Blog
Mindig bekapcsolom, de ha nem, mert pl. autót cserélek a kertben stb, akkor ne üvöltsön már a fülembe :-(
Eleve túl sötétnek találtam a tolatókamera képét és lássunk csodát,
lehet rajta állítani MES-ben.
42% volt az eredetileg beállított érték, amit én próbaként felemeltem 50%-ra,
amivel jelentős javulást értem el. Sajnos a szemem nem tökéletes már,
a korral jár :-)
ui.: valami nem stimmel, látszólag világosabb lett a kijelző, de szerinte visszaállt a 42%-os alapra és még néha olyat is kiír ami a 3-as képen látható.
Hosszbordás szíjtarcsa leszakadt. Szerencsére nem okozott kárt.
Cserélni kellett komplett szíj szettet is.
220.000km
Napokban átesett az autó egy termosztát cserén (Gates) azóta sem lett jobb de ezt most hagyjuk.
Km óra háttér világítást cseréltem mert kiéget az is ahogy illik, persze ez sem ment egyszerűen de mai naptól faxa.
Mai nap első próbaként ki lett takarítva a fűtő venti mivel visitott egy idő után, azóta jó rengeteg dzsuva volt benne, aki olvassa ezt az is tegye meg :) Illetve be lett fújva a csapágyak körül.
Februárban felső lengőkar csere a terv illetve utána járni most akkor miért annyit mutat a víz amennyit nem hiszek el, illetve vagy trafót vagy gyertya kábeleket cserélek ;)
Persze kicsit megcsúszva az első olaj csere nálam.
Újabb hiba ‘kód’ is kijött légzsákot vissza jelzi ezután is utána lesz járva elsőnek sima törlés, ha utána vissza jön akkor meg neki lesz feküdve :)
MES konfiguráció következik.
1. Vegyük le az akkumulátor negatív sarujáról a gyorscsatlakozót.
Itt jön az az a rész, hogy beszereljük a kívánt kapcsolókat a korábbi bejegyzések alapján:
Távolságtartó tempomat és váltófülek I.
Távolságtartó tempomat és váltófülek II.
2. Ha szerelés sikeres akkor feltesszük az akkusarut és hezdődhet a szoftveres konfigurálás. Az akku visszakötése után tele leszünk hibával, fontos ezek megszűntetése a PROXY rendezés előtt. Ezt legegyszerűbben úgy lehet megtenni, hogy a kormányt eltekerjük 1-2x jobb ill. bal végállásba, majd vissza középre. Javasolt egy Scan DTC-t futtatni MES-ben és ellenőrizni, hogy hibamentes az autó minden modulja.
3. 1-es kép. A 0° kormányszög ellenőrzése Electric Steering - Parameters - Steering angle. (szürke (6) adapter) Ezután a kormányt nem tekergetjük.
4. A PROXY rendezéshez javasolt USB-s vagy WiFi-s diagnosztikai eszköz, nekem a régi jól bevált BT-s már nem tudott a PROXY-hoz csatlakozni. Kell a diag eszköz és a kék (5) meg a szürke (6) MES adapterek. Rendezés közben a MES kérni fogja az adapterek cseréjét. Én a csere után elszámolok 10-ig, úgy rendesen működik, volt már rá példa, hogy túl csors voltam és sikertelen volt a folytatás így a komplett rendezés is. Body - CAN Setup / Proxy Alignment Procedure (952) - Adjustment - PROXI Alignment procedure
5. A PROXY rendezés végén, ha az hibátlan volt kiírja h success, majd utána, hogy vedd le a gyújtást. Miután így teszel a MES ki is lép a főmenübe.
6. Amikor már semmi nem világít gyújtást adunk ismét és csatlakozunk az ABS modulhoz (szürke (6) adapter) ahol ellenőrizzük, hogy nem tekertük el a 0°-ról a kormányt. ABS - Continental ABS MK C1 - Paramters - Steering angle
7. Ezután a ABS - Continental ABS MK C1 - Adjustments alatt végrehajtjuk a 2-es képeken látható beállításokat., majd töröljük a hibákat az ABS modulban.
8 A beállítások végrehajását követően amikor lecsatlakozunk az ABS modulról, némi relékattogás kíséretében megszűnnek a kiírt hibák. Ezután vegyük le a gyújtást és várjunk amíg a kijelzőn minden kialszik.
9. Ezután futtassunk egy Scan DTC-t és töröljük a végén az összes hibabejegyzést.
És már készen is vagyunk.
