Blog

City-ről hazafelé elkezdett PHuBi melegedni.

Hogy merre is induljunk a javítással ma tettem egy kb. 100 km-es próbakört.

Itthon lelazítottam a kiegyenlítő tartály kupakját hogy ne legyen nyomás rendszerben.
Mentünk kb. 25 km-t országúton, minden normálisan működött azzal a különbséggel hogy kicsit magasabb üzemi hőfok állt be és a terhelés váltásokat szinte azonnal lereagálta a hőmérő. Gyorsítás 50-90 és már 90 fok felett állt a mutató, a 90-et tartva vissza 90 alá.
Megálltam hogy megnézzem a vizet.
Induláskor max szint alatt volt, most felette. Máskor is így szokott lenni. Buborékok nincsenek.
Meghúztam a sapkát hogy ne szeleljen. Most a víz hőtágulása miatti nyomás növekedést kizártam. Ha most felkeményedik a cső akkor beledolgozik valamelyik a henger a víztérbe. De kb. 40 km autópálya után se keményedett fel - Nem hengerfejes!
A csövet fogva érezni a víz áramlását de elég lagymatagnak tűnt.
A terhelésváltásokat most is elég intenzíven követi a mutató.

A ventilátor mindkét fokozatban működik. Ellenben ha meleg motorral és járó ventilátorral megállok alapjáraton nem nagyon akar visszahűlni, mintha csak a blokkra csapó levegő hűtené.
A hűtő meleg, de nem mondanám hogy nagyon.

Számomra egyértelművé vált hogy nincs elég keringés.
Azt hogy nincs légtelenítve a rendszer kizárnám. A hűtőnél víz folyik a többit meg elvileg kidolgozza magából. Meg mitől levegősödött volna le AlfaCity-ben?

Marad a két fő gyanúsított:
- termosztát
- vízpumpa

Este ki is bontottam a termosztátot és elkezdtem bontani a vezérlést is, remélem holnap megérkeznek.

 
>> EseményBenz // Alfa 166 2,0 Twin Spark // 2024-07-02

Eljött végre a várva várt esemény újra ! :)
Utoljára még a Muffin-nal voltunk cityn , azt is nagyon élveztük, és a mostani is nagyon jó volt köszönjük a szervezők sok sok belefektetett munkáját.
Nagyon jó idő volt már már túl meleg is, de a jó kaják ,jó kiállítók na és persze a színpadi programok elterelték róla a fókuszt, egyszóval mi nagyon jól éreztük magunkat.
A Juniorral kapcsolatban vegyesek az érzelmeim. egyszerre tetszik és nem tetszik. :) Az biztos ha szembe jön velem egy azt megismerem már messziről.

Az autó jól bírta az utat, nem volt semmi gond egy kis hiba lámpácskát leszámítva. Egyik körforgalom után kigyulladt a légzsák lámpám. Nem tudom miért , lehet a porszívózáskor kontakt hibás lett valamelyik ülés légzsák, majd kiolvasom hogy mit is ír pontosan.

 

Már jó pár éve így most is a Nagy Túra előtt feltöltöttük a klímát.
Kellett is mert 440gr ment bele.

 
>> SzervizKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2024-07-01

Érezhetően gyengélkedett már a klíma teljesítménye, már tavaly sem volt az igazi. Mivel nem egy hú, de hirtelen ment el a klíma teljesítménye, nálam idáig még ellenőrizve sem volt a négy év alatt, gondoltam, kisérletezem az otthoni klímatöltéssel. Rendeltem a múlt héten ehhez egy szettet a EasyKlímától, ami a mai napon meg is érkezett. Útmutató az oldalukon, megkönnyíti a rendlést, hogy típus szerint ki lehet választani, hogy mire van szükség.. A művelet a felkészüléssel együtt kb. fél órát vett igénybe, és csak az egyik palackot kellett felhasználnom. Az óra szerint ís gyenge volt a nyomás a rendszerben. Most már érezhetően jól működik :)
Folyamat közben észrevettem, hogy a klíma gumicsőve hozzáér a hűtőventillátor burkolatához, és már elég jól ki is dörzsölte a csövet. Jó, hogy el nem pukkant...

