Blog
Előző héten neki álltam középkonzolt kiszedni mivel szabin vagyok, belső levegő hőmérséklet befujó ventim hangos, azt mondták ki kell fújni ( sajnos ugyan olyan hangos maradt) emiatt illetve a vízhőmérőben az izzó sem ment...Ventit vagy veszek ha lehet, vagy megcsináltatom szerencsére helybe van erre egy szaki 'ekte német szépen dolgozik tuti megtudja majd javítani..kicseréltem izzót, kifujtam a ventit, rakom össze az autót, mondom akkor teszt 'vészvillogó' bekapapcs hmmm..semmi ajaj mondom, venti sem zúg..röviden a dolog az ami 3 napomba tellett rengeteg idegbe illetve eső is esett szerelni sem tudtam, hogy felcseréltem a vészvill csatlakozóját így fainul lezároltam sok minden, vagy 4-5 biztosítékot cseréltem még mindig nem megy semmi...Végén oda jutottam kesztyű tartó felöl a kettő relét vettem bele :5ezer volt na itt már volt vészvillogó meg rádió is.., de ablakemelő,fűtés,index még nem..Felhívtam egy jó ismerősömet segítsen rajtam mert kivagyok hogy az autóval nem lehet közlekedni..végül annyi hiba volt még relé csere után hogy az egyik biztit mégegyszer lecsapta így megint csere, utána minden megjött de mivel autóvillamossági szerelő így alapoktól indulva kormány körül is bontva, oda jutottam másnak hogy össze raktam az autót de kalaptartóval valami nem stimmel fel is baszott úgy marad.. majd rendbe lesz rakva :DD Amikor végre tudtam menni vele szabályosan nem párás szélvédővel és újra halottam ahogy morog elkezdtem üvölteni mint egy 5 éves 'EZAAAAZZ BAA++ ' és mosolyogtam mint az állat hogy újra megy! :D Ez a szerelési móka baráti áron volt 4 ezer.Igen a csóróság jelző világít ;)
Rövidre sikerült az öröm a bal féltengely javítás után, mert pár száz kilomérrel később a jobb oldalról is gyanús hangok kezdtek jönni. Ennek is féltengely felújítás lett a vége.
Ha már így alakult akkor az esedékes vizsgát is megejtettük.
Tegnapelőtt lettünk 1 évesek! :-)
- tankolások száma: 62 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 33.696 km
- életkor: 367 nap
- össz. menetidő: 476,19 óra (19,84 nap!)
- átlagsebesség: 71 km/ó
- tankolt üzemanyag: 2.710,23 liter, ebből 55,38 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,88 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 50,34 Ft/km
- átlagos napi futás: 91,81 km/nap
- mozgásban töltött idő: 5,41 %
Vizsga megtörtént. Semmibe se tudtak belekötni.
De nem volt eseménytelen.
Mostanában negatív hullámban vagyok, semmi se jön össze, és a megoldandó problémák csak sokasodnak.
Féltem is hogy valami gond lesz.
Ahogy beálltam a vizsgasorra, elment az áram az egész telepen. Mondtam nekik hogy ez biztos miattam van, de azt mondták hogy nem, mert reggel óta vizük sincs.
Remek.
Fél óra múlva elindult a rendszer, és mentem a dolgomra.
2018. novemeber 20-án hoztam el az autót nyolc hét várakozás után Hódmezővásárhelyről. Ennyi időbe telt a honosítás a svájci import után. Utolsó pillanat volt amikor még nyugaton szabadultak a gyönyörű V6 156-októl. Szerencsém volt és számomra a legszebb 2A szériás darab lett. Persze lehet, hogy hosszú távon nagyobb szívás lesz az újabb elektronika generáció.
Tetszett, hogy megkímélt volt, csak a jobb hátsó ajtót javították, nem tetszett, hogy szárnyat csavaroztak rá. Remek hétvégi/túrázos gép. 179600km
Mi is történt vele eddig?
