Blog
A kormánybőr állapota már vállalhatatlan volt, ezért egy nagyobb lélegzetvétellel sort kerítettem több régóta tervezett beltéri finomságnak:
- kormány átalakítása Ti kormánnyá,
- sebváltó gomb,
- sebváltó szoknya,
- kézifék markolat,
- kézifék szoknya,
- középső könyöklő
újrabőröztetése.
Sokat kutattam, keresgéltem a témában, végül Rendes József úrra esett a választásom (rendeskormany.hu). Egy pillanatra sem bántam meg: zökkenőmentes lebonyolítás, maximális profizmus és korrekt árak jellemzik, bátran ajánlom mindenkinek.
MPL-lel küldtem meg neki az elemeket a megbeszélt időre, 1 nap alatt elkészítette, másnap már vissza is postázta.








Előző akkumlátorom még a Tipo-ból mentettem ki.
Monbat 77ah /2018.05.26-2023-12.28/
710A, jobb +
276x175x190mm
(5év 7 hónap 2 napot bírt= 2042 nap)
az új pedig az indítóáram miatt lett választva
Exide Premium 85aH EA852 /2023.12.28/
800A, jobb +
315x175x175
20.11kg
Képek:
1 új Exide akksi (gyári hővédőanyag erős viseletes már)
2 töltési feszültség
3 régi Monbat akksi
4 ezer éves de tökéletesen működő Lidl-s csepptöltőm töltés közbe




11 éve nálam és október 28-án lett 20 éves...
21 éve viselem gondját több-kevesebb sikerrel és november 25-én lett 25 éves!
Nem volt benne. Mióta megvettem az autót így használtam. Egyedül az tűnt fel, hogy nem volt egy vonalban a fékpedállal. Most már van benne, Marklar-tól szereztem. :-)




Megvolt a kötelező olajcsere 360ezer km-nél... Azóta volt már egy, csak azt elfelejtettem beírni.
Cserélve lett az ablakmosó motorja, ennyit bírt a gyári(22 év).
Ez egy irreálisan hosszú folyamat lett a júniusi baleset után.
Sajnos ajánlásra elcsábultam és belenyúltam egy olyan "szakiba", akitől olyan állapotban kaptam vissza az "elkészült" autót (karosszériázás és fényezés), hogy sírhatnékom támadt. A fényezést végül abszolút nem fizettem ki.
A teljes folyamat újraindult, de tanulva az esetből már abszolút kontroll alatt tartva a folyamatot: több fényező személyes felkeresése, szakvélemény és árajánlat kérése, új karosszériás megkeresése, stb.
Mivel van másik Alfánk, ezért az időtényező már nem számított, de végül csak kiegyenesedett a dolog.
Baleset utáni és egyéb kisebb sérülések miatti karosszériás munkák:
- sérült motorháztető;
- anyagában két helyen törött és csúnyán összehorzsolt első lökhárító;
- enyhén horpadt és horzsolt bal első ajtó és bal első sárvédő elemek
szétszerelése, javítása-helyreállítása,
+ a baleset miatt felső részén benyomódott lökhárító igazítása (szerencsére a homlokfal nem ment el),
és mindezek fényezésre előkészítése.
Sérült elemek fényezése:
- motorháztető,
- első lökhárító,
- bal első sárvédő,
- bal első ajtó
teljes elemek fényezése +
- jobb hátsó ajtó,
- jobb hátsó sárvédőn keresztben végigfutó csikarás
miatt ezen elemek részleges fényezése.


