Blog

>> SzervizLiquid // Alfa 159 1.8 TBI berlina // 2019-11-08

Ma ismét Csörgőéknél jártam, a kiegyenlítő tartály ügyében. Úgy néz ki pont került a a dolog végére, a második már hibátlan.

>> SzervizTommaso 159 // Alfa 156 1.9 JTDm 16V // 2019-11-08

A multkori lengőkarcsere egy s.o.s. helyzet volt, most azon a lengőkaron kívül minden futómű alkatrész cserélve lett a lengéscsillapìtókon kívül, és persze be is lett állítva.

Km:273000

 
>> Egyébliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2019-11-21

2019-ben kicsit leszorította a V6 a nagy Ő-t. 2000km, ami ennek ellenére egy erősebb év volt. Az autó egyébként ennyire még nem állt össze az utóbbi 16 évben mióta nálam van. Bár egy A4-est tele tudnék írni a hibalistával, amiből csak egy tétel lenne a külső festés.
Nincs jelentősége, elég szép és jó is.
A gumik nagyon kevesek voltak már idén, vizesen nagyon csúsztak. Száraz úton is volt egy eset, amikor három flikk-flakk után tudtam csak összeszedni.
Meglódult a fantáziám, hogy ilyen-olyan futómű feljavítás kellene, de a másik oldalról meg egyszerűek az érvek: ülj modernebb autóba, ha ezt meg azt akarod elérni. Egy 185-ös gumit a 165 helyett, meg a hátulja megültetését azért lehet kipróbálom hamarosan, nehogy egyszer leessek az útról vele. Vívódik bennem a régi elv, hogy maradjon az autó teljesen eredeti, meg a lehetőség, hogy dobjunk az úttartáson egy kicsit. A tuning veszélyes téma, mert soha nincs vége. Legtechnikásabban, legtöbb gépészkedéssel ezt az autót lehet és kell is vezetni az összes között. Egyszerűen csodálatos.
Szezon zárasként kimentem Kakucsra. Esővel kezdtem csúszott betyárul, megforogtam többször. 3 óra körözés után leszáradt a pálya. Aztán a gumit leradíroztam, szárazon fogta. Kicsit megnyugtatott a nap. Tavasszal még kimegyek esőben, megnézem milyen lett a gumi.

2019.07.12-14
Kecskemét-Alfacity, Tatabánya-Esztergom-Hungaroring Classic-Kecskemét

2019.11.21
Kakucsring 150+ kör

 
>> Egyébliusz // Alfa 159 2.0 JTDm 170Le // 2019-11-08

Az első év, hogy megfordult a fejemben miért is tartom ezt az autót, lehet, hogy jobb lenne valami észszerűbbre, esetleg vadabbra cserélni. Ennek egyik oka a sok költség, amibe nagyrészt elővigyázatosságból kerültem, másrészt a 156, ami családi autónak is beválhatna, amellett megmutatta a modern Alfa Romeo sportos karakterét. Aztán végiggondolva oda jutottam, hogy nincs jobb alternatíva. A gyönyörű utazós-suhanós, kényelmes, biztonságos159 marad, még van benne tartalék a negyedmillió km ellenére, sőt kap még további kis kipofozást is. Rájöttem, annak ellenére, hogy vannak az állapotából adódó külső esztétikai kifogásaim vele, bőven a szebbek közül való.

 
>> Egyébliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2019-11-08

2019-ben egyértelműen a kedvenc autóm volt a három Alfa közül. Lehet azért mert ez volt az első szezon, elképzelhető. 7000+km a tervezett 2-3 helyett. Igaz ebből 2 a nyaralás, mert az 159 turbó felújítása elcsúszott. Pár diadal meg megalázás. A pofátlan osztrák rendszámos vadi új bmv-s, aki végül nem bírta az iramot, vagy a P 206, ami feltolt a hegyre a Mátrában. De a lényeg, hogy ennek a távnak nagy része örömautózás volt, saját tempóban, fogyasztás számolgatás nélkül. A V6 hangja, karaktere páratlan, el fog szórakoztatni még egy jó ideig.

2019.07.28-2019.08.08
Horvátország, Isztria

2019.10.07
Kecskemét-Rétság-Magyarnándor-Alsótold-Nagyketesztes-Salgótarján-Cered2x-Mátrafüred-Farmos-Kecskemét


2019.10.22
Kecskemét-Rétság-Magyarnándor-Alsótold-Nagykeresztes-Salgótarján-Cered5x-Bercel-Hatvan-Farmos-Kecskemét

 
>> SzervizAtesz159 // Alfa 159 SW 2.0 Jtdm // 2019-11-08

Nagyszervíz (részletek később)

 

2019.11.08. nap
Km: 112.400
Cserélve lett:
-vezérlés vízpumpával
-olaj (selenia 5w30 WRPE)
-olajszűrő (mann)
-üzemanyagszűrő
-légszűrő
-pollenszűrő

 
>> EgyébAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2019-11-02

Meghódítottuk az Alföldet. Hetek óta készült a család, de főleg a kölyök, hogy megnézzük a nyíregyházi állatkertet. A terv az volt, hogy pénteken odaautózunk, alszunk egyet, szombaton állatkert, és estére haza, mert pesti program is akadt. Nem úgy lett.

