Blog
Jövőre vannak terveim az autóval.
Szerettem volna venni valami veretős autót, főként japán vonalon, de nem igazán találtam megfelelőt, így elővettem a garázsból, hogy ha már van, akkor használjuk :)
Első körben 4db semi-slick gumit vettem a HubDyno Budapest-től, nagyjából mindenki onnan veszi a verseny gumikat. Driftesek, szlalomosok, pálya autósok.
Utána jött az OMP Homológ kagyló ülés, OMP pedálok, üléshez konzol.
(mind vadi új, nem érte meg használtan venni, alig olcsóbb)
Padló szőnyeg ki kárpitozva ha már jöttek az ülések, az OMP pedálokon a logot meg kifestettem sárgára, szolidan.
Pedálok, ülés bent.
/2 nap szívás/
Még sok dolgot szeretnék megcsinálni az autón, de idő van még bőven.
Már rakom össze az alkatrész listát, verseny fékfolyadék (Motul RBF660 325celsius), gyertyák, féltengely csukló, 10w60 olaj stbstbstb...
A leggyorsabb biztosan nem, de nagyon szép és különleges autó lesz a pályán 😁
2024.01.11-ig volt érvényes műszakim.
Szerettem volna az ünnepek előtt letudni a hosszabbítást, így 21-én meg is ejtettük.
A folyamatos karbantartás eredményeként minden rendben volt, nagyon jó állapotnak örvend a Giulietta.
Helyszín: Csorna, Kristóf Autóház
Km: 143.834
Műszaki érvényesség: 2026.01.11.
Még a vizsga előtt lemostam, kitakarítottam, majd utána tele is tankoltam 100-as benzinnel, így most tisztán és tele hassal várja az ünnepeket.
Ennyit még soha nem ment egy évben az autó, 5805km.
5 felvidéki, 1 bakonyi nagy túra, számos apróbb gurulás Kecskemét környékén.
Mást nem tudok hozzátenni mint amiket korábban lejegyeztem az év során:
„Lehetetlen megunni ezt a kis járgányt, az egész autó a vezetőülés, vezetés élménye köré készült. Ha meg kiszállok és ránézek, akkor is egy remekmű. A hatvanas évek autós esszenciája benne van. Gépészkedés, gázfröccsök, a rekedt, érces hangja, a motorfék-hörgés. Egyszerűen nagyszerű. Őrület.”
„Klassz ahogy az ember gépészkedik, dupla kuplung rugdosás, fék-gázfröccs, a hangja állati jó, hörög, durrog, nyikkanak a gumik fékezéskor, majd a kanyarban is, de másképp.”
„Kormánybakapaszkodás, fék-gázfröccs-duplakuplung, motorhörgés, kipufogó durrogás, gumikoptatás. Pazar. Nagyon nagyot ment a kis autó, őrület.”
kép1 04.26. Deresk előtt, ez az egyik kedvenc szakasz
kép2 06.03. Dénes felett a Fiat 124 Coupe Sporttal
kép3 07.16. Hűtőmaszk a túra után
kép4 07.16. Feketebalog felé
kép5 09.16. Pirkadat Törtelnél
kép6 09.16. Stósz és Szomolnok között, ez is nagy kedvenc
kép7 10.22. Turcsok előtt, ez a rész is a legjobbak egyike
kép8 10.22. Túraautós megjelenés Deresk előtt
kép9 11.12. Somhegyhez közel a Bakonyban
2,5 hét nélkülözés után ma végre visszakaptam az autót megjavítva.
Nagyon féltem a javítástól, mert tartottam a színeltéréstől, de a nehéz, színváltós festék ellenére tökéletes lett az eredmény, uh nagyon megkönnyebbültem. Budaörsön kapta a gyógykezelést.
Az egyetlen negatívum (a tervezettnél sokkal hosszabb javítási időn kívül) az az, hogy sikerült az átadás előtti mosással úgy összekarcolni a régi és az új elemeket is, mintha gépi mosóba hordanám… Eddig karcmentes volt, nagyon vigyáztam rá, de majd tavasszal kell neki egy polír.
Elég combos lett a javítási számla, pár forint híján 3M lett a vége, de szerencsére ezt a vétkes fél biztosítója állja.
Cserélt elemek:
-első fényszóró
-első sárvédő
-doblemez
-első ajtó
-első felni+kupak+tpms
-egyéb műa. borítások
A cserélt elemek mellett be kellett állítani a futóművet, ami szintén tökéletesre sikerült, semmi félrehúzás és a kormány is tökéletesen vízszintben áll.
Németországból jött, egytulajos 2019. 04.-es forgalombahelyezés, 47e km van benne.
Holnap megyek átvenni.
Honositottam a GT t, mindent magam intéztem.NKH nal Győrben nagyon korrektek voltak.
Minden átalakítás (Bilstein,ragazzon, folia) forgalmiba bejegyezve.
Ami jobban tetszik az újban:
+ Veloce ülés (több mint 4 éve vágytam rá:)
nagyon szerettem a barna bőrt, azt hittem hiányozni fog, de gyorsan megszerettem a
feketét is
+ tetőablak
+ bőr váltókar
+ kormány (kicsit vastagabb és sokkal jobb a fogása is )
+ 19" kerék ( esztétikailag ez az ideális méret, szerintem. A felni az első pillanatban nem fogott meg (sőt!), de napról napra jobban tetszik. Nem defektűrő gumik kerültek fel télre ( Continental WinterContact TS 860 S) így még kifejezetten komfortos is
Ami az előzőben jobb volt:
- 35W kanyarkövető lámpa (ez nagyon hiányzik,jelentős a különbség)
- Audio csomag
- dinamika (jobban ment az előző, főleg N módban feltűnő a különbség (ezt már sokan
írtatok, igazatok volt)
- a hátsó kilincs nem világít (ezzel meg fogok barátkozni, csak olyan furcsán néz ki:)
A tegnapi nap megtörtént az első éves kötelező szerviz. Cserélve minden kötelező elem.
Most is a Sió Mobilnál mint minden Alfám.
Az autóval még ismerkedünk, bemutató autó volt a Pappas-nál.
Gyárilag elég gyenge a csomagtér rugója. Főleg szélben és emelkedőn. Ha meg van egy hátsó szárny az plusz teher még ha karbon akkor is. Így végre vettem az erősített rugóból meg a hozzá járó vissza csukódást gátló gumiból.
Már megvétele óta szivat hogy néha leenged 0,2-0,3 bár-t a kerék néha. Aztán több hétig semmi. Gondoltam utánna járok. Találtak egy repedés a felni szélén. Így csere. De mivel a másik is meg volt padkázva az helyett is lett egy véve. Így a két hátsó cserélve lett. Ami fenn volt meg meg lesz csináltatva. Meg így már a téli garnitúra került fel.