Blog
Felkerültek a téligumik, még épp időben!
Szokásos statisztika:
Az új nyári gumik fél szezont (5334 kilométert) futottak, augusztus 1. és november 28. között.
A kétszéles téli szettnek (Continental ContiWinterContact) ez lesz a harmadik szezonja.
A második szezonban 4818 km-t, míg az elsőben 6034-et futottak, azaz összesen 10.852 kilométert.
Az első eső után tűnt fel, hogy az autó csak az udvaron állt, mégis mindkét lámpája teljesen be van párásodva. Hamar meglett az oka, mindkét lámpáról hiányzik az izzók mögötti műanyag fedél. ráadásul a hő és víz/pára hatására a foncsor is le van kopva.
Szerencsére találtam 2 jó állapotú bontott lámpát. Olaszországból származnak, teljesen komplettek, megvan a műanyag az aljukon, a gumi tömítés oldalt, az állító motorok és a fedelek. Ha tudom szétszedem őket majd a vetítőlencse megtisztításához, de szerencsére a foncsor jó állapotú, ahhoz nem kell nyúlni.
Hamar feltűnt az első motorindításnál, hogy az olajnyomásmérő óra nem mutat semmit. Mivel az alacsony olajnyomás lámpa nem világít ezért sejtettem hogy nagy probléma nem lehet. Aztán mikor jobban meg akartam vizsgálni a problémát rájöttem hogy a kábele a váltó tetején fekszik, a nyomás jeladó helyére pedig egy csavar van igényesen behajtva. Így érthető hogy nem mutatott semmit.
Sajnos most elég hideg van, de ahogy tudom beépítem.
Amikor az autót megvettem a jobb első kerék helyére a pótkerék éppen csak annyira volt felrakva hogy gurítható legyen az autó. Sajnos a másik oldalon is találtam olyan kerékcsavart aminek a menete sérült és a jobb hátsó kereket csak 3 csavar fogta, ezért úgy döntöttem veszek egy egész szett új kerékcsavart. Szerencsére pont találtam 16db-ot a sakálmetálban 84%-al leárazva valamiért. Az egyetlen különbség hogy ennek a fejét 19-es kerékkulcs fogja, de mivel a gyári úgysincs meg, ezért majd veszek egy hozzá passzolót.
Az akkumulátor már kezdett gyengélkedni és a télnek nem akartam nekimenni egy régi akksival, szóval cserélve lett egy új Exide Start-Stop AGM 62AH 680A (EK620)-ra.
Az automatikus tükör behajtás funkció ki és bekapcsolásának módosítás alapból le van tiltva.
Vagyis nincsen ilyen menü az autó dash-ban.
MultiEcuScan-ben proxy rendezéssel lehet ki/be kapcsolni.
A proxy rendezéshez szükséged lesz ELM323 kábelen kívül adapterekre is, ha ez nincsen ne állj neki!
MES-ben proxy rendezésnél „menu: Mirrors auto-folding”-ot kell be vagy kikapcsolni igény szerint, majd lefuttatni a proxy rendezést.
Ha megvan, akkor az autó dash-on, „Doors & Locks”-on belül találod meg az „Auto Folding Side Mirrors”-t.
Eljött ez is, az első garanciális javítás. Egy ronda esős autópálya-menet közben kiírta, hogy nincs tovább radaros tempomat és fcw. A diagnózis szerint elment a függőleges kalibráció. Egy kb. másfél órás művelettel be lett kalibrálva; amiből öt perc maga a kalibráció, a többi a referencia-reflektor beállítása. Mint kiderült erre visszahívás is van..
És van visszahívás a műszerfal zörgésére is. Ami valóban zörög. Az új műszeregység sokkal nagyobb, közel sík műanyaglaopkból épül fel, nincs benne a hagyományos műszerek árnyékolói miatti merevítés. Rossz úton (=kies hazánk útjainak jelentős hányadán) ha a kátyúk ritmusa eltalálja a rezonancia-frekvenciát zörög. A visszahívás egy adag öntapadós filc, amiket ide-oda fel kell ragaszatni. Meglátjuk segít-e a dolgon. A 19 helyett 17-es felnik egyébként megszüntették a zörgés 90 százalékát...
Vettem egy bontott gumi szívócsővet, mert az autóban levő már szigetelőszalaggal javított darab. Sajnos amit kaptam szintén nincs teljesen jó állapotban, a harmonikák között be van repedezve, de nincs még kilyukadva.
A motor továbbra sem működött teljesen nagy gázadásra, pedig alapjáraton teljesen jól járt, ezért az üzemanyagpumpára terelődött a gyanu. Kiszedve hamar megtaláltam a hibát. Valaki már járt itt és a gyári szivattyút kicserélte egy teljesen másikra. Sem méretben sem szállítási mennyiségben nem egyezik a gyárival, de a problémát nem ez okozza. A cserélt üzemanyagcső a szivattyú kivezetésénél el volt törve.
Vettem 1 méter benzincsövt, kicseréltem ezt a 15 centis darabot és máris működik a motor nagyobb gyorsítás közben is. Nem rángat, nem fullad mint eddig.
Ma is feldobta a face a hirdetést...