Blog

>> SzervizAttis // Alfa 159 benzin // 2024-05-27

Kicseréltem a vezető oldalon a fűtésállító motort, mert ha bekapcsoltam a klímát, akkor az utas oldalon jó hideget fújt, a vezető oldalon vizont érezhetően melegebbet.
Sajonos újat nem kapni belőle, így maradt a bontott. Az olaszautóbontóból vettem szállítással együtt 10.100 Forint volt. Cikkszáma: 52408226
A fűtésállító motor kiszerelése szerencsére igen egyszerű feladat, bontani nem kell hozzá semmit. A lábnál lévő oldalsó takarószövetből kivesszük a két patentet és viszonylag kényelmesen hozzá lehet férni a motorhoz. A motort tartókét csavart 5,5-ös kulccsal kicsavaroztam, elektromos csatlakozót leszedtem majd kicseréltem. Kb. 10 perc alatt kényelmesen meg volt a csere.

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2024-05-27

Jövő hónapban ismét Olaszországba megyünk, és bár az elmúlt évben nem ment sokat az autó, de jobbnak láttam elvinni egy átvizsgálásra. Na meg időszerű volt az olajcsere (levegőszűrő, pollenszűrő, stb) is, így az is meg lett oldva. A jobb első ablakemelő tavaly nyár óta nem működött, most javítva lett. Illetve kértem egy futóműbeállítást, mert a kormány nem állt teljesen középen egyenes menetben. Átvizsgálás, számítógépes kiolvasás során kiderült, hogy a légtömegmérő is megadta magát. 222ezer km van az autóban, még a gyári volt benne. Most megint nincs korom és ismét jó erőben van az autó.

 

Első fékek kitakarítva, fékfolyadék lecserélve.

 

Nemrégen téma volt a topikban a persely. Többen is fekve maradtak miatta, mert ha szétmegy nem lehet sebességet kapcsolni. Volt itthon, mert pár éve véletlenül rendeltem. Ha már kint a bal féltengely akkor kicserélem.
Tényleg nem férni hozzá, nem irigylem azt aki ki tudja cserélni ha bent a féltengely. Nem véletlenül szenvedtek vele annyit.
A lepattintás könnyen ment, egy kis pajszerral aláfeszítve lejött. A rúdról leszedni már komolyabb kihívás volt, kis csípőfogóval darabokban kijött. Az anyaga puhább és kicsit "foszlósabb" volt az újnál.
Mivel volt hely a többiek által említett pajszeros feszegetés helyett valami benyomó szerszámban gondolkodtam.
Először egy pillanatszorítót alakítottam át hogy beférjen, de mission impossible...
Másodszorra valami csavaros megoldáson törtem a fejemet és két Aldi-s sarokpántból és két csavarból egy szorítót állítottam össze, amivel a perselyt be tudtam préselni a kar végébe. Már csak a gömbfejre kellene rányomni.
A gömbfej alsó részén egy ellensúly szerű valami van (8.kép), amit a sasszeg kiszedése után a csavart kitekerve le lehet szedni. Csak a csavar marad utána (9.kép)
A szorító alsó részére fúrtam még egy lyukat ennek a csavarnak, így már az szinte a helyén is tartja az egész izét (6.kép).
Most már lehet bátran tekerni a csavarokat. A felső anya felütközött a szár peremére, így a végén még egy lemezt tettem oda hogy már csak a gumit nyomja (10.kép).
Így már a helyére is ment.
Nem mondom hogy egyszerű és gyors meló volt, de meglett. A váltó működik :-)

 

Eredetileg váltóolajat akartam cserélni mert utoljára 2018-ban cserélte Csöri.
Az olajat leengedtem.
Már alul is látszottak olajfolyás nyomok, de a kereket levéve egyértelmű lett a bűnös.
Az 5. fokozat fedele alól jön az olaj.
A fedelet levéve egyértelmű lett hogy ideje volt az olajcserének. Ami lejött elég sötét színű volt. Elég sok lerakódást lehetett látni a fedélen és alatta. Mondjuk könnyen le lehetett törölni, talán az új olaj lemossa. (Lehet hogy télen jó lenne még egyszer lecserélni hogy a sok kosz kifolyjon.
A fedelet és szerkezetet amennyire tudtam lepucoltam.
A tömítő felületeket letisztítottam (zöld paszta nyomait találtam) és finoman újra lepasztáztam.
Ment vissza a fedél a helyére.
Már csak fel kellett tölteni a friss olajat.

