésre meg szinterezésre, aztán új szilentekkel összerakódik a futómű és felújításra kerül az első fék.
aztán sor kerül a hátsó tengelyre.


Tegnap este a 16.kerületben a Verespéter úton, megállított a rendőr, és megbüntetett 10.000Ft-al, mert a GT-n a hátsó ablakok le voltak sötétítve, volt rá műbizonylatom... A vezetőoldali ablakokon nem volt semmi fólia!!!!!! Amikor ellenkeztem, arra hivatkozott hogy elveszi a forgalmit....ha tovább hőbörgök...tudomásom szerint a a b oszloptól hátra akár milyen fólia mehet....amúgy meg, most volt műszakim, és semmit sem szóltak....Valaki tudja?megváltott a szabály?vagy csak szemét volt a rendőr?Ha valakinek van valami véleménye várom az üzenőfalamon.
Már 3 éve (1114), hogy hozzám került az autó. Vagy 'még csak' ..? Annyi minden történt, hogy most azokat így egy postban nem is részletezném. Ebben az utolsó évben elég sok változáson ment át az autó, megkapta végre a Cadamuro hátsó spoilereket és a kétoldali kivezetést. Jövő tavaszra maradt az eleje, ahol hasonló átalakulások lesznek. Kivéve talán a 4 kipuffogó végződést:) A mai nap örömére megérdemel egy nagymosást és pár fotót így a tél beállta és a 15"-os kerekek előtt. Remélem holnap nem fog esni.. :)
[km óra állás: 153.259]












km.170.000
-hűtőmosás,
-fagyálló csere Paraflu
-termosztátcsere Behr
-helyzetjelző izzó csere
Az eddigi legnagyobb gond az autóval... Kuplung+kettőstömegű csere volt, mert alig vette be a sebességet és induláskor nagyon rázott. :((
Alfa specialista szervíz végzezte el a műveletet. (Itt, Németországban, ahol élek.) Baromi drágán. Update: Tévedés, annál sokkal drágábban. Annyiért, amennyit ha bárki más mesél hülyének nézem, hogy belement. Nos én nem is mentem volna bele, csak egyrészt átvert a szervíz (mert az ÁFÁ-t "véletlenül" elfelejtette hozzátenni az árakhoz), másrészt keresztbetett, hogy nem a megfelelő kuplungszett jött Mo-ról (vszínüleg trükköztek a nagykerben). így a szervíz szerzett be egy belevaló Sachs szettet. Drága volt (ugyanmár, mit drága... majd 2xes áron adták). Legalább adnak rá 2 év garanciát. (Nos... ez nem vigasztal. Másrészt pedig úgysem megyek vissza hozzájuk...)
A végösszeget inkább nem írom ide, nem akarom, hogy blogolvasáskor állandóan ez jusson eszembe. 2 éve megemlítette Csöri, hogy lassan esedékes lenne a kuplungcsere. Bár már akkor sem kételkedtem abban amit mond, sajnos halogattam a cserét. Pedig duplán jobban jártam volna, ha pl. Náluk csínáltatom meg. Egyrészt nincs lehúzás, másrészt nincs kétely a hozzáértést illetően.
Ezt azért írtam le, hogy tanulni lehessen más hibájából (az enyémből). Nagyon sokba kerülhet ha vki húzza-halasztja az ilyesmiket.
Egy viszont kijelenthető: Az autó eddig nagyon jól viselkedik (kopp x3), valahogy nyugottabb lett az egész szerkezet. És persze a kuplungolás is egy más világ...
(A képeken az eredeti szett látható.)
Update: A szerelőm analizálta a kiszerelt alkatrészeket. Eredmény: az okozta a problémát, hogy letört a kinyomócsapágy füle. (Némi kritikát is kifejezett, az olaszok húzókuplungos megoldása végett...)




Ma megint lemostam a kocsim, és a belét is kitakarítottam, mivel este bankett lesz, és koszos kocsival nem jelenhetek meg.
Most már biztos, hogy szélvédőt cserélek hamarosan. Feléig már be van repedve, és a mai autómosáskor egy darab üveggel együtt a tükör is a kezemben maradt. :D