Blog
Halálra untam magam végre és felemeltem a Degu-t szemrevételezni a hajtásban a vélt vagy valós lógást amit korábban panaszoltam, miszerint amikor alacsony fordulaton egyenes úton állandó sebességnél elveszem a gázt (értsd leugrom róla) akkor berángat valami alattam.
Első kardáncsukló, féltengelyek/csuklók, hardy érzésre nem lógnak, a hardy-n minimális öregedési nyomok vannak csak, viszont a három tengely bármelyike a másikakhoz képest lóg kicsit a difiben, amit fémes klattyanással is jelez.
Album
Lehet h megejtek rajta egy olajcserét, mindössze két olaj felel meg a gyári FIAT 9.55550-DA9 specifikációnak:
- PETRONAS TUTELA TRANSMISSION LS AXLE FLUID 75W-85 20e Ft / L
- RAVENOL DGL SAE 75W-85 GL-5 LS 7e Ft / L
Az alsó vízcső a blokknál folyamatosan szivárgott, bármennyire meghúztam a bilincset. Rendeltem a AFRA-ról egy újat jó drágán és vártam rá sokat, majd egy jó ideje nézegettem a polcon. Most viszont kicseréltem és vele együtt a hűtőközeget is.



Olaj+ szűrők cseréje. Klíma hűtőközeg cserét is csináltam a gépen. Igazából csak kíváncsiságból fejtettem le hogy mennyit veszített az eredeti töltet mennyiségből.435g jött le az 500as rendszerből


Megcsináltam én is a Sanyi által kitalált hűtőmerevítő saját verzióját. Az előzőnek a tetejéből készült nálam is, csak én egy csavart használtam a hűtőnél hogy a másik végét lehessen mozgatni függőlegesen és ne kelljen merevítő. A zárhidat nem akartam megfúrni, ezért a már meglevő csavarhelyre fogattam fel. Felhegesztettem az anyákat, így könnyen szerelhető.
Az utolsó pillanatban csinálhattam meg, mert a hűtő teje már mozog, majdnem teljesen elvált, de még nem folyat. Kb 100-150 km-t mehettem vele a csere óta. Azért majd egy tartalékot be fogok szerezni, mert bármikor kellhet.



Letudtuk a bejáratós időszakot, az ajánlásoknak megfelelően lecseréltettem a gyári olajat és szűrőket. Így megkapta a friss Selenia 0W20 Eco 2 olajat, hozzá új pollen, levegő és olajszűrő is járt. Az átvizsgálás során mindent rendben találtak. (4000 km.).
Ma megjártuk a Großglockner-t oda-vissza.
Majd 1,8 km a szintkülönbség.
Lefelé katasztrófa a motorfék hiánya (D-ben is lófütty), a fékek nem örülnek túlzottan.
A Spideres tempónál sokkal finomabban és útközben 2-3x is megállva hogy tudjon hűlni amikor leértem durva fékszag volt a kocsi körül. Az első és a hátsó(!) fék is olyan meleg volt hogy a nyál elsercent rajta. (Nem a tárcsán hanem a féken.)
A Spiderrel így közlekedve alig melegszik meg a fék.
Szóval igaza volt anno a tesztelőnek hogy a Giulia alföldi autó :-(
Két esetben azonban VOLT motorfék, mindkettő eset már hosszabb lejtmenet után jött. Ilyenkor 0-ra esett vissza a fogyasztás. A baj csak az hogy pár száz méter után visszaállt az eredet helyzet.
u.i.
Ausztriában az útra továbbra se esik a hó :-)





Letekert ablak, itáliai meleg, öreg Alfa GTV.
Kecskemét-Izsák-Orgovány-Jakabszállás-Kecskemét
70km
39654km
Ideje volt megjáratni. Munkából hazafelé szaladtunk egyet Izsák felé. Mindig oda lyukadok ki, hogy milyen f@sza kis autó.
40km

Idegesítővé vált, hogy a kuplung pedál gyakran beesve marad. Ez olyan 10-15 milli volt. Javítgattam már a pedált a kuplung főhengerrel összekötő gumi szilentet, de mostanra már teljesen tönkre ment. Szerencsére a régi Fiat500 cuccok között találtam egy gumi alkatrészt, ami jó kiindulási alapnak bizonyult. Ki is faragtam a megfelelő méretre. Fáin lett.
A siker örömére, még egy ülés ápolást is kapott az autó.
207199km.



1
443
Fórum
Friss topicok
- Forma-1
- Alfa-HiFi
- Alfa reklám
- 4C
- Filmek
- 155
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Oldtimer, youngtimer
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Coffee - Minden ami kávé
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV