Blog

>> Szervizgyml // Alfa Spider 2.0TS // 2010-08-12

Tegnap és ma sikerült kicserélni a lengőkar végén levő golyós-csap gumi tömítését. Persze nem lett 100%-os, mert ilyet nem lehet külön kapni. Viszont azt a tippet kaptam, hogy a Wartburgé néhány Fiaton bevált. Kipróbáltam és nem egyezik teljesen,de azért biztosan jobb,mint az eredeti szakadt.

 
>> Egyébzümi166 // Alfa 166 2.4 JTD // 2010-08-11

A héten lejárt volna a Csinos műszakija, de ma sikeres "vizsgát" tett. Csak a fékeket kellett egy kicsit megigazítani, amúgy minden okés volt. Két évre le van tudva:-)

 
>> SzervizGTPeti // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD Novitec // 2011-02-18

Esztergáltattam fém központosítógyűrűket* az Enzo (olasz nevű ámde német) felnijeimhez. (58,1/60,1mm) Persze eddig is voltak bennük gyűrűk, a gyári műanyagok. Ami szép és jó, de nincs olyan szorosan tűrésezve, mint én szerettem volna. OK, a kerekek nem emiatt ráztak, de szerettem volna kiküszöbölni ezt a lehetőséget is. (Igen, tudom túlzás. Akkor is.)

A gyűrűket az összerohadás megelőzése céljából rézzsírral kentem be.

(*Itt jegyezném meg, hogy a tehermentesítő gyűrű hibás elnevezés. Ennek a gyűrűnek kizárólag a központosítás a feladata és elméletileg az is csak a szereléskor. Ui. pozícióban tartja az akkor még terheletlen felnit. A csavarok meghúzása után ki is lehetne venni. Persze csak elméletileg, mert a szoros tűrések miatt "bentragad".)

Ezen a német nyelvű linken össze vannak foglalva a legfontosabb tudnivalók a központosítógyűrűről.

Az utolsó mondat: "Amennyiben meg lettek húzva a kerékcsavarok, onnantól a központosító gyűrű gyakorlatilag felesleges. Ez teljesmértékben szerelési segédeszköznek tekintendő."

>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2010-08-11

A múltkor írtam, hogy egy kavics betörte a szélvédőt. Sajnos a repedés gyorsan és csúnyán növekedett, féltem, hogy bármikor szétrobban az egész. Úgyhogy hamar cserélni kellett.
Tatán nem kaptam bontottat, nem vacakoltam tovább, elvittem egy üvegezőbe, ahol 3 óra alatt tettek bele újat. Jó drágán...
27100 volt az üveg, plusz munkadíj.
Hazafelé jövet a Lánchíd alatt a rakparton máris újabb kavics pattant rá, de szerencsére nem okozott sérülést.

>> Szerviz-=ftc001=- // Alfa 147 1.9 JTDm 177LE@394Nm // 2010-08-11

Horvátországból még hazahozott, és Pesten a Kerepesi úton adta meg magát a Drágám. Szerencsére csak egy üzemanyagcső fáradt el.
Ezen kívül megadta magát a hűtőventillátor ellenállása is, ez is cserélődött.

 
>> EseményH@nß // Alfa 145 TS // 2010-08-11

2010.08.04 sikeres műszaki vizsga :-D

 
>> SzervizDozer // Alfa 155 Q4 // 2010-08-11

Új hátsó féktárcsák és betétek... persze összerakáskor eltéptem a kézifékkötelet... ÁÁÁáááááá!!
Kézifékkötél megrendelve... költséget nem számolom ismét.

 
>> Tuning és extraSzilárd // Alfa Spider / GTV 2.0 T.SPARK 16V // 2010-08-10

Ma végre megérkezett Németországból az új szőnyeggarnitúrám.
Legalább 1 hónapot vártam rá.
Köszönet SKrisz-nek az ügyintézésért!

 

Kis túrázás, persze autóval, kis kultúra némi sétával, laktató ebéd, újabb kilóméterek és a végcél ismét Badacsony! :-)

 

Megkezdődött a télre való felkészülés is. Interneten sikerült vásárolnom 4 db szinte vadonat új állapotú 15" átmérőjű, 6,5" széles acélfelnit. Még a szelepek is benne vannak. Amúgy egyenesen Borsod megyéből érkezett és olaszországi rokon hagyta itt. :) Természetesen én mindent elhiszek.