Blog
Már jó rég megvettem a Zimmermann tárcsákat,mert a fent levő tárcsák csereéretté váltak,csikorgott elöl a fék ,mint egy vonat.
A cserét a kerékcseréhez időzítettem. Oldalanként nem volt több pár percnél. A betétek még jó vastagok. Beszerelés elött a tárcsák nem fékező felületét lekezeltem kétkomponensü epoxy rozsdagátló alapozóval,hátha tartós lesz a bevonat.
Januárban rá kell nézni a hátsó fékre is ,lehet rendelek oda is tárcsát ,plusz a kézifékkötél gumiharangját is ki kell cserélni ,a jobb oldali már ki van repedve. És akkor a fékolajat is lecserélem.
Az elözö tárcsa elég sokat futott ,96411 km volt benne.Azt hiszem az Brembo tárcsa volt,de nem 100%.
Km állás a tárcsa cserekor : 299117 km






Megejtettem ma az olajcserét,természetesen új olajszűrővel,légszűrővel ,gázolajszűrővel. A pollenszűrőt most nem cseréltem. Az olajleeresztő csavar is kapott új tömítést.Minden alkatrész polcon volt,sőt még a következőhöz is maradt cucc,egyedül olajat kell majd venni. A motortér gyönyörű porszáraz,csak a negyedik képen bekarikázott helyről szivárog kis olajpára. Ide kell majd tömítés.
A csere egész flottul zajlott,nem volt elforgó csavar a haspajzsban,viszont szakadt az eső végig,bőrig áztam. Valószinüleg ,ez volt az utolsó szerelés a kinti aknán,tereprendezés lesz a telken,be lesz tömve a szerelőakna,viszont sikerült megvásárolni az ingatlan utolsó 2/16-od részét,ami egy nagy kocsiszín,ide akarok majd idővel csáposemelőt,de ez még a jövő zenéje.
Elöző olajcsere óta megtett km-ek száma: 15457 km
Km állás olajcserekor:299117





Eredetileg fel sem akartam idén rakni a téli kerekeket,mert úgy volt ,hogy ezen a télen nem is nagyon fogom használni az autót,de úgy adódott,hogy két ünnep közt Bocival viszem ki édesanyámékat Brambergba szánkózni.Tehát ma át is cseréltem a kerekeket. 5-6 mm-s profilmélységgel indulnak a szezonnak.
A nyári gumik 4108 km-t futottak idén. Vicces😃
Km állás a kerékcserekor: 299117


Hétfőn lett volna a napja, hogy új bőrt kap a kormány. Sajnos nem sikerült leszednie a kollégának. Itthon nagy harcok voltak vele. De megnyertem a háborút! Kemény volt. YouTube videókon egyszerűnek tűnik. Mondjuk tegyük hozzá ott is mondja a pali, hogy elég köcsög meló. Holnap már csak a kormányt viszem el. AR marad a ház előtt. Kész van már!?




Visszakerültek a féltengelyek.
A belső csuklót felfogató imbusz csavarok új önzáró anyákat kaptak. A kocsi alatt fekve elég pepecselős meló a visszarakásuk








Nemrég megérkeztem az ebay-en rendelt patent (keresőszó: Clip Seat Belt Stopper), ma kicseréltem.
A tizes csomagból még maradt 9.
Ha abból indulok ki hogy az eddig megtett 1,4m km alatt egy kellett, vélhetően egy darabig még elég lesz :-)
Pakolás közben megtaláltam a két tartalék hátsó Y lengőkart. Már régóta kerestem őket.










Sajnos visszajött a folyamatos menetben átmelegedve ráz a kormány, fékezésnél még jobban jelenség amit legutóbb féltengely csere oldott meg. Mivel azok még viszonylag újak, ezért más vonalon indultunk el: gumi/felni cserék, futómű állítás, próbálgatások, majd végül új első féktárcsák kerültek rá. Sokkal jobb a helyzet, de még mindig elő-elő jön a jelenség, további nyomozást igényel.
36000 HUF
A múltkorokban beszerelt kuplung munkahenger nem vált be, ez is szivárgott. Vettem bele egy újat.
Kapott előre új ablaktörlő lapátokat (Bosch Aerotwin AR728s).
A vezető oldali ablaktörlő hosszúság 550 mm.
Az utasoldali 475 mm.
A hátsó ablaktörlő karon a törlő gumi is ki lett cserélve újra.
Volt szerencsém egyből esőben kipróbálni, és jól dolgozik mindegyik ;-)



