Blog
Felületes szemlélő számára ez ugyanaz az autó, mint az előző Super, csak nem fekete, hanem kék. Közelebbről azért van néhány különbség..
Külső: a misano kék nagyon szép. A ledes lámpák is jól néznek ki; fotóról annyira nem tetszettek, de élőben már igen. A hátulja a diffuzorral és a dupla kipuffal nagyon vagány, de ha extra lenne ezekért nem fizettem volna. A felnit egyelőre szokom, ha lett volna választék, nem biztos, hogy ezt választottam volna. A díszek - scudetto, ablakkeret, tükörházak, kipuffvégek - feketék, ez nagyon tetszik. Pont ezért jobb lenne talán teljesen fekete felnikkel. Csak a feliratok krómok, de nem zavaró, hogy azok nem feketék. Összességében nagyon tetszik.
Belső: minden fekete. Azt gondoltam, hogy zavaró lesz, de nem, egyáltalán nincs gyászos hangulat. A műanyag betétek ezüstös/karbon mintájúak, sokkal szebbek mint a Super szürke szálas betétei. A váltókar hiperugrás az előzőhöz képest, kinézetre és fogásra is. A középkonzol tárolója sokkal kisebb lett a vezeték nélküli telefontöltő miatt, ez negatívum. A műszerfali USB csak töltés, nem csatlakozik vele az AA. Az ülések kényelmesek, de nagyon passzentosak; ha kicsit nagyobb lenne a hátsóm már kényelmetlen lenne. A háttámla oldaltámaszai csak a legszélesebb állásban kényelmesek, ha beljebb állítom túl szorosak. A gerinctámasz "joystick" működésére még nem sikerült rájönnöm. Két irányban felfújja, másik kettőben leereszti. Hogy a két irány miben különbözik - egyelőre passz. A combtámasz ideális pozícióját még keresem. Magasabban ülünk, mint a kézi állítású Super ülésben. Jópár centi a különbség; azért nem a bakon ülünk, mint anno 145/6-ban, vagy 155-ben. A kormány tapintásra sprődebb anyaggal (bőr az egyáltalán?) van borítva és a karima keresztmetszete szögletesebb, mint a Superé. A bajuszkapcsolók eddig is gagyik voltak, most még gagyibbak lettek, már a végükön levő gomb se ezüst, hanem olcsó fekete műanyag. A váltófülek eddig is szépek voltak, most is azok.
Infotainment+kezelőszervek: a digitális műszeregység nekem tetszik. A "heritage" műszerek jópofák, de szerintem nem illenek az autóhoz én a default műszereket használom, azok szépek és modernek. A "chill" műszrfal (amikor gyakorlatilag semmilyen kijelzés nincs) tök fölösleges. A kormány nyomógombjait átstruktúrálták, némi megszokást igényel, de végülis használható. Az infotainment is egész jó. A menük gyorsak, a grafika egy kicsit bonyolult, de kis megszokással használható. Információ van bőven. Az Android Auto még mindig csak USB kábellel működik, sőt már a klímapanel alatti csatlakozórol sem. Ez nagy negatívum. Az index fura: nem azt mondja, hogy tik-tak-tik-tak, hanem csak azt, hogy tak --- tak.. Van telefonos app is, de hogy minek? Esetleges, össze-vissza grafika, kérdéses értelmű funkciók. Kb. olyan mint a Blue&Me a 159-ben, van, mert manapság kötelező, de látszik, hogy csak a pipa kedvéért csinálták. Tuti, hogy nem fogok rá előfizetni, ha lejár a licensz.
