Blog
Sikeres műszaki vizsgát tett az autó. Csont nélkül átment.
Az elmúlt 2 évben bő 60 ezer km-ert mentem az autóval, munkámból kifolyólag napi szinten ingázásra használtam.
Mivel az ingázás ettől az évtől megszűnt, így a következő időszakban kevesebbet lesz használva az autó.
Km óra állás a műszaki vizsgakor: 256651km.
Víz alá nyomtam a kerekeket. 4 kerékből 3-nál a gumit le kellett venni, történt rajta perem tisztítás enyhe szivárgás végett. 2 db-on szelepet is kellett cserélni.
Nem ütnek a kerekek, alig kért súlyt a centrírozásnál. Ezt a részét gumis végezte.
Jelenleg felcsiszolt állapotban van, de még csiszolni kell egy picit fényezés előtt.
Sokat foglalkoztam vele idehaza, de legalább elkészül 😊👍





Porlasztó csatlakozó csere. Korábbi bontós látogatásnál hoztam hozzá csatit. Rendeltem hozzá kulcsot amivel kiszedhető a csatlakozóból a kábel.
Pótfeklámpa csere. Visszatért egy régebbi hiba. Hátsó ablaktörlő és ablakszál fűtés nem működött, csomagtartót nyitottnak jelezte zárt állapotban. Valamikor csak az ablakszál fűtés bekapcsolásakor világított maga a pótfeklámpa, de volt hogy semmi sem volt bekapcsolva és akkor is világított. Leszedtem a pótfeklámpát hogy ne világítson, azóta megint minden működött úgy ahogyan kell. Így hát feltettem egy másik gyári pótfeklámpát, azóta minden jó. Nem tudtam kimérni hogy hol a hiba, lehet maga a lámpatest volt a rossz. Későbbiekben úgyis kiderül 😊




Olaj, olajszűrő, gázolajszűrő, pollenszűrő ,olajleeresztő csavar,ablaktörlő lapátok cseréjét a mai napon megcsináltam.
Továbbá vettem rá egy magneti marelli motorvédő burkolatot, mert hiányzott.
278.206km






Minden tárcsát és betétet cseréltem ATE-ra.
Simán jött szét és ment össze minden.
Próbakör után szép a felület, bevonat szépen lejött.
Album








Önindítót levettük, mert indítás után fémes hangja volt valószínű lassan húzott vissza a bendix . Szétkaptam, kitakarítottam, megcsiszoltam a kommutátort, újra zsíroztam a fogaskereket, le homokszórtam és lefestettem (ezeket már sajnos nem fotóztam)
Kihúztuk a féltengelyeket, kerestük az erős gyorsításkor rázás okát. A belső csuklók be voltak már rágódva. Mindkét oldal csere, FAG szett került bele, zsírral, új porvédővel, bilincsel.
Külső csuklók jó állapotúak, így azt nem cseréltem. A gumiharangot is pár ezert km-el ezelőtt cseréltettem, újszerűek.
Haladunk tovább. Szívás van vele ezerrel, ha megoldódik , jön a post külön.






Szegény autó nem sok törődést kapott az elmúlt időben, még az ablakmosó kupakja is hiányzott. Nyomtattam egyet neki.

A belső térben a bal oldali légbeömlő egyik vízszintes eleme az én autómban törött. Ehelyett vettem egy olyat amiben ez hibátlan. Sajnos a rögzítése már törött volt és szállítás közben még egy kis darab letört. Ezt megpróbálom visszaragasztani vagy a kettőből csinálni egy jót.
A műszeregység alatti elemből nekem csak a bal oldali feliratos takaró és ennek a jobb oldali párja kellett volna, de csak egyben tudtam venni. Lesz egy tartalék belőle.




Mióta nálam van az autó nem cseréltem benne olajat, mert nem használtam. Azt nem tudni az előző tulaj mikor cserélte. Rendeltem 5L relatív olcsó 10W-40es olajat szűrővel és egy új leengedő csavarral. Motoröblítő folyadékom van a garázsban. A cél a motor átmosása, majd kb 1000km-t lesz benne ez az olaj és újra átmosom. Az olajbetöltőt levéve és a benne levő olajból ítélve nincs túl sok lerakódás, de minden autómnál ezzel szoktam kezdeni, biztosan nem árt neki.
