Blog
Hiányzott a hátsódob bal oldali függesztője. Sikerült Olaszországból rendelnem egyet.
9 EUR volt a darab, de 22 EUR postaköltséggel küldték el.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000113/0000113361t.jpg)
Először a történelemben saját alfa nélkül érkeztem.Épp vezérműszíj cserén volt.B tervként Ducatival indultam,majd 3x szétáztam ugyhogy irány haza majd Dévid barátom mellett a jobb egyen Köszi a fuvart.
Sikerült gombokert szereznem egy blackline scudetto belső és felső elemet, V alak sehol se volt használható állapotban, igy a szett csak a polcon porosodott.
Alfacityn GT barátommal punnyadas közben ugrott be a fejembe egy gondolat hogy tudnék a sima krómból mattot csinalni.
A gondolatot némi tesztelés után tettek követték.Az eredmény sztem jó lett.
A GTA logót is mattítottam ha már benne voltam.
Felraktam Amore shopból rendelt uj emblémákat is.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000113/0000113358t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000113/0000113359t.jpg)
Kozi csinalt egy vezérműszíj cserét,olajcserét,meg beugrott még egy szakadt féltengelygumiharang is.Műszakit is megoldotta volt olyan kedves.😁 Km:207000
Az én autómat is elérte, hogy csúnyán elálljon a légzsák takaró fedél. A rögzítő patent törött el a jobb oldali. Prsze, csak úgy lehet cserélni, hgy a másik is eltörik. Tíz darabot rendeltem, így tűnt a leggazdaságosabbnak. A cseréje egyszerű, és újra normálisan néz ki :)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000113/0000113348t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000113/0000113349t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000113/0000113350t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000113/0000113351t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000113/0000113352t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000113/0000113353t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000113/0000113354t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000113/0000113355t.jpg)
A keresztfiam hozott egy ózongenerátort, használtam 06.30.-án.
DZ-nél mai napon megejtve, vízhőfok néha visszaesett ezért termosztát / Magnetti Marelli /, vákuumpumpa tömítés és olajcsere, szűrőkkel, szokásos köszönet Zolinak.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000113/0000113340t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000113/0000113341t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000113/0000113342t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000113/0000113343t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000113/0000113344t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000113/0000113345t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000113/0000113346t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000113/0000113347t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000113/0000113357t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000113/0000113384t.jpg)
Melegedés ügyben elkezdtem felkészülni a legrosszabbra.
A tartalék motorról levettem a hengerfejet és átvizsgáltam.
Minden rendben lévőnek tűnik, de a szelepszár szimeringeket elkezdtem lecserélni. Hármat sikerült is. A többit majd később.
update 2024.07.04.
Mivel lekerült a hengerfej a gyanúsítottak listájáról abbahagytam a szimeringek cseréjét.
A hengerfejet elcsomagoltam és beraktam a tartalék alkatrészek közé.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000113/0000113329t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000113/0000113330t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000113/0000113331t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000113/0000113332t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000113/0000113333t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000113/0000113334t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000113/0000113335t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000113/0000113336t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000113/0000113337t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000113/0000113338t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000113/0000113339t.jpg)
Carnet Budaörsnél készült el a 2 éves karbantartása a gépsárkánynak.
Alapvetően jó tapasztalataim vannak velük, igyekeznek minden részletre odafigyelni, néha engedik hogy nézzem a gép karbantartását néha nem. Most sajnos dolgoznom kellett, de közben ittam egy KV-t 3 óra alatt meglett pedig elég szép listával érkeztem.
MIndent is ki akartam deríteni a gép állapotáról.
Volt egy standard éves szervíz, ami olaj és szűrők stb. Selenia, ennek periódusát saját elhatározásból 10k-ra állítottam. most kapta a 3. szervízt az autó, 3k, 14k (tudom ez 11:D) 24k most:)
Nézzük a listát:
- olajcsere selenia
- fékolajcsere kétéves korára kötelező
- fényszóró beállítás, ez garis
- fékek és minden elenőrzése
- kis műanyag bizbaszok megkérdezése, itt nem jártam sok sikerrel ezeket majd valahogy pótlom.. nyilván nem fogok új karfát venni egy gumi bigyó kiesése miatt
- van még egy-két patent ami eleresztett, az utastérben ez az, apróságok
Ami kicsit nyugtalanító hogy a fékek alapvetően félidősnek mondhatók tehát még van rajta betét és tárcsa... de elég hülye hangot adnak lassú de intenzív fékezéskor..
De a tárcsa megéget, amit nem teljesen értek hogy hogy ég meg egy tárcsa egy olyan autón aminek a használati utasításában benne van hogy ne vigyem versenypályára az első pár km-en... tehát utána lehet.. És ez meg is történt:)))
NA szóval ez a fék téma azért hmm..
Van még egy hibajelenség ami most az első futóműnél jelentkezik:
- de kiderítették hogy nem futómű eredetű hanem a zárhídkörnyékéről jön
- a tünet az hogy egy pattogás fémesen hallatszik amikor parkolok tekergetem az autó kerekét, és előre hátra megyek, rámpára le-fel....
Ez most azonnali beavatkozást nem igényelt de azért az aggasztó hogy megkérdezték volt-e törött az autó. Hát hogy lett volna?:D
Erre természetesen nagy biztonsággal tudtam válaszolni hogy nem, mivel újrkora óta csak én vezetem és sosem adtam ki a kezemből..
De a fémes pattogás megvan:P
Szóval SUMMA:
- a szervízben rendesek voltak és mindenben a segítségemre siettek
- a gép teljesítette az első 24k km-et, EGYETLEN és CSALÁDI AUTÓKÉNT :)))
- apróbb minőségi problémák vannak, de ennek nagy része az utastérben jelentkezik ami azért a gyerekek miatt az átlagosnál nagyobb igénybevételnek van kitéve
- a mechanika bírja a kiképzést, szerintem én nem vezetek állat mód sosem vertem oda az autót, tehát nincs oka hogy bármi baja legyen..
- azt a pár lendületesebb kört meg illik bírnia, itt nem döntöttem el hogy ezt a konstrukció rovására írjam, vagy egyszerűen ha használom akkor néha cserélni kell ezt azt.
23914km országúti fogyasztás 8-9 liter városi fogyasztás 10-13 liter
Kizárólag Shell VP 100-at kap enni, és mindig csepptöltőre van dugva.
Örülök hogy tisztalappal indulunk tovább, irány a napfényes itália:)