Haladás: kicsit féltem a 19-es kerekektől, de a "ride" nem durvább, mint a Super a 17-esekkel. A motorhang csendesebbnek tűnik, de kiforgatva még nem volt. A féket jobban kell taposni a Superhez képest pedig nagyobb az első tárcsa. Gondolom visszavettek a rásegítésből. Cserébe sokkal kisebbet döccen megállásnál - a Superrel szinte lehetetlen viszonylag nagy döccenés/bólintás nélkül megállni. A menésre még visszatérünk, ha vége a bejáratásnak. :)
A szomszéd az oka mindennek..:) Hazajött párszor egy zöld Velocével, amit persze ki is próbáltunk. Úgy volt hogy át lehet venni (valami lízingmanőver miatt a lejárat előtt elérhetővé vált) és erősen el is gondolkodtam rajta, de aztán elvitte más bennfentes. A kisördög persze addigra már befészkelte magát a fejembe, szóval gyorsan kértem egy ajánlatot a Kelet-Pesttől és kaptam is egy jót. Egy gyenge pillanatában az asszony is rábólintott, úgyhogy gyorsan meg is rendeltem. Pár nap műve volt az egész..
Extralista gyakorlatilag nincs. Felszereltségi szintek vannak, amihez lehet színt választani. Kívülre, mert a beltér csak fekete lehet. Van még üvegtető, Harman-Kardon luxi belső és egy csomó vezetéstámogató "önvezetés" szoftver. Minden más alapáras, vagy nincs. Nekem pl. a TI tetsztett volna legjobban, de ahhoz nincs váltófül és nem is lehet rendelni. Így a vége Veloce lett misano kékben (Visconti verde már csak a Q-hoz van). Három és fél hónap alatt jött meg; végül szeptember 8-án vettem át.
Újabb két évre az utakra engedték PHuBi-t.
Csont nélkül ment át a soron :-)
103.526 km
2023.08.21-08.25 /Csörgő Autószervíz Kft./ (202 045km)
• Olajhűtő csere (Autolusso 124 171.-)
• Két első fényszóró csere
• Futómű beállítás
• ABS jeladó csere
Korábban a boxerhez vettem ezeket a spoilereket, de mivel arra lett másik így ez felkerültek erre. Javítani kellett mert a jobb küszöbön a rögzítő fülek hiányoztak. Alvázvedő vagy valami hasonló volt a műanyag küszöbökön, így azt benzinnel leszedtem majd utána jöhetett a csiszolás és fényezés. Rákerült a négylevelű lóhere és Alfa Romeo felirat is. A kasztni küszöbökön is dolgoztam. Kívül a gyári küszöb patent helyén befújtam híg alvázvedővel hogy mindenhova jusson belőle, aztán kívül is kapott egy réteg alvázvedőt, majd a gyári patent lyukakat ledugóztam a víz ellen. Alul két két csavar fogja a műanyag küszöböket, és a ragasztás felül végig. Elől hátul is fogja majd egy egy csavar amit kerékcserekor rakok bele. Elég stabilan fent van. Tömítő ragasztót használtam ami erős de később könnyen eltávolítható roncsolás nélkül. Ez a küszöb a rozsdásodas ellen előnyösebb is mint a gyári mivel eláll a karosszériától és a homok nem tud olyan könnyen megülni a kettő között. Kinézetre nagyot dob rajta, úgy hogy megérte megcsinálni rá. 😀
Fékezésnél "ropogó" hangot hallottam. D.Zolihoz vittem szervire.
Jobb első alsó-felső lengőkart kellett cserélni + futómű állítás.
230.000 km
Nano composit sealent bevonat applikálva, az autó gyönyörű :)
Profi minőségű , Olasz, Labocosmetica szereket használok.
Ha szeretnél hasonlót... Facebook, Banyai's garage
Eljött a hátsó lengés csillapitó cseréjének ideje. Még gyári volt benne. Kyb esett a választás, több szerelő megkérdezése után. Toronycsapágy is cserélve lett bontottra. A régit már a rozsda nyomta szét. Automata váltóba is ki lett cserélve az olaj. Km: 275.000.
Az egyetlen dolog, ami nagyon hiányzik az autómból, az a Veloce ülés. Gyakorlatilag, Mióta megvan a Giulia, azt nézegettem, hogyan lehetne upgradelni, de mint kiderült, ritkán bontanak még Velocékat, ráadásul hogy még a szín is egyezzen... szinte esélytelen voltam erre a projektre.
Az autómat eredetileg a memóriás bőr Super ülésekkel rendelték, amik egyébként nem rosszak, de a hásó ülések nem dönthetőek, szóval nem volt a legpraktikusabb ez a szett.
