Blog
Nem volt benne. Mióta megvettem az autót így használtam. Egyedül az tűnt fel, hogy nem volt egy vonalban a fékpedállal. Most már van benne, Marklar-tól szereztem. :-)
Megvolt a kötelező olajcsere 360ezer km-nél... Azóta volt már egy, csak azt elfelejtettem beírni.
Cserélve lett az ablakmosó motorja, ennyit bírt a gyári(22 év).
Ez egy irreálisan hosszú folyamat lett a júniusi baleset után.
Sajnos ajánlásra elcsábultam és belenyúltam egy olyan "szakiba", akitől olyan állapotban kaptam vissza az "elkészült" autót (karosszériázás és fényezés), hogy sírhatnékom támadt. A fényezést végül abszolút nem fizettem ki.
A teljes folyamat újraindult, de tanulva az esetből már abszolút kontroll alatt tartva a folyamatot: több fényező személyes felkeresése, szakvélemény és árajánlat kérése, új karosszériás megkeresése, stb.
Mivel van másik Alfánk, ezért az időtényező már nem számított, de végül csak kiegyenesedett a dolog.
Baleset utáni és egyéb kisebb sérülések miatti karosszériás munkák:
- sérült motorháztető;
- anyagában két helyen törött és csúnyán összehorzsolt első lökhárító;
- enyhén horpadt és horzsolt bal első ajtó és bal első sárvédő elemek
szétszerelése, javítása-helyreállítása,
+ a baleset miatt felső részén benyomódott lökhárító igazítása (szerencsére a homlokfal nem ment el),
és mindezek fényezésre előkészítése.
Sérült elemek fényezése:
- motorháztető,
- első lökhárító,
- bal első sárvédő,
- bal első ajtó
teljes elemek fényezése +
- jobb hátsó ajtó,
- jobb hátsó sárvédőn keresztben végigfutó csikarás
miatt ezen elemek részleges fényezése.
Utólért a karmám:
pirosra váltó lámpánál hátulról beleszaladtam az előttem befékező tanuló vezetőbe.
Siettem, követési távolságot nem adtam meg, a figyelmem sem az előttem haladón volt.
A motorháztető íve, lemeze megroppant, az embléma feletti rész összeroncsolódott a másik autó 5. ajtajának alsó élétől. A teljes lökhárító felső része bejjebb áll. Más baj nincs.
Először is minden tagnak merry sziszmösz meg ilyenek! :)
Napokban bekerült a hátsó ajtó határoló, el is tört ahogy szedtem ki az egyik tartó füle (nem volt a csavaroknál alátét az ajtónál ezért ropogott mint a nyugdijas izület...)Alátét pótlás után és az 'új' darabbal csendbe nyílik a trezor ajtaja! :) Karácsonyra hozott a jézuska AlipExp.-ről ledes futó fényes oldavillogót hogy a rendőrök szeressenek, kapott ledes rendszámtábla világítást de az szilveszter körül ér ide.
Ahogy használom úgy jönnek elő a hibák..rükvercbe rakásnál felkapcsolja a ködlámpát az autó..valami kontakt gebasz lehet, illetve a fűtés ventilátorom is elkezdett szólni, vagy takarítani kell vagy csere..és a km óra háttérvilágítása is kiégett.
Januárban - termosztát-lyukas levegő csövek-rükverc lámpa hiba-fűtés venti - és háttér izzó hiba lista fog megjavításra kerülni.. :)
A vezérlésoldali motortartó bak fáradt el. A tünetek csak hidegben jelentkeztek: eleinte csak vezérlésoldal felőli kopogás (ami elsőre futómű problémának tűnt). Később megjelent alapjáraton (is) a remegés és erős rezonancia. A képek alapján igencsak ráfért a csere a tartóbakra.
Az alkatrészt INNEN rendeltem. A beépítés pedig Német Mihály műhelyében, Dunakeszin készült.
Olajcsere periódus. Selena olaj, gázolaj szűrő, olajszűrő, légszűrő. Pollenszűrő most nem lett cserélve, mivel pár ezer km-el ezelőtt (utólag) volt cserélve.