Blog

>> SzervizShadin // Alfa Giulia 2.0 Super // 2024-02-08

Gyári aksi majdnem 5 év útán csereérett lett, S/S nem ment, néha már a szélvédő ill. tükörfűtés sem. Két műszerrel is megmérve az állapota az 5-7 képeken látszik.

Az új egy Exide EK960 lett. Frissen elhozva a 3-4 képeken lévő állapotban van.

A könnyebb szerelés érdekében gyártottam hosszú rögzítőcsavart (8. kép), mert a harmadik cikkszámra sem tudtak olyat hozni, amit az Amcsi oldalakon lehet találni.

 
>> SzervizSanyiJTD // Alfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2024-02-06

5 éve van nálam, még én is ezzel vettem, ki tudja akkor mennyi idős lehetett. Elkezdett szarakodni, még azért indított, de inkább kapott egy ugyan ilyet. Bizonyított!
A régit feltöltöm és megörökli a 146.
Az akkus cégnél a melyiket vegyem Exide vagy Banner-t egyértelműen ezt ajánlották. Kíváncsiság képpen kérdeztem rá.

72Ah, 650A 35.000ft volt.

 
>> SzervizBagacs // Alfa 159 SW 1.9 JTS Tourismo // 2024-02-06

Megkapta az esedékes törődést:
Selenia Star Pure energy 5W40
olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, klímatisztítás

>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2024-02-05

A tavaszias idő és a száraz utak előhozták az autót egy próbakörre. Szombaton még kétszer megálltam, hogy minden rendben van-e a szelephézag állítás után, meg a szél is durván erős volt, így nem volt igazi az élmény. Vasárnap meg kellett ismételnem a kis gurulást. Minden rendben, nagyot ment a kis GTV.

97km
39081km

 
>> SzervizWebM // Alfa Giulia 2.0 Super // 2024-01-30

A jobb oldali kilincs komfort funkciója elromlott, arról az oldalról csak a kulcson lévő gombokkal lehetett nyitni/zárni az autót. Budaörsön megnézettem - a vezető oldalival kicserélve az elektronikát megjavult, úgyhogy rendeltek egy új kilincset és berakták azt. Munkadíjjal együtt 120e a vége.

Előjött egy típushiba is, csepegni kezdett a lámpamosó. Ezt komplett cserével orvosolják, de inkább nem kértem, mert nem szeretem ezt a funkciót, az egész autót összemaszatolja. Ablakot mindig úgy mosok, hogy előtte lekapcsolom a fényszórót, hogy ne lépjen működésbe. Utánanéztem, külön pumpája van, amihez a motortérben lévő biztosíték dobozban a T17-es relé tartozik, ezt kivettem. Egy darabig még csepegett (gondolom, hogy a csőben maradt folyadék), aztán ez elmúlt, remélhetőleg nem jön vissza a probléma, a bónusz pedig hogy nem kell többé a lámpát sem kapcsolgatni.

>> SzervizWebM // Alfa Giulia 2.0 Super // 2023-10-24

Téligumikon.

 
>> Tuning és extraDani // Alfa Brera/Spider 2.2 JTS Sky Window // 2024-02-05

Nemrégiben sikerült vásárolnom egy Android 12 multimédiás fejegységet, ami típus azonos, így beépítő keret nélkül passzol a gyári helyére. Úgy gondoltam, hogy ha már lúd akkor legyen kövér, így beszereztem mellé egy tolatókamerát is ami pedig a rendszámtábla világítás helyére megy szintén átalakítás nélkül.
A hétvégén volt időm így nekiláttam beszerelni, mondván hogy mi baj lehet.... :)
A beszerelés pofon egyszerű. Régi ki - új be. Csatlakozók eleve adottak. Annyit kellett vele dolgozni, hogy az usb csatlakozók, gps antenna és sim kártya foglalatot be kell vezetni a kesztyűtartóba, illetve a tolatókamera jelkábelét szépen el kell vezetni. Ezt én a középkonzol alatt vittem végig a csomagtartóig.
Maga a fejegység gyárilag tud kezelni mindent. Kamera, multi kormány, can-bus, stb.... Tehát összerakás után működött minden ahogy azt kell. Egyedül a kamerával gyűlt meg a bajom, mert hátramenetbe kapcsolva nem jut el az áram a tolatólámpáig. Ez eddig nem zavart, most viszont gond, mert a kamera onnan kapná a tápforrást. Kiméregettem mindent és gyanus, hogy a tolatólámpa kapcsolója mehetett tönkre. Elméletileg csere után már annak is működni kell.
Nekem személy szerint nagyon bejön ez az Android autó fejegység. Esztétikailag is nagyon feldobja a műszerfalat. Kezelni pontosan olyan mint egy telefont, viszont ez ott van előttem, és nem kell előszedegetni a mobilt semmihez se. Korlátlan mobilinternettel kértem egy kártyát a szolgáltatómtól, így semmi szükség a kocsiban a mobiltelefonra. Bátran ajánlom bárkinek aki ilyesmin gondolkodik. A teljesség igénye nélkül teszek fel pár képet is.

 
>> Szervizgyml // Alfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-01-15

Rendeltem 2 db (1 bal, 1 jobb) Optimal lengőkar szilentet. Az eredeti sem teljesen rossz, de úgyis szét lesz szedve akkor kicserélem újra.

 
>> Szervizgyml // Alfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-01-15

Rendeltem a kipufogóhoz rögzítő és tömítőgyűrűket. A középdobnál simán csak el vannak szakadva a rögzítők, a hátsónál az egyik oldalon dróttal pótolták, a másik oldalon a karosszériára csavarozott fül sincs meg.

 
>> Szervizgyml // Alfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-01-15

A autó feltehetőleg sokat állt az előző tulajnál és az összes féktárcsa rozsdás. Mivel ez az autó legfontosabb alkatrésze, ezért cserélni akarom. A fékbetétek kb feles állapotúak, de nem tudni milyen régiek, inkább nem raknám vissza őket. Én minden autómhoz Brembot rendelek és eddig semmi gondom nem volt velük, ezért most is így tettem. Nem olcsó, de minőségi hatást kelt.
A TS motoros 164-esek sajnos az első tengelyen kisebb nyerget és kisebb tárcsát kaptak mint a többi. Valószínűleg a hajtáslánc kisebb súlya és a spórolás indokolja. Fórumon olvastam, hogy a fékhatás nem az erőssége, ezért a gyárinál egy picivel nagy súrlódási együtthatójú betétet kerestem. A választék nem túl bő, így jutottam az EBC GreenStuff-hoz. Az első betétek régi darabok lehetnek, még a csomagolásuk is a régi dizájnos.