Blog
Eljött a szokásos tavaszi olajcsere ideje.
Beszereztem minden - olajat, szűrőt, szűrő letekerő szerszámot és új leeresztő csavart - majd nekiálltam.
A leeresztő csavar kicsit nehezen adta meg magát, de győztem. A menet nem sérült, mintha a réz alátét gyógyult volna a karterhez.
Találtam is egy videót a műveletről: klatty
A szokásos Selenia Racing helyett egy újabb, már tavalyelőtt kipróbált Motul 8100 X-Power-t választottam, ami nagy változás.
A Selenia Racing egy régi olaj, gyakorlatilag nincs is specifikációja a 10W60-on kívül. Egyes meg nem erősített források szerint SF-SG teljesítményszintű. Mióta kijött volt pár a vegyi anyagok összetételét érintő változás. 2004 környékén az RoHS, majd pár éve a GHS. Nehezen tudom kiverni a gondolatot a fejemből hogy az itt előírt változások után nem ugyan az az olaj mint anno volt. A gyárban több anyagról kiderült hogy a változás után használhatatlan lett.
A Motul SN teljesítményszintű full szintetikus olaj, tehát többet tud mint a Racing. A motorfelújítás előtt tesztelve is lett, kevesebb is fogyott belőle.
STANDARDS:
ACEA A3 / B4
API SN / CF (Backwardly compatible with API SJ, SL, SM)
PERFORMANCES FIAT 9.55535-H3
Majd kiderül...
A kocsihoz adott könyv a következő követelményeket fogalmazza meg:
SAE 10W40 - sportos használatra 10W60 (ezt agyár 2004 könyékén felülírta és a 2 literes motoroknál csak 10W60 lehet)
ACEA A3-96
CCMC G5
API SJ







Kereken három hónapot töltött az autó téli kerekeken ebben a szezonban. Ma visszarakattam a nyáriakat. Kicsit magasabb és kényelmesebb az autó a 19-es kerekekkel. És halkabb is. No meg jobban is néz ki. Amint felkerültek a villantós papucsok, egyből megnézték, már a gumis utcájában akadt egy rajongója. Nem mintha ez nagyon hiányzott volna, de azért jól esik.


Lassan már 8 hónapja állt úgy, hogy be sem volt indítva. Akkumulátort feltöltöttem, folyadékok rendben, így megpróbáltam. Kettőt-hármat tekert az öndító és indult a motor. Hagytam járni amíg a hűrtőventilátor be nem kapcsolt és leállítottam. Minden hibátlanul működik. Szuper. A hangja, pedig ... :-)))


1-es fokozatban az ablaktörlő nem igazán akart működni, és utána visszaállni sem nagyon szeretett volna a megfelelő pozícióba, sokszor a szélvédő közepén megállt.
Piritu_blogja alapján abszolváltam a javítást.
Köszi!
Illetve közben eltört egy gumicső ami nyomja a balos ablaktörlőre a mosó folyadékot, ki volt már keményedve. Annak cseréjére is sort kerítettem.



A 2019.11.02-én megkezdett téli álmot - 127 nap után - ma befejeztük.
78.164 km
Kulcsot elfordít és ahogy szokott lenni, pöcc-röf.
Az első másodpercben kicsit kopogós volt a hangja, aztán kisimult és gurultunk 65 km-t.
Tankolni még nem kellett mert kitartott a tavalyi benzin.
A féltengelyek cseréje eredményes volt, a kocsi futása kisimult. Nincs többé az a finom rángatás guruláskor.
A frissen fényezett felnik csillognak a napfényben. A tempomat működik.
Kapott egy mosást is.

A turbo nyomásmérő indítás előtt gyújtásnál már 0,2 bar nyomást mutatott. Kiszedtük a map szenzort kitisztítottuk, nagyon elkoszolódott, de nem segített... ezért vettem egy map szenzort, és beépítés után minden tökéletesen működött.







Nőnap alkalmából kapott új olajat, szűrőt, 1-2 szenzor át lett nézve megpucolva.
212207km
Úgy gondolta az összehegesztésnél neki engednie kell, én meg úgy hogy nem, úgyhogy lecseréltem.