Blog
Igazi tavaszi nap volt a télben. Nem tudtam ellenállni a csábításnak és kikerült a garázsból a járgány. Jobb híján egy izsáki oda-visszát mentem. Talán ez a környék legjobban autózható útja, mindig ide kanyarodok egy kis gurulásra. Remekül ment miután az olaj megmelegedett..
Nagy nap volt, mert előkerült még a kis Fiat is pár kilométerre (kerékfújás, aztán pöcc-röff) és a V6 is ment egy nagyobbacskát.

Mikor átnéztem az autót az első fékcsöveket cserére ítéltem.
Vele együtt természetesen ment a fékfolyadék is, erősen ráfért.
Mivel ótvar szarul voltak lefestve a féknyergek így átfújtam őket.
Leszereltem, alaposan letakarítottam, lecsiszoltam.
Sok időm nem volt rá ,kutyafuttában nem tökéletes, de azért elgurul vele az autó :D
2K epoxy, Giulia arany ,lakkozva.
Sajna ezzel a típusú felnivel nem látszik szinte semmi a nyeregből.








Vettem egy Hifonics ZXI1501 monoblockot, ami majd a mélynyomót fogja hajtani. Ez egy régebbi darab, de működik. Valamikor a múltban már belenyúltak, de nem találtam benne kontár munkára utaló nyomot. Elképzelhető hogy csak újra lett pasztázva az IGBT-k hőátadó felülete. Ez egyébként tudomásom szerint elég ritka megoldás az autós erősítőkben.





Olaj, szűrők, váltóolaj cserélve.
A motorba Liqui Moly Toptec 4100, a váltóba gyári Tutela Transmission Gearforce 75w került.
Az előző csere óta 7973 km-t tettünk meg.
98.832 km

Vásároltam egy bontott, nem túl fényes állapotban lévő gyári, fa váltógombot.
Lecsiszoltam, majd lelakkoztam.
A fa úgy beszívta másnapra, mintha nem csináltam volna semmit. :D
Majd mégegyszer lelakkoztam, akkor sem volt az igazi, de alakult. Újabb 2nap száradás, csiszolás után a 3. lakkozás már szép lett. 2K autólakk természetesen. Valószínű kellett volna pác, vagy valami ,ami megakadályozza, hogy ne szívja be a lakkot.
Fát nem igazán szoktam fújni, így nem tudom a pontos technológiát. :)
Következő a kormány felújítása, újrabőrözése, addig nem is kerül be. Vásároltam egy bontott kormányt is, hogy legyen amíg felújítom a fa kormányom.

Minden évben a szezon végére kicsit lötyögős lesz a váltógomb, tavaly sem volt másként. A tartó hernyócsavarok helyét jobban bemélyítettem az alu közdarabba és a felső rész hézagát ragasztószalaggal töltöttem ki. Hogy jobb lett-e majd őszre elválik.
Még az ősszel vettem új kilépőfényeket, mert az egyik már nem világított.
Az új pont olyan mint a gyári kilépőfény. Egy az egyben passzol a helyére. A régi kábelét elvágtam, magát a lámpát benne hagytam az ajtóban, hogy ne legyen a helyén lyuk.
Kipróbálni nem tudtam mert az akku ki van kötve és éppen töltőn volt.
Jó volt egy kicsit bütykölni.
Várjuk a tavaszt...









Végül fehér színt kaptak.
Gumik már nem eresztenek le, ellenőrizve.
Új felni kupakokat és szelepsapkákat kapott.
Sok meló volt a szettel de kész lett 👍😊




Lassan összeáll az idei program...
9 nap - 4 szállás - 2.378 km
A 33 tervezett autós magassági pont:
- 2.800m Tibet Hütte - Végpont -FÁ
- 2.758m Stilfser Joch - Hágó -Bm
- 2.503m Umbrailpass - Hágó -Fm
- 2.383m Flüelapass - Hágó -Km
- 2.315m Albulapass - Hágó -Fm
- 2.284m Julierpass - Hágó -Km
- 2.149m Ofenpass - Hágó -Km
- 2.115m Splügenpass - Hágó -BKŐ
- 2.050m 2050m Berghaus Splügenpass - Pm - Hágó -fá
- 1.901m 1901m - Montespluga gát - Hágó -
- 1.889m Ova Spin - Hágó -Sm
- 1.815m Malojapass - Hágó -Km
- 1.702m Dachstein Schladming induló állomás - Végpont -
- 1.633m Wolfgangpass - Hágó -
- 1.559m Pillerhöhe - Hágó -F
- 1.370m Dientner Sattel - Hágó -Fm
- 1.290m Filzensattel - Hágó -Fm
- 1.222m Mösern - Hágó -ÉT
- 1.215m Fernpass - Hágó -
- 1.211m Seefeld / Zirler Berg - Hágó -FÁ
- 1.140m Passo di Agueglio - Hágó -Bm
- 1.128m Spitzingsattel - Hágó -Zm
- 1.124m Colma di Sormano - Hágó -Bm
- 1.119m Holzleitensattel - Hágó -
- 1.000m Griessen Pass - Hágó -Fm
- 955m Scharnitzpass - Hágó -
- 941m Achenpass - Hágó -Bm
- 938m Klais - Hágó -FÁ
- 840m Ursprungpaß - Hágó -
- 754m 754m Colle del Ghisallo - Hágó -B
- 745m Steinbacher Sattel - Hágó -
- 683m Marblinger Höhe - Hágó -F
Felvonós magassági pontok:
- 3.174m Stazione di partenza funivia Stelvio-Trincerone - Végpont Felvonó Gyalog -FÁ
- 2.962m Zugpizte - osztrák oldal - Végpont Felvonó Gyalog -FÁ
- 2.962m Zugspitze - német oldal - Végpont Felvonó Gyalog -FÁ
- 2.700m Dachstein Schladming - Végpont Felvonó Gyalog -FÁ
- 1.520m Hartkaiser - Bergbahnen Wilder Kaiser - Végpont Felvonó Gyalog -FÁ
Ha minden összejön fent alszunk a Stelvio-n :-)
Pár helyen már jártunk...






225/40R18 Y K127 VentusS1 Evo3 XL Hankook
gumiabroncsfelni.hu-ról rendeltem meg a gumikat