Blog
Az autóban egyre jobban lehetett érezni a benzin szagot. A szivattyú műanyag háza volt elrepedve. Az eredeti VDO-Siemens pumpa elég drága, ezért egy Delphi darabbal cseréltem.
Elkezdte feladni a harcot ami benne volt, ezért vásároltam bele egy 95Ah-s Exide AGM akkut. (Szerelték 80 és 95Ah-val is) 80-as volt benne, ez a max ami befér. Azért seggre lehet ülni egy ilyen akku árán. 72e.
Ma véget ért a Garda tó felfedezése, tovább állunk a másik nagy olasz tó felé.
Sokat tervezgettem hogy mit is kellene útközben megnézni. Szóba került Brescia és Bergamo belvárosa is, de végül Milano mellett döntöttünk. Mint utólag kiderült nem a legjobb döntés volt.
268 km és bő 4 óra utazás várt ránk.
Első megállónk valahol az autópályán volt egy kávé erejéig. Utána a milánói dóm jött volna. Már korábban voltunk a tér melletti mélygarázsban (Autosilo Diaz) Igaz nem olcsó, de nincs 100 méter a dómtér. Az eredeti tervhez (és az összes létező útvonal tervezőhöz) képes vagy másfél órát vesztettünk a bejutással.
Aztán mire odaértünk már meg is tellett a parkoló. Minket még beengedtek, de odabent sehol sem találtunk helyet így kijöttünk. Kifelé jövet rakták ki a megtelt táblát...
A felszíni parkolók esélytelenek voltak. Szóval számítva arra hogy kifelé is nehéz lesz elindultunk Arese felé...
Itt egy kis Alfás vásárlás jött volna ha lett volna mit. A shop választékát végignézve nem igazán találtam olyat ami azt mondta volna hogy velem akar jönni. Valahogy olyan érzésem volt hogy uborkaszezon van. Itt találkoztam magyarokkal akik szintén vásárolgattak. Csak a parkolóban döbbentem rá hogy cartársak voltak amikor megláttam a fehér 155-öst. (4.kép)
A múzeumtól nem messze van egy bevásárló központ egy nagy és viszonylag olcsó benzinkúttal, itt megtöltöttük PHuBi bendőjét. Utána bementünk a központba és megtöltöttük a sajátunkat is. (5-6.kép)
Innen egyenes út vitt az új szállásunkra a Hotel Royal-ba. A helyre a kikötő közelsége miatt esett a választás.
Telt ház volt, csak a szomszéd telken tudtak parkolót adni ami az utca túlsó oldalán volt. Ellenben fedett parkolóhely csak itt volt.
A szobában nagyon meleg és ráadásul büdös is volt.
A klímát nem tudtuk bekapcsolni. Lementem jelezni a dolgot.
Amíg lent voltam a Rita rájött hogy a fürdő padlóösszefolyóban nincs víz ami a bűzelzáró lenne. Öntött bele, megszűnt.
A portás feljött, de ő se tudta bekapcsolni a klímát, olyan volt mintha nem lenne benne áram. A folyosón lévő biztosíték fel volt kapcsolva. Ígérte hogy szól a szerelőnek.
Megmutattam a fickónak a bűz forrását és hogy azt már megoldottuk, de még érezni lehetett az "illatot".
Egy kiadós tóparti sétával és egy tóparti pizzával zártuk a napot.
Mire visszajöttünk működött a klíma, kellemes hűvös várt minket a szobában.
Valamivel több mint egy évet bírt, már megint eldobta magát.
Kicseréltem, megint újat kapott, nem gyári, de Bosch. Elvileg csak a stekker más rajta...
Megtörtént az első nagyobb szerviz:
- Vízhűtő: repedés és minimális hűtőfolyadék fogyás volt tapasztalható, így egy új vízhűtő került beszerelésre.
- Klímahűtő: a gyári volt még az autóban, már nem volt jó állapotban, így ez is lecserélésre került egy újra.
- Klímafeltöltés, tisztítás, szűrő cseréje: 270gr volt a hűtőközeg mennyisége, így ez feltöltésre került. Emellett a klímarendszer tisztítása és a szűrőcseréje is megtörtént.
- Távirányító: elemcsere.
A szereléseket az Alfa Szatmári szerviz végezte.
Már egy jó ideje nézegettem a kipufogó végek állapotát, és hát nem voltam megelégedve a látvánnyal. Sajnos eléggé megette őket az idő meg ami ezzel jár..... Agyaltam már egy ideje, hogy mit kellene velük kezdeni aztán végülis a többek által javasolt megoldást választottam és nekiálltam kézi marógéppel és bele való különböző apró fejekkel letisztítani úgy, hogy lehetőleg semmi se sérüljön. Szerencsére nem is sérült semmi, de a végeredmény sem lett az igazi. Használtam hozzá többféle vegyszert is, króm tisztító folyadékot stb..., de nagyon nem vagyok elégedett vele. Az első kép az előtte, a második kép a közben, a harmadik kép az utána állapot. A távolság jól áll neki, akkor egészen mutatós csak közelről nem kell nézni. Sajnos valamilyen drasztikusabb megoldást kell találni rá.