2019 alapszervíz, vezérműszíj és görgők cseréje, ezt kivételesen mesterre bíztam, Precíz üregvédelem, kis javítás a jobb hátsó küszöbvégen, ezt is szakember csinálta. Az alját wax-szal átkentem. Új motorvédőt kapott, felfedeztem , hogy a hátsó futómű hossztartók belülről gyanúsan elgyengültek korrózió miatt, ez még a festett nem a horganyzott gyári kivitel volt, újakat kapott. Pár alkatrészt szintereztettem (hűtő alatti konzol, ventilátorház, akkutartó)
2 nagy túra, családi nyaralás Horvátországba
2020 szereztem egy színazonos csomagfedelet (meg egy színazonos jobb hátsó ajtót is), azonnal lekaptam és bedobozoltam a szárnyas csomagfedelet, motorbak felújítás, motor szintezés, féltengely gumiharangok
4 nagy túra, jópár kisebb
2021 bordásszíj feszítők, a mester nem vállalta a megbontásukat, engem is a csikorgó bordásszíj kényszerített a műveletre, szerencsére nem volt menetkárosodás, megúsztam, első kísérletek a 16" -os kerékkel
5 nagy túra, számtalan kisebb
2022 fék felújítás: első nyergek felújítása, féknyergek festése, új fékcsövek, új tárcsa, betét
Áttértem a 16"-os kerekekere a 17"x8" helyett, friss sport gumiabroncs, júliusban volt az autó húsz éves, és akkorra elértem vele az első közös 20 ezer kilométert
4 nagy túra, számos kisebb, Alfa City
2023 1 nagy túra, pár kisebb, a srácokkal betervezett/itiner szintig kidolgozott Selmecbánya környéki felfedező túrát elmosta az ősz, remélem tavasszal összejön!
205204Km
eddig mindösszesen 25604 közös km
Családunk tagjává vált, mindenki imádja, csodálja, komolyabb baja nem is volt, bár ilyen km futás alatt (78.500) ne is legyen egy autónak sem. Igazából egyetlen egy dolgot megemlítenék, amiből esetleg egy idetévedő olvasó tájékozódhat, a korrózió nem jellemző az autóra, egy helyet leszámítva, a küszöbök hátsó része sajnos hajlamos a rohadásra. Ez nagyon sok Giuliettásnál előjött már. Nálam a bal hátsó küszöbrész gumidugója körül kezdett el rozsdásodni, de nem halogattam a dolgot, hogy tovább terjedjen, így lakatoshoz, majd fényezőhöz vittem, akik gyönyörű munkát végeztek. Minden képekkel dokumentálva. Főleg munkábajáráshoz használom, nyáron elvitt minket nyaralni Horvátországba is, Omis nevű kis városkába, ajánlom mindenkinek. 1650 km volt az út oda-vissza, 6,3 literes átlagfogyasztást produkált. A mindennapokban egyébként 7,5-8 liter az étvágya vegyesen. Jövőre egy olasz kirándulást tervezünk vele. :) Voltunk Alfa City-n is, nagyon összetartó az Alfás közösség, imádom! Most viszont el lesz téve egy időre a garázsba, mivel céges autót kaptam. Eladni nem szeretném, mert oda vagyok érte. Idén minden javítással és kötelező szervizzel együtt 130 ezer Ft-ot kért, amiből 55 ezer volt a küszöb javítás. Ezen kívül volt fékbetét és stabilizátor pálcák, hátsó ablaktörlő motor, olaj és minden szűrő cseréje is. Továbbra is nagyon elégedett vagyok vele, tényleg nem drága hozzá semmi sem és a legtöbb dolgot itthon meg tudom csinálni, nem kellenek különleges szerszámok hozzá.
A csomagtérteleszkópok fejbeveréssel jelezték a hidegben, hogy eljött a csere ideje, olyat rendeltem, ami benne is volt. (Stabilus 8082YZ) És, ha már úgy is jött a futár, akkor kértem egy pár Bosch ablaktörlőt is, mert a korábbi már új korában is rossz volt és azóta is csak idegesített.
Eltettük bátyót 2024-re. Záró kilométer 202456 a kezdő pedig 200188 volt így a megtett kilométer hajszál pontosan annyi volt mint 2022-ben 2268 km. Kerekek 3.5 bárra felfújva, ulések lekezelve, akkumlátor kivéve , ablakmosó le engedve . Várjuk a tavaszt. Remélhetőleg 2024.03.15.én ébresztőt fújhatunk.