Blog

Ott kezdődött, hogy a hátsó ajtó nem akart kinyílni, ezért lebontottam az ajtó kárpitját belülről és valahogy sikerült kinyitnom az ajtót, ha már lent volt a kárpit cserélem ablaktörlő motorját mert néha lassan indult és nem törölt. Lapátot is cserélem, mert a gumi része elfáradt.
Mégnézem még a zárat is nehogy beragadjon és ismét ne nyíljon az ajtó.

 
>> Tuning és extraGiotti155 2.5V6 // Alfa Giulietta 1.6 jtdm2 Sportiva // 2019-11-24

Felkerültek a téli gumik is a felnire, és egyben az autóra is. Wanli gumikat rendeltem erre is, mint ami a 159-en is voltak. 225/45R17 méretben.

Gumik : 68956Ft
Szerelés : 5000Ft

102391km

 
>> Tuning és extraGiotti155 2.5V6 // Alfa Giulietta 1.6 jtdm2 Sportiva // 2019-10-20

Eljött az őszi ültetés ideje. Lejjebb raktam egy kicsit a gyári bokorugró magassághoz képest. Kapott egy szett Einbach Pro Kittet, amit természetesen feketére fújtam a műszaki vizsgák miatt. A futómű sokkal feszesebb lett utána.

Rugó szett: 36800Ft
Plasti Dip : 4000Ft

 
>> Tuning és extraV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2020-01-08

Kapott egy új fa utánzatú váltó fejet, mivel ez tökéletesen passzol többi elemhez, a színét és mintáját tekintve. Régi fa váltó fej meg bekerül a TS-be.
Először is kupak le az aljáról, 12es fúróval felfúrni a belsejét, majd egy rossz váltó fej beáldozása (kopott), el vágni és rá helyezni az alját. Én itt rá is ragasztottam, bár szorosan fogta, és végül mehet fel a helyére.
Így a váltó szoknya is rögzíthető rá.

És még kettő dolog javítva.
Az egyik a kilométer óra és egyben a sebesség mérő nem mindig működött az utóbbi 2 hétben. Leginkább nem ment. A jeladó csatlakozóján volt egy kicsi sérülés, erre gondoltam a hiba okának, úgy hogy cserélve. Utána próba, de nem mozdult ki. Cseréltem jeladót is és újra próba. Most már működött, de így utólag belegondolva, lehet hogy az első próbán nem eléggé gyorsultam fel vele, csak nekem tűnt úgy a kis utcában és becsaptam saját magamat vele. Most már mindegy is :)
A hátsó ablak mosó csőve szétjött a csomagtartó csatlakozásánál, most kapott egy hosszabb csövet toldásképp hogy ne feszüljön.

>> SzervizPoló // Alfa 156 GTA // 2020-01-07

A bal első dobbetétből hiányzik egy jókora darab. Nagy fejtörést okozott a beszerzése. A bontott általában törött, új nincs. Már külföldi oldalakon nézegettem, külföldi cégekkel emaileztem, senki nem tud hozni. Aztán a Hegyalja Kft.-nél azt látom, hogy rendelhető. Nem sok reményt fűztem hozzá. Aztán ma megkaptam, nem egészen 1 hét alatt. Elvileg ez volt az utolsó, jobbos nem is volt, balosból pedig ez az egy.

>> Tuning és extraPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2020-01-07

Az alábbi leírás alapján megoldottuk a problémát.

http://www.fiatbravo.hu/leirasok/view.php?id=127

 
>> Tuning és extraPoló // Alfa 156 GTA // 2020-01-07

Bontottan vettem a xenonhoz. Majd később beépítésre kerül a xenon lámpákkal együtt.
Meg egy takaró hiányzott az ajtó behúzó aljáról, vettem azt is.

 
>> EgyébPoló // Alfa 156 GTA // 2020-01-07

Megtörtént a műszaki vizsga honosítása és az eredetiség vizsga. Befizetésre került a regisztrációs adó. Kötöttem rá biztosítást az Allianznál, 5.000 km éves futásteljesítmény alatt ők voltak a legkedvezőbbek.

 

Mondta Alfácska Karácsony előtt pénteken.

Nem voltam megőrülve tőle, áhh.
Mivel a 75 már a téli álmát töltötte, a Punto meg a szüleimnek kellett, mert az ő 156-osuk motorja elbúcsúzott az élőktől (kátyú+széttört karter = csúnyán kukás csapágy, ezt mindenki jegyezze meg. Még jó, hogy van hozzá donor...).

Úgyhogy maradt a tömegközlekedés, aztán visszahoztam Bp-re a 75-öst. Amiben már nagyon érett az önindítócsere ugye. (Annak a blogjában írtam róla)

Viszont ötletem sem volt, mi baja van szegény 156-osnak, ezért az Alfariumot kértem meg, hogy segítsenek... akik csak január 6-án nyitottak, szóval maradt a 75-ösözés. Ami nagyon szuper, de télen nem illik.

Eljött a január 6, tréler - go to Alfarium.

Délutánra kiderült, hogy sajnos a baj csőstől jön, mivel beindulni ugyan beindult, de 3 hengerrel, az egyik porlasztócsúcs megkotlott az elmúlt hónapok állásàtól (gondolom...).

Úgyhogy kapott egy db bontottat, meg egy motormosást pluszban.

Még egy rossz hír: a 20 ezret sem futott bal hátsó kerékcsapágy meghalt... :(

A be nem indulást (VDC+ABS+CODE hibák a műszerfalon) pedig a kábelkötegben észlelhető szakadások eredményezték. Az egyik meg is lett őrizve, annyira "szép".



Még jó, hogy a ház előtt unta meg végleg és nem 1000 km-re...


Köszönöm az Alfariumnak a munkájukat! Gyorsak voltak és borzasztóan segítőkészek. Emellett a képeken látható illusztris társaságban lehetett a kombim :)

 

Nem hagyhattam ki az Alfa Deponál volt vadi új piros szegélyes Gt szövet szőnyeg szett, így lecsaptam rá, potom 11000 Ft volt utánvéttel.

Alfa Alkatrészek csapatától meg rendeltem 2 liter Selenia Racinget utántöltögetni, elég jó áron, ez utánvéttel volt 9000 Ft

Így kell indítani az új évet :)