Viszont, hogy sikerélmény is legyen végre bekerültek még az AlfaCity-n vásárolt méretpontos Brera szőnyegek. Szerintem nagyon jók! (4. és 5. kép)
A téli pihenő alatt, meg majd igyekszem kitalálni valamit a kipufogókra is, mert így nem maradhat az biztos....
Termosztát csere
Levegőszűrő
Pollenszűrő
Km 210.000
Ha már egy kisebb vagyont költöttem a rozsda elleni harcra gondoltam adok egy esélyt az állagmegóvásnak is.Rendeltem 2 flakon sika viaszos üregvédő sprayt.Kiszedtem a csomagtérkárpitot.Némi vékony műanyag cső segítségével kifújtam a sárvédőket belülröl.A maradék ment a küszöbbe.Itt ért némi meglepi,aminek örültem is meg nem is.A fényező a küszöb aljában lévő gumidugókat gyönyörűen lerücsizte és színre fújta.Ugyanígy bestoppolta a küszöbspojler csavarjainak a helyét is.Némi töprengés után úgy döntöttem ezeket nem háborgatom.Furtam oldalanként 3 db 3mm-es lukat a küszöb alján.Ezen keresztül belenyomtam kb 4 deci üregvédőt oldalanként,majd a lukakat gumis alátéttel önfúró csavarral bestoppoltam.Nem a leg szakszerűbb,de legalább a víz nem jut be egy darabig.
Nézzük a történéseket felhasználói szemmel:
- kellett utántölteni még télen 0,5L fagyálót a turbo körbe azóta ok
- kellett utántölteni 9k km után 2dl olajat, ez is ok
- egyszer egy helytelen töltő leválasztás után egy csomó hibakódot kiírt, aztán az utca végére mindet elhagyta, bocs..
- a központi rendszer 1 év alat vagy 2-3 alaklommal újraindult
- egyszer helytelen olajszintet mutatott, meggyógyult
- bizonyos helyeken nem érzi a hátsó zár a rádiós kulcsot, ez elektromágneses zavar, mert ugyan azokon a parkolóhelyeken csinálja, gondolom földkábal vagy hasonlók
Valós hibára utaló jelenségek:
- egyszer komoly nyüstölés közben (hungaroring tanpálya) felpattant a mocitető fele, állítottam rajta
- emelkedőn legurulva, hátramenetbe téve pattan valami a futóművön, ezt majd mondanom kellene, mert valahol olvastam (ezt imádják a szakik:D) hogy a féltengely ha nem nyomatékra van meghúzva akkor csinálja ezt terhelésváltásra
Kialakult rituálék:
- ha elindítom csak akkor rakom sebességbe mikor az alapjárat már beállt 900-ra, ezelőtt van egy enyhe rántás gondolom akkor szegényiti le a keveréket, és méri be a motor mi a min. megfelelő
- csepptöltőt használok, kiegészítő kábellel, csomagtartót egy kendővel rázárom, mindig először a töltőt húzom ki utána csatlakoztatom le
- a garázsba beállva úgy zárom le hogy a vezetőajtón nyomom a belső lakatot, utána a tetőn a lámpa leoltást és becsukva nem húzza be a tükröt.
-illetve minden garázsba állás előtt ajtó myitással csekkolom az elejét nincs túl sok hely, nem menőzök, ha az egyik oldalon megvan az 5cm a másik is be fog férni, ennyit megér
Na ezt érzem szervíz előtt, fék van még, gumi ok, fogyasztas ok, nézzük mit mond a profi;)
Azt hiszem rendszert csinálok ebből, hogy évente egy kis összefoglaló jellegű dolgot írjak, hogyha eladásra kerül az autó, akkor valaki itt utána tud olvasni/nézni.
Nos, egy év elrepült, kötelező olaj és szűrők cseréje megtörtént Csadó Bencének hála, illetve rugalmasságáért!!!(Nem mindennapi használatra van az autó, így jobbik esetben, ha beleszalad 8ezer km két olajcsere periódus közt.
Májusban volt műszaki vizsgán, természetesen semmi gondot nem találtak.
Júniusban az autóban lévő blue&me egység sikeresen megadta magát, így hosszas keresgélés után végül ki lett váltva Loudlink-re.( Köszönet Arnoldnak a sok infóért és segítségéért) Autó alá kerültek a garázsban őrzött BBS kerekek is. Elől 8 mm, hátul 6 mm nyomtáv került, illetve új csavarokat kapott. Azt hiszem ez feltette az i-re a pontot. Kellemes az összkép a szemnek, kivéve az autó magassága. (Sajnos ez a mánia a 147 után megmaradt 😅)Összességében egyenlőre ennyi, tervben van a közeljövőben a polír frissítése a Füzestuning által, illetve egyéb extra dolgok beszerzése, de jövőre majd jön az összefoglaló róla úgyis!