Az odaúttal még nem is lett volna gond, a hotelt is megtaláltuk elsőre. Cukrászda, vacsora, aztán alvás...

Egy
Egész éjjel ugatott valami éles hangú izé (kutya? patkány? valami hibrid?), az ágy betonkemény, a párnák mintha huzatba dugott plédek lettek volna, szóval a reggel karikás szemekkel és lüktető aggyal talált ránk.

Kettő
Szakadt az eső. Az egésznapos állatkerti séta helyett rövidített programot vizionáltunk.

Három
Kialvatlanul és étvágytalanul mentünk le reggelizni. A kölyök betolt egy tál gabonapelyhet, a nej egy teát, én pedig visszapattantam a kávésbödön körül terjengő szagról. A bárpultnál kértem egy dupla espressót. A barista visszakérdezett, az a dupla kávé, ugye? Á, látom, szakértő vagy. Igen, az. Valahogy mégis hoszúkávé lett belőle. Biztos nagyon jó az is, csak ugye én kávét kértem, nem sötétre színezett melegvizet.

Négy
Bepakoltunk az Alfába, és elindultunk az állatkert felé. Beröff, parkolóból kitolat, aztán a főútra kifordulva elköszön a gázpedál. Alapjáraton, harmadikig felkapcsolgatva begurultam a következő parkolóba, és elkezdtünk ötletelni. Nyíregyházán nincs ismerős szerelő. A helyi haverom szerelője hónapokra előre ad időpontot, és amúgy se nagyon látott még Alfát közelről. Az egyetlen értelmes opció az maradt, hogy trailer cipeli haza az autót és a seggemet, a család meg vonatra száll. Hívtam egy autómentőt. Öröm az ürömben, benga SUV jön utánfutóval, szóval befér mindenki, nem kell vonatozni.

Öt
Egy picit várni kell... úgy másfél órát. Mesés. Egy nyíregyházi parkolóban, szakadó esőben. Valahogy eltelt az idő, és meg se öltük egymást, de a trailer sehol. Túl a másfél órán rácsörgök. Ja, mindjárt indul. Ó gyász. Durván két és fél óra után ért oda. Autó fel, család be, indulás haza. Letette az autót a ház előtt. Az alapjárat elég volt, hogy beálljak vele a teremgarázsba. Gondoltam, itt már nem lehet baj.

Hat
Rosszul gondoltam. Kaja, fürdés, akklimatizáció, aztán indultam a dolgomra. Ja, mindjárt, előbb leviszem a gyerekülést az autóba. Messziről az tűnt fel, hogy nincs első rendszám az Alfán. Há' hogy? Közelebbről az is feltűnt, hogy a lökös sarkán fényezés is csak nyomokban van, az is félig metálszürke. A mellettem álló Seat oldala meg szépen végighúzva feketével. Na ne. Ne. Ne. Ne már! Az idő viszont szorított. Behajítottam a rendszámot és a gyerekülést a kocsiba, aztán rohantam a dolgomra. Bruce Dickinson beszélgetős estje lesz a Kongresszusi Központban. Olyan jól hangzott, hogy már vártam a katasztrófát.

Hét
Odaértem időben, ittam egy rendes kávét, és elfoglaltam a helyemet. Erre beül elém egy kétméteres tag akkora hajkoronával, hogy a komplett színpadot eltakarja... Ez is pipa.

Pár nappal későbbi update: Amikor vittem volna egy cetlit a Seatra, hogy "helló, ezen a számon beszélgethetünk a parkolás nehézségeiről", találtam egy másikat az Alfán. Ezer bocs, én voltam, név, telefonszám. Azóta találkoztunk és rendeztük is a dolgot. Egy kicsit helyre billentette az emberiségbe vetett hitemet. De hogy az Alfával mit kezdjek, arról még fogalmam sincs. Most inkább elköltöznék egy lakatlan szigetre...

 

A nagy nap 2019.11.02. Km:112.200 :)

 
>> SzervizGeorge1990 // Alfa 159 1.75TBI // 2019-11-08

Új izzókat kapott a tompított . Philips white wision h7. 172400 km.
2019 11. 08