>> Szervizpakai93 // Alfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2024-07-01

Sajnos az üzemanyag szivattyú csere mégsem oldotta meg az időnként előforduló reggeli indítást követő dadogást, rángatást vagy épp fulladást. Egy bejegyzésben találtam infót, hogy hibás MAP szenzor is lehet a ludas a dologban. Mivel ritkán előforduló hiba, így nagyon nehéz éppen elkapni élő adatokat figyelve, így gondoltuk nem egy óriási költség a csere, így meg is rendeltük a gyári Bosch szívócső nyomás érzékelőt és a töltőnyomás érzékelőt is. Ma mindkettő cseréje megtörtént, így jöhet az újabb teszt időszak!

>> EseményDani // Alfa Brera/Spider 2.2 JTS Sky Window // 2024-07-01

Ismét túl vagyunk egy fantasztikus rendezvényen. Annyira vártuk már, hogy szerdán csillogóba vágtam az autót, bepakoltuk a csomagokat, így csütörtökön meló után idulhattunk is. Idén pályán tekertem le a távot, nagyon jól bírta a gép (még az injektor hiba ellenére is, de majd erről később írok egy bejegyzést). Csütörtök este elfoglaltuk a szállást így pénteken már kapunyitáskor jelen voltunk az első "fecskék" között. Amint tudtam gyorsan át is vettem az előrendelt karórámat, aztán kezdődhetett a nézelődés.
Gyorsan eltelt így is ez a két nap, de ismét nagyon jó volt. Szerencsére a hazaút is zökkenőmentesen telt.
Jövőre ugyanígy, ugyanitt!....
Ezúton is köszönet a szervezőknek a hatalmas munkájukért.

 

Kapott egy pár KYB G-Shock lengéscsillapítót előre az autó.

Km: 194000

AlfaCity-ről hazafelé a négy sávoson érdekes dologra figyeltem fel.
Minél gyorsabban megyek annál melegebb a víz, pedig ott nagyobb a menetszél is aminek jobb hűtést kellene adnia. Olyan mintha a hűtő felé nem menne át elég víz pedig a hűtő új.
90-nél ahogy kell 88 fokon áll a mutató, 110-nál egyre feljebb ment. Veszprémbe érve már 93-nál volt. Visszalassítva 90-re megint 90 alatt, felgyorsítva 93...
Odafelé 88-on állt stabilan.

Veszprémben a kúton megálltam és körülnéztem a motorházban. A ventilátor megy, a hűtő felső része meleg, tehát nem levegős a rendszer. A hűtővízszint maxon.

A klíma nem számít. Ha kikapcsolom a hűtő direktbe kapja a menetszelet nem lesz hidegebb a víz mintha bekapcsolom és a klímahűtő által előmelegített kapja.
A hegyi szerpentineknél a klíma kikapcsolása látványosan szokta javítani a motorhűtést...

Ha rányomom a fűtést (ami a termosztát elé van bekötve) minden visszaáll.

Mondjuk fincsi volt tegnap délután felcsukott tetővel full fűtéssel menni mégha az ablak le is volt húzva :-))

Jó lenne az idei Nagy Túra 2024 előtt rájönni hogy mi a baja mert akkor kénytelenek leszünk a Veloce-vel menni :-(

update 2024.07.01
Reggel klímatöltésre menet és jövet minden a megszokottak szerint működött.
A víz felment 88-ig, nyitott a termosztát és ahogy kell vissza is hűlt 83 körülre. Aztán beállt 88-ra. Hazafelé szintén.
A kiegyenlítő tartályban nem látok buborékokat.
A hűtővíz piros, nem úszik semmi a tetején.
Mindent megrendeltem a hengerfej tömítés cseréhez. A termosztát viszont csak holnapután várható. Lehet hogy holnap beleteszem egy tesztre ami a bontott motorból van.

 
>> Eseményystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2024-06-29

Kivételesen kettesben, nagyobbik lányommal érkeztünk a rendezvényre. Iszonyat meleg volt. Ezt tényleg csak árnyékban lehetett kibírni.
Amúgy jókat beszélgettem régen látott ismerősökkel. És hát a Junior...? Hmm. Szép a színe...

 
>> Eseményystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2024-06-28

Ismét Olaszországban jártunk. A légtömegmérő cseréjének köszönhetően a fogyasztás határozottan jobb lett, mint volt. Caorle volt az úticél, de jártunk Portogruaroban, Velencében és Bibioneban is. Amikor indultunk, nem sokkal később a km óra számlálója 222222-t mutatott.