Blog

>> SzervizParaBella // Alfa Giulietta 1.75Tbi QV // 2023-06-23

Újra megmakacsolta magát a klíma és persze megint akkor, mikor a legnagyobb meleg van és persze a kocsiban még maga az ördög is izzadna. Sajnos a hagyományos trükkök sem váltak be, mint a klímával való játszás és a kocsi újraindítása sem oldotta meg a problémát, így maradt a paraszt klíma. Az egészben a legrosszabb az, hogy pár hónapja volt a kocsi egy klímásnál, aki átnézte és feltöltötte gázzal és festékkel is az esetleges szivárgás észrevételéhez. Ezért is gondoltam, hogy biztosan van benne anyag, mivel sehol nem hagyott nyomot maga után, sem a motortérben. Persze megint Mikihez került a kocsi megvizsgálásra és érthetetlenül álltunk ott, mikor közölte, hogy nincs baja a kocsinak és még a gázból sem hiányzik szinte semmi. Ami viszont aggasztóbb, hogy ő egy kezdődő radiátor cserére gyanakszik, ami viszont hatalmas szívás, mert ki kell borítani szinte az egész műszerfalat. Mivel csak ritkán fordul elő, hogy nem megy, így pihentetjük a dolgot...

>> Szervizgyml // Alfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-01-20

A vezetőülés háttámláját csak fogóval tudtam állítani, mert a kerék közepéből hiányzott az a rész ami rögzíti a tengelyez. Venni nem könnyű, ezért rajzoltam egyet és kinyomtattam majd lefestettem. Nem pont olyan mint a gyári, hiányoznak róla a csíkok is, de nem feltűnő, viszont hibátlanul működik.

 
>> Tuning és extraParaBella // Alfa Giulietta 1.75Tbi QV // 2023-07-16

Sajnos és egyben szerencsére is, a jobbos indexem burkolata úgy gondolta, hogy távozik a kocsi életéből így szerencsére volt indokom beújítani és modernizálni a mindenki által áhitatott "futó" ledes indexre. Egy gyors E-bay keresgélés és már ment is a kosárba a sötétített verzió.
Pár hét elteltével meg is jött a csomag. Maga a beszerelése minden túlzás nélkül egy óvodás csukott szemes reggeli rutinja. Minden bontás nélkül a motortérből elvégezhető. Csak le kell húzni a csatit, kipattintani a régit és mehet is be a helyére az új. A végeredmény pedig nagyot dob a kocsi megjelenésén, egy kicsit modernebbé téve a Giuliettát.

>> Tuning és extraLiquid // Alfa Stelvio 2.0 benzina 280Le // 2024-01-20

A hátsó normal USB aljzatok mellé beépítettem 2db USB-C aljzatot.

Benz Cartárs hívta fel a figyelmemet hogy fent van a hahun.

380.000 km-el hirdetik.
Jól bírja :-)

A képeken a főképemen lévő dísztárcsákkal hirdetik :-)

 
>> SzervizLaczkog // Alfa 159 1.9 16v Sportwagon // 2024-01-12

Költözés miatt kissé sajnos kitolódott az olajcsere ciklus 11500 km lett a szokott 10 helyett. Kárpótlásul az új lakhelyen felderített szerelő megcsinálta a komplett nagyszervízt, szíjjak, szűrők, olajak, vezérlés, vízpumpa. A srác jó választásnak tűnik, alapvetően Saabokra specializálódott, azok meg rokonfajtát képviselnek, a beszélgetésünk alapján ért a típushoz. Említette, hogy az önindítóm gyengélkedik, sajnos ezt magam is megerősíthetem, hamarosan sorra kerül

Eltelt 10k KM az előző olajcsere óta.
Cseréljük az alapokat:
Motul 8100 X-Clean+ 5W-30 5L
Olajleeresztő csavar
Filtron Pollenszűrő
Denckermann üzemanyagszűrő
Denckermann Levegőszűrő
Bosch Olajszűrő
Bosch ablaktörlő

 

Elég ramaty állapotban volt már a fékek piros festése, ezt együltő helyében orvosoltam. Biztos jobban jártam volna, ha szétszerelem... Majd máskor

 

A Balos lengőkar sem érezte jól magát, így mennie kellett.
(természetesen MEYLE HD került bele és TRW pálca)
Ha már ott vagyunk az autó alatt, akkor a stabpálcát is kicseréltük, mert annak is kezdett már kopni a gumija.

Emellett érezhetően gyengébb volt a bal oldali kézifék. Egy mérés alkalmával kiderült, hogy 80%-al gyengébben fog, mint másik oldalon lévő társa.

Belseje kipakol, jobb-bal bowden cserél. Kész is vagyunk.
Összekötöttem még egy alapos belső takarítással és mehetett is a sikeres műszakijára a kisautó! :D

 

A TI küszöböket értelemszerűen csak a teljes autó lefestése után lehetett feltenni, azért, illetve a csomagtartóban keletkezett természetes szellőztető lyuk eltüntetéséért kellett visszavinni az autót.

Emellett helyére kerültek az ajtók, melyek illesztési hézagait csak nagyjából löttük be összeszereléskor, ennek jó beállítását a lakatosra bíztuk.

Ajtók és hézagok beállítva
TI küszöb fent
Lyuk betömve és javítva (festve is lett csak azt nem fotóztam)

Lassan a finishbe érünk?