A váltófülek beszerelésével.
1. Vegyük le az akkumulátor negatív sarujáról a gyorscsatlakozót.
2. Légzsák kiszerelése 1.es kép alapján T40 torx segítségével, sugárirányú nyomással, ami oldja a légzsákot tartó rugót.
3. 2-es kép, csatlakozók bontása. 24-es krovával oldjuk a kormánycsavart és leszedjük a kormányt.
4. 1-es kép Szedjük szét a kormányburkolatot az alsó két csavarral kezdve, majd óvatosan szétpattintva. Javaslom felfelé kezdeni a felsővel, mert az alsó burkolat fel van akasztva mindkét oldalon a kormányrúdra.
5. 2-es kép. Jó eséllyel egy világos ragasztószalag mögött megtalálható a kormányfülek csatlakozója.
6. 3-as kép. Húzzuk ki a csatlakozókat a kormányspirálból, majd 4-5. képeken jelölt csavarokat szedjük ki és a tetején még van 2 fül ami a spirált tartja.
7. 6-os kép. Miután leszedtük a kormányátvezetőt, könnyen hozzáférni a kapcsoló rögzítési pontjaihoz. A két nagyobb fejő egyben a bajuszkapcsolót is rögzíti a kormányoszlopra, azokat csavarozzuk ki, majd szereljük be a kapcsolót. Amennyiben kompletten lett vásárolva bajuszkapcsolóval és átvezetőspirállal, javaslom csak a kapcsolófüleket cserélni, am. spirál talán nem viszi a kormányfűtést.
8. 7-as kép. A fülek csatlakozójának van egy sin a bajuszkapcsoló alján, arra fel kell a stekkert csúsztatni. 3-as kép alapján dugjuk össze a csatlakozókat.
9. 8-as kép. Szereljük vissza a kormányburkolatot. Az alsóval kezdjük, akasszuk fel a kormányoszlopra az 1-es kép alapján mindkét oldalon, majd pattintsuk rá a felső részt.
Ezzel kész is van a beszerelés, jöhet a PROXY rendezés.
quash cartárs és a Stelvio forum segítségével beszerelésre és konfigurálásra kerültek az ACC adaptív tempomat és a Paddle Shifter váltófülek.
Ismétlésként leírom a saját tapasztalataimat, kezdve az ACC-vel.
1. Vegyük le az akkumulátor negatív sarujáról a gyorscsatlakozót.
2. Légzsák kiszerelése 1.es kép alapján T40 torx segítségével, sugárirányú nyomással, ami oldja a légzsákot tartó rugót.
3. 2-es kép, csatlakozók bontása. 24-es krovával oldjuk a kormánycsavart és leszedjük a kormányt.
4. 3-7. képek. A műanyag idom feszül a helyén rendesen, úvatosan, de erőből kell megoldani. A kormány hátulán lévő 3 csavarral kell kezdeni, majd a 4-5. képeken látható réseken kell megindítani pl. egy patentkiszedővel. A 6-os képen lévő rész a legkönnyebben sugárirányban felfelé jön ki, miután a korábban jelzett részeken már kijjebb vannak a síkból. Nem szabad erőltetni, mert megsérti a kormányt.
7. Kormánykapcsolók és kormányfűtés csatlakozóit bontani kell, ha valakinek kis keze van megoldható, de sokat segít ha a légzsák alatti műanyag keretet is kiszedjük a kapcsolókerettel együtt, ezt 3 db torx fejű csavar tartja.
8. A kapcsolót (156130459) 3 db csavar és 3 db fül tartja, cseréld ki óvatosan.
9. Összeszerelésnél is csak óvatosan, figyelni kell a 7-es képen látható fülekre, útban vannak és könnyen törnek, csatlakozókat nem elfelejteni. Ha minden oké akkor a kapcsoló meg minden is a helyén van, továbbá semmi nem tört el. 8-as. kép
Ezzel az ACC rész véget ért, folytasd a váltófülekkel, vagy a PROXY rendezéssel
Olajteknő levétel és takarítás
Hidrotőkék szétszedés és takarítás
Bal oldali vezérműtengely hátsó oldali tömítő gyűrű cserélve
Vezérműszíj szett cserélve
Hosszbordás és ékszíj cserélve
Vízhűtő takarítás, kiegyenlítő tartály csere és takarítás, termosztát csere ami rendesen zár (már nagy érték), új fagyálló