 

A Kereket levéve érdekes látvány fogadott.
A belső csukló körül minden vastagon zsíros. Mintha szétment volna a belső harang és kiszórta volna a zsírt. (1.kép)
A féltengelyt kivéve érdekes látvány fogadott. Jól jött a tengelyanya letekeréséhez a nemrégen vett 1.350Nm-es ütvecsavarozó. Úgy tekerte le a csavart mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne. Máskor méteres hosszabbítókat tettem a hajtószárra és nagy birkózás volt. Szóval a zsír úgy jött ki a csuklóból hogy a gumi ép volt. (2.kép)
Még a bilincs se volt laza. Két lehetőség van:
- eredetileg a gyár ide lítiumos zsírt ajánl a hőterhelés miatt. A grafitos egyszerűen túl folyós lett a hő miatt és mint a víz kifolyt.
- a haranghoz adott zsír egy kicsit sok volt és utat keresett magának.
Mivel csak grafitos volt itthon az került bele. Télre rendelek gyárit és kicserélem.
Anno körbejártam a dolgot, a múltkor mindez nem jutott eszembe...
2013.01.27. Zsír a féltengely csuklóba (a netezés előnyeiről - Part I.)
2013.01.28. Zsír a féltengely csuklóba (a netezés előnyeiről - Part II.)

 
>> SzervizGaram // Alfa Spider 916 2,0 TS // 2024-05-26

Vízhűtő + fagyálló 50 000ft
Km: 22200

 
>> SzervizLiquid // Alfa Stelvio 2.0 benzina 280Le // 2024-05-26

Plusz képek az előző bejegyzéshez.

>> SzervizLiquid // Alfa Stelvio 2.0 benzina 280Le // 2024-05-26

Lezúztam a garázsajtó keretén a balos tükörindexet. Pont a kiálló plexi része akadt el, és tört be, minden más érintetlen maradt. Gondoltam nem nagy ügy, nézek cikkszámot aztán megrendelem. Na az egész tükör egyben egy cikkszám. Hajrá adjunk a fenntarthatóságnak meg a javíthatóságnak. Pedig látszik, hogy bontható, külön egységet képez a tükörindex....
Bontottan 50-80e az új árát inkább nem kérdeztem meg :) Szerencsére eBay-en találtam egy olasz eladót, aki utángyártottban árulja, 34EUR, szállítás benne van az árban. Made in Taiwan.
Nem tudom az eredeti hol készül, de nem lennék meglepve, ha kb. ugyanazon a soron készülne :) Meg is rendeltem gyorsan. Ez volt 2024.05.15-én, 22-én pedig már a kezemben volt a csomag, GLS hozta. Lenne mit tanulnia az MPL-nek pl....
Némi google-zás, és Csöritől segítség kérés után lepattintottam tükör burkolatot. Műanyag kárpit szerszámmal sima ügy. Ezután teljesen kifordítottam a tükröt úgy könnyen mögé lehet nyúlni és kipattintani a tükörlapot.
Ott van három T20-as csavar, akkor lejön a műanyag idom, alatt pedig szintén három T20 ami már az indexet tartja. Eddig sima ügy. Viszont a negyedik csavar kívül van és mögötte kb. 1.5cm hely van. Szintén T20, bele süllyesztve a műanyagba. Na ezen már agyaltam egy fél órát. Próbáltam feszegetni, hátha tudok csinálni kicsit több helyet, de nem lehet. Nyilván, ha leszerelem a komplett tükröt, akkor szétszedhető, de ehhez nem volt kedvem. Beáldoztam inkább egy T20-as bitet és elvágtam úgy, hogy még meg lehessen fogni fogóval. Így se volt egyszerű, de kijött a csavar. Utána már csak a csatlakozót kellett széthúzni és kész. Ugyanígy visszafele minden. Sajnos rugalmas fém fül, ami a tükörlapon van rajta - és szerintem valamiféle rezgéscsillapító funkciója lehet - felig letört, szinte semmi se tartotta. Ezt megragasztottam, majd minden ment vissza a helyére. Kb. 100km-t mentem azóta vele, úgy néz ki minden rendben.

>> SzervizNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2024-05-26

Végül igazam lett: a bontott szivattyúegységben az új üzemanyagpumpa elreepsztette a csövet.

Az eredeti egység került vissza egy új üzemanyagcsővel. A bontott példányban nem működik a szintérzékelő.