Blog
Lassan itt a tél, így már elkezdődött a felkészülés. :-)
Ismét a jól bevált gyári 17-es felnivel készülünk a télre, picit megbolondítva.
Az unalmas, latyakos téli hétköznapok gondolatának szürkeségétől ihletet kaptam, így a téli felnit is grafit szürke színbe öltöztettem. Persze még nem kerültek fel, húzom amíg lehet. :-)


Úgy volt, hogy ma már készen lesz a kocsim, és végre megint együtt lehetünk :)
De sajnos még legalább egy hetet erre várni kell.
Hát kicsit csalódás ért, mikor ma délután elmentem végre, hogy megnézzem mi a helyzet, erre a képeken látni mi fogadott :((((
Viszont van benne valami jó is, tegnap el lehetett hozni a pajzsot, és ki is cseréltem az emblémát elől mert rettentően kikopott. Köszönet érte Ferke cartársnak :):)
Az viszont tetszett, hogy már nagyon jól néz ki az alja, de az oldala..... :(:( jövőhéten fújják majd nézik még át alaposan :)
Már alig várom hogy újra nálam legyen :)




Ma kapott a kicsike új szőnyegeket, mert a régiek nem voltak túl patinásak. A bőrülések is kaptak új testápolót, így most szépek, tiszták és illatosak. Öröm beülni az autóba! A következő szerzemény egy CD-s rádió lesz, dísz küszöblécek, új váltógomb és persze Alfás pólókat is beszerzünk nemsokára. Lássa a világ, hogy a szívünk csak az Alfákért dobog.
Picivel több mint egy hónapja, gyűrjük együtt a kilométereket. Ami ez idő alatt történt, csak így zanzásítva:
Az első, amit furcsa volt megszokni, az üdvözlés (bocs, ha nem köszönök vissza, de lehet éppen a gyermeket figyelem a hátsó ülésen).
Kényelem: az az érzés, ami biztos vagyok benne, hogy többeknek ismerős lehet. Megállsz az autóval, és jó néhány másodperc elteltével döbbensz rá, hogy igen, megérkeztél, és igen ki kell szállni az autóból. Na, de nem lehetne menni még egy kört? Ismerős?
Dinamizmus és megjelenés. Lehet, hogy csak én képzelem így, de sokan néznek az autó után így hat éves kora ellenére is. Én egy hat éves Ignisből ültem át, ami nem egy rossz autó, de igazából egy lélektelen egyéniség nélküli eszköz, ami elvisz A pontból B-be. Ezt az autót sem vezetem másképpen, mégis előzékenyebbek és megfontoltabbak az emberek az autó körül. Talán azt hiszik egy erőmű, pedig nem más, mint egy kényelmes limuzin kis családunk mindhárom tagja számára. :-)
Visszakerült a gyári katalizátor a kocsi alá, jóval halkabb lett, amit sajnálok :-) , viszont a menetteljesítményeken nem érezhető a változás, de legalább a mélygarázsban most már nem kapcsol be állandóan a CO2 riasztó, ha beindítom az autót :-))))
Ismét szerviz "lájt". Jobb tompított izzó csere. Ilyenkor tudok örülni, hogy ebben az autóban házilag megoldhatók ezek az apróságok. Nem úgy, mint egy-két hasonló korú és árú franciában. :-)
Elsősorban szeretném megszüntetni az alapjárati ingadozást. Ez áll a legfelső lépcsőfokon.
Bal első sárvedő csere (a küszöbnél 1 pontban rohad), nem fogok szórózni stb, legyen ott új sárvédő eredeti gyári + festés.
Lökhárító rácsának visszarakása műanyagossal + festés. Ezt is csak akkor ha úgy van lóvé, h egyben le tudom rendezni mert nem fogom 6x leszedni a lököst, nem kis meló. Hogy miért esett ki a rács? Balfaszságom miatt túl közel álltam parkolásnál a padkához. Sajna 3as golfhoz voltam szokva és nem számoltam vele h biza ez a kocsi nagyon alacsony.
Nos egyelőre ennyi ezek lennének a legfontosabbak, a többi már apróság. Pl: normálisan megcsinálni az ajtóban hangszórókat mert elég gányul tette bele az előző tulaj, tetőantenna (1 seggfej beletörte nekem), hátsó ajtó jel, mert miértne akarná 1 seggfej leszedni... Jah és jobb hátsó prizma mert azt is 1 seggfej le akarta szedni, de beletörte.... Végül 16" felniket rádobni mert állítólag lelopták róla a gyári felniket, nem volt rajta kerékőr.
Bal oldali gumiharangot kellett cserélni 16000Ft.
Selenia olaj csere 5l 7500Ft
Olajszűrő 1200Ft
Szíjak feszítő görgők zsír állapotban voltak így nem kellett cserélni (nem hazudott a srác akitöl vettem tényleg 98000Km-nél lett cserélve)
Mivel még semmit nem írtam a blogba így leírom mik történtek az elmúlt 2 évben. 2007 augusztusában volt 1 kis affér 1 útfelmarásnál, miután felhajtottunk rá kb 30-al mert későn vettük észre, pár 100 méter megtétele után kigyulladt a kis sárga kulcsocska... Az immobiliser bekapcsolt, senki nem tudott mit kezdeni vele így 1 új computer kellett hozzá. 2 hónap kajtatás után sikerült 1 computert találni hozzá, mert 1.4tshez elég nehéz szerezni. Ez volt 65.000Ft +20000 Ft a kulcsokhozvaló programozás, beszerelés stb. 2008 szeptemberétől szenvedek az alapjárati ingadozással ami párás esős időben jön elő ilyenkor 500-1500 között ugrál az alapjárat. Persze h minden piros lámpánál a buzukisok azt hiszik h gyorsulni akarok. 2009 tavasza, ugrál a kocsi, elveszti az erejét visszadurrog. Szembe állva a kocsinak balról a második csoki lehúzása után kiderült h a lambdaszonda adta meg magát. Miután lehúztam és megtettem vele kb 100km-t városban, nem csinálta a tüneteket, tehát a hiba kiszűrve. Hála pár baratomnak NGK (nem boschfos) lambdaszondát szereztek nekem 25.000 Ft-ért, és thx Vale7 -nek h berakta. Mindig őt zaklatom ha van valami problémám a kocsival :D. Közben a gyertyákat is kicseréltem, itt ért az 1ik legnagyobb hideg zuhany. Az első 2 gyertyánál állt a viz! Szépen felitattuk a vizet majd kicseréltük mind a 8 gyertyát, egyelőre boschfos gyertyát dobtam bele mert nem futotta NGK platina gyertyákra, majd legközelebb! Időközben sok levelet kaptam, h az alapjárati ugrálást a légtömegmérő okozza cseréljem ki. Fiatban 120.000 Ft, haverok 97.000 Ft-ért Lucia147 adott 1 telszámot (örök hála neki!) aki 67.000Ft -ért beszerezte nekem. Nos mit is mondjak nem javult meg az alapjáratom :( De viszont javult annyit h hidegindításnál nem akar lefulladni a kocsi, meg nem kell várnom 5 percet, h normálisan húzzon a verda. Összeadva 2 év kiadásait 85000(computer)+25000(lambdaszonda)+67000(légtömegmérő)=177.0000 Ft
Egyéb: 4 téligumi (használt mert akkor szopatott meg computer és nem futotta újra)+felni 45000Ft