Blog
Tegnap és ma sikerült kicserélni a lengőkar végén levő golyós-csap gumi tömítését. Persze nem lett 100%-os, mert ilyet nem lehet külön kapni. Viszont azt a tippet kaptam, hogy a Wartburgé néhány Fiaton bevált. Kipróbáltam és nem egyezik teljesen,de azért biztosan jobb,mint az eredeti szakadt.



A héten lejárt volna a Csinos műszakija, de ma sikeres "vizsgát" tett. Csak a fékeket kellett egy kicsit megigazítani, amúgy minden okés volt. Két évre le van tudva:-)
Esztergáltattam fém központosítógyűrűket* az Enzo (olasz nevű ámde német) felnijeimhez. (58,1/60,1mm) Persze eddig is voltak bennük gyűrűk, a gyári műanyagok. Ami szép és jó, de nincs olyan szorosan tűrésezve, mint én szerettem volna. OK, a kerekek nem emiatt ráztak, de szerettem volna kiküszöbölni ezt a lehetőséget is. (Igen, tudom túlzás. Akkor is.)
A gyűrűket az összerohadás megelőzése céljából rézzsírral kentem be.
(*Itt jegyezném meg, hogy a tehermentesítő gyűrű hibás elnevezés. Ennek a gyűrűnek kizárólag a központosítás a feladata és elméletileg az is csak a szereléskor. Ui. pozícióban tartja az akkor még terheletlen felnit. A csavarok meghúzása után ki is lehetne venni. Persze csak elméletileg, mert a szoros tűrések miatt "bentragad".)
Ezen a német nyelvű linken össze vannak foglalva a legfontosabb tudnivalók a központosítógyűrűről.
Az utolsó mondat: "Amennyiben meg lettek húzva a kerékcsavarok, onnantól a központosító gyűrű gyakorlatilag felesleges. Ez teljesmértékben szerelési segédeszköznek tekintendő."


A múltkor írtam, hogy egy kavics betörte a szélvédőt. Sajnos a repedés gyorsan és csúnyán növekedett, féltem, hogy bármikor szétrobban az egész. Úgyhogy hamar cserélni kellett.
Tatán nem kaptam bontottat, nem vacakoltam tovább, elvittem egy üvegezőbe, ahol 3 óra alatt tettek bele újat. Jó drágán...
27100 volt az üveg, plusz munkadíj.
Hazafelé jövet a Lánchíd alatt a rakparton máris újabb kavics pattant rá, de szerencsére nem okozott sérülést.
Horvátországból még hazahozott, és Pesten a Kerepesi úton adta meg magát a Drágám. Szerencsére csak egy üzemanyagcső fáradt el.
Ezen kívül megadta magát a hűtőventillátor ellenállása is, ez is cserélődött.
Új hátsó féktárcsák és betétek... persze összerakáskor eltéptem a kézifékkötelet... ÁÁÁáááááá!!
Kézifékkötél megrendelve... költséget nem számolom ismét.
Ma végre megérkezett Németországból az új szőnyeggarnitúrám.
Legalább 1 hónapot vártam rá.
Köszönet SKrisz-nek az ügyintézésért!

Kis túrázás, persze autóval, kis kultúra némi sétával, laktató ebéd, újabb kilóméterek és a végcél ismét Badacsony! :-)












2
572