Blog
Olaj, pollenszűrő, levegőszűrő, üzemanyagszűrő, fékfolyadék csere. Kelet-Pest
KM: 123.000
Végre elkészült a jobb első futómű is. Két dolog azonban okozott egy kis többletmunkát.
A motor oldalán és a segédkereten hatalmas olajsár volt. A hengerfej szélénél alulról van a két "sarkon" egy-egy csavar. Szerintem ezek voltak lazák és itt tudott egy kis olaj kifolyni, majd ez alsó motorburkolat hiányában keveredik a porral és sárral. Végül sikerült lepucolni és a két csavaron is húztam egy kicsit, remélhetőleg nem fog újra folyni az olaj.
A féltengely nem csúszott ki a kerékagyból. Próbáltam többféleképpen is kivarázsolni, de nem ment. Szerencsére a kerékoldali csukló is jó volt, csak a gumiharangja volt kiszakadva, ezért a belső oldalt szétszedve ki tudtam cserélni ezt is.
A többi rész pont úgy ment mint a bal oldalon. A karosszériát itt is lepucoltam, korakttal kezeltem, rozsdagátló alapozóval és rücskivel több rétegben lefújtam.
Cserélve lett ezen az oldalon is a lengőkar (és abban a golyóscsap),a stabilizátor szilent és összekötő, axiális csukló a gumiharanggal, a kormányösszekötő, a komplett gólyaláb és a féktárcsa a betétekkel. Itt még azt vettem észre hogy a csúszkákat takaró gumi bár nincs kiszakadva, de az anyaga már kissé porózus, ezért ez a fékfolyadék csere alkalmával cserélve lesz.
Sikerült találnom mindkét oldalra a merevítőből. Elméletileg egy dieselről származik, valószínűleg ugyanaz minden motorverziónál.
Szerencsére csak kopottak és koszosak voltak de ettől eltekintve jó állapotuak. Egy drótkorongos tisztítás után átkentem korakttal és 2 réteg Hammerittel. Simán csak ecsettel, ez úgysem látszik, csak legyen tartós.
Vettem hozzá 10.9-es csavart, mert a karosszéria oldalról csak a csavarhelyek (menetek) voltak meg, de a csavarok hiányoztak.
Sajnos nem nagyon volt lehetőségem kipróbálni az autót a merevítők nélkül ezért nem tudom mekkora hatással vannak a vezethetőségre, de ha oda tervezték akkor kell és kész.
Na itt az ideje a bevallásnak megrongáltam a gépjárművet én is :P
Behorpasztottam a tetejét.. banális módon és nem is rettentő mértékben, de pont annyira hogy azért elhangozzon pár baxxamá... :O..... :D
Szóval feldühítettek a szárnyahangyák, mert valahogy beszöktek, és film nézés közben persze hogy a lámpába próbáltak beleszállni és utána a fejemre esni...
Ezért kimentem éjszaka a garázsban mert vettem én valamikor egy lidlis rovar ölő lámpát.. 3 forintért, soha nem használtam de én most eskü kirakom ezeknek a rohadékoknak...
Ok autó lemosva, én már pizsamában semmi kockázat, elslisszolok a töltőkábel alatt fúrom be magam az autó mellett a polcokhoz, és örömmel konstatálom hogy megvan az a retkes rovarlámpa...
Veszem le a polcról és abból a lendületből a xaros doboza szétnyílik és pattan az autó tetején... Elsőre na mondom tuti megkarcolta.. nem b@zdmeg behorpasztotta...
Na akkor ezt így el is eresztettem hogy ez már így van.. akkor mehetek jégkármentesítőt keresni...
De egy kis műanyag szar de pont be tudta horpasztani..
Persze a dobozát azonnal ki is dobtam a szelekítvbe ezt a vackot....
És ha drágán is de elégedetten figyeltem a szárnyas lények sercegését...
De már a tetőt ki fogja kicuppantani... Nyilván megnéztem mennyibe kerül egy ilyen ön-horpasztó szett... igazából lehet venni két forintért.. de ugye ezt el is lehet cseszni, és tuti elmegy vele fél nap hogy most utána még rossz is legyen:D
Szóval felütöttem a guglit, és megkérdeztem Haleszt is, mivel egy emberhez irányíottak meg is beszéltem egy időpontot.
Magyar Zsolt: frozenhungary.hu
Gugli még Magyar Color Bt. néven hozza, de ugyan oda jutsz.
Amúgy nagyon elfoglalt, de a munkájára nem tudok kifogást mondani.
Nem is olcsó, de ha már csináljuk akkor legyen jó:)
Szóval megérkeztem, lehúzott ablakkal hallgattam végig ahogy egy BMW-s mellettem kapott 240 ezres árajánlatot két alumínium ajtóra, nem néztem mennyire volt horpadt, de mindkettő szétszedős volt szóval érthető.
De ekkor tudatosult bennem hogy ez nem a 15-ezres kicuppantom aztán rohadjon meg a bogárírtó.. de drága volt így már a hangya pusztítás...
De azért végül is nem is volt annyira brutál: 40k lett az eredmény, elmondta hogy van a horpadás alján egy kicsi éle.. ezért kicsit kell vele küzdeni, 2-3 óra alatt meg lesz szerinte.
Ha akarom megvárhatom a Budaörsi Alfa Carnet előterében.. stb.
A legfontosabbat majd elfelejtettem, féjnyezés és bontás nélkül, mindezt...
Mert ha pl. le kéne szedni a tetőkárpitot, na neeee...
Szóval így már azért legalább újra dönölű:)
52520 Km-nél kapott 4 új Michelin PilotSport 5 gumit, azt hiszem megérkeztünk.
Szürke aszfalton is fent marad, jó lesz.
Elkezdett ködösödni a fényszóró búrája, ami sokat rontott az összképen, így elvittem egy polírozásra, majd került rá egy UV védős fólia is, hogy sokáig így maradjon.
Polír: Polír Peti
Fólia: Mystic fólia
2
632
Fórum
Friss topicok
- Junior (Milano)
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
- Coffee - Minden ami kávé
- MiTo
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Virtuális Romeo
- Giulia