Aztán egyszer csak feltűnt egy hirdetés a Facebookon, az Etuners Motorsport oldalán. Ott voltak az ülések, amikre vágytam!!! Halálra nagyítgattam őket, hogy megnézzem, van-e bármi bajuk, meg írtam Jad-nek, hogy ezen én most nagyon gondolkozom... Persze, egyből jött a válasz, hogy mások is nagyon gondolkoznak rajta, van aki már utalás előtt áll. Aztán elborult az agyam, és leütöttem. Nem titok az ára, hiszen Ti is láttátok a hirdetést, 1600 elrettentő euróért volt felrakva. Egyébként egy 65 ezer km-t futott autóban voltak.
Összehasonlításként: a 2018-as árlistán a Veloce csomag 1.1016.000 forintért volt rendelhető a Superhez, amely a perforált bőr, memóriás, oldaltámaszos, fűthető, hátul pedig 40/20/40 osztásban döntető üléseken kívül a tűtött ablakmosó fúvókákat és a fűthető kormánykereket tartalmazta. (Ez utóbbi kettő nekem benne volt a Téli csomag részeként).
Később aztán a Super felszereltségű autókhoz ez a csomag meg is szűnt. Ekkoriban amúgy a Superhez még külső Veloce csomagot is lehetett rendelni, 390 ezer forintért, ami tartalmazta az első és hátsó Veloce lökösöket (ez sem volt az enyémhez, de ezt sosem éreztem annyira fájó pontnak).
Az ülések ára végül 1500 euróra csökkent kis alku után, ugyanis volt egy pici szakadás az egyik hátsó üléstámla oldalán (nem a bőr részen). Ez az ár egyébként tartalmazta az oldalkárpitokat is, de nekem azok adottak voltak, hiszen ugyanilyen színű az autóm belseje.
Ezután le kellett szervezni a szállítást Olaszországból (két raklapnyi cucc) - köszi, Juhász Ati!
Miután megérkezett a cucc, bepakoltam mindent a Doblóba, és irány Kiszely Mátéhoz, aki csinált nekem egy fullos, alapos bőrtisztítást a GTechnik telephelyén. Hatalmas köszönet érte!
Mindent visszaszállítottam a raktárba, majd szakadás miatt felkerestem a Bara Kárpitot. Ők gyönyörűen kijavították a hibát a hátsó balos üléstámlán. Az oldalán lévő szövetet teljesen kicserélték (ez a rész egyébként csak akkor látszik, ha ledöntöm az ülést).
Szereznem kellett hátsó ülésdöntő karokat és bowdeneket is, ez szettben érkezett Schiff "Tudok adni" Mártontól, köszi nagyon, Marek!
Majd végre jött a kiszerelés és a beszerelés, Rohodi Misi barátommal közösen. Bruttó 3 óra volt az egész művelet.
A legvégén még szükség volt egy gyors proxi rendezésre, Csadó Bencének is köszönet!
És az autóm végre úgy néz ki, ahogy nekem a legszebb! :)
A teljes projekt kb 750 ezer forintban állt meg végül. Nem kevés, de nekem minden fillért megért. Ha pedig valaki szeretne sima Super bőrülést, van egy szettem eladó, hamarosan ott lesz az adok-veszekben.
Annyit tudtam hogy szeptemberben valamikor lejár a műszaki, de a hónap végére tippeltem volna. Múlthét pénteken ránéztem és hát csak egy hét volt már a lejáratig. Pénteken átnéztem hamar az alját, minden rendben volt, legalábbis szemmel nézve. Szombaton fék csere, ez már tervezve volt hogy műszaki előtt megkapja, így már korábban megvettem a cuccokat hozzá. Elől tárcsa és betétek TRW, hátul a tárcsa Brembo, betét pedig MaxGear. Kapott extraként sötétkék színű műszerfal betéteket is. Fékcsere után már most feltettem a téli gumikat hogy 2 hónap múlva evvel már ne kelljen foglalkozni. Hétfőn mosás takarítás, aztán ma délelőtt megvolt a vizsga is. Minden rendben volt vele. Km .: 348.800
Érvényesség: 2025.09.08