Blog
Ilyen se volt mostanában, kicsit meglepett. Még lassan se mentem, akit értem előztem. Tisztán országút.

km: 172219
első féktárcsák csere
első fékbetétek csere
kézifék állítás
km: 178711
Olajcsere, total 5w40
olajszűrő csere
pollenszűrő csere
levegőszűrő csere
gázolajszűrő csere
motormerevítő csere
km: 180025
1 porlasztócsúcs csere
generátor szabadonfutó csere
fényszóróállítás
kézifékkötél csere-állítás
egr tisztítás
egyéb érzékelők tisztítás
Ma elkövettem egy véletlen hibát. Mikor benyúltam a csomagtartó elejébe gurult valamiért, akkor rátámaszkodtam a zárszerkezet fogadó nyílását takaró fedélkére. Egy pattanás után beesett a hátfal burkolat mögé. Miután szétszedtem akkor láttam hogy mennyire egyszerű kis primitív szerkezet. Az egyik oldalon (jobb) beakasztós fülecske tartja, a másikon viszont a szerelhetőség miatt bepattintós a rögzítése. Nos nekem pont oda sikerült rátámaszkodnom. Kb 15perc és visszakerült a helyére. Mindenkinek javaslom ha nincs rá módja hogy azonnal visszarakja akkor ne porszívózzon addig a csomagtartóba, mert a kis olló rugónak búcsút mondhat! Most már tudom miért hiányzik annyi 59-ből ez a fedélke. Keressétek a burkolat mögött!






A TZoli által berakott bontott, de nem repedt trafókkal, jól muzsikála gép, reggeli indításnál még egy apró torpanás volt, de melóból hazafelé már hiba nélküli volt az indítás is. Mivel egyik gyújtókábelem nem volt az igazi, valószínüsíthetően még az eredeti 15 éves mind, így Albaalkatrésztől rendeltem egy szett NGK-t, ha megjöttek ki is cserélem :)
Több mint 3 éve Alfa tulaj vagyok:) Eljött az idő, hogy érzelmeimet kiöntsem... Eltelt 40 hónap, és kb. 55 eKm közösen.
Imádom, nem olcsó a fenntartás, de előző olasz autóimnál is törekedtem, hogy rendbe legyen az autóm. Van néhány makacs hibám:
- katalizátor, tavaly került bele bontott, kb fél évet bírt, azóta elő jön 6-700 Km-enként :(
- olaj fogyasztás, egyesek szerint normális mások szerint nem?
A fenti hibákkal már vásárlás után szembesültem, gondolatom szerint nem az én használatom miatt van...
Más karbantartások, javítások:
- kuplung (vásárláskor kopott volt, kopó alkatrész)
- víz hűtő (12 év, Fiatjaimba bírják, itt nem, állítólag ilyen)
- termosztát (cserélve 2 éve, most megint kell:( )
- első felső lengőkarok (rövid életűek, de olcsók kerültek bele, USER hiba)
- lengéscsillapítók (kopó alkatrész)
- fék betét, tárcsa (kopó alkatrész)
- önindító (gyorsabb/olcsóbb volt cserélni, mint felújítani, kopó alkatrész)
- LMM ( után gyártott, majd bontott Bosch, ez bírja)
- Stab. szilent rúd, elöl
- kipufogó dobok
A fentieket lerírva mondhatnám,hogy rossz autó, sokba kerül, DE NEM EZ A VÉLEMÉNYEM! Bosszantó az után gyártott alkatrészek minősége, nem a legolcsóbból választottam általában, de siralmasnak tűnnek. S gondolom ez nem az Alfa hibája. Sok alkatrész még gyári volt amit cseréltem, ez azért nem rossz 10+ korban 160 eKm futás után.
Egyszer hagyott majd cserben, mikor hazafelé szétment a kuplungom, de a szervizig így is lábon jutottam el.
Én úgy gondolom igényes autó, igényes felhasználóknak:) Tehát a vak szerelem ellenére megérdemli az Autó a szeretetemet:)
És hat a vírus, 2016-ban kell egy GTV!!!
Sikerült bagóért szereznem egy kábelköteget.
kisípoltam nincs benne kontakt hiba.
következhet a beszerelés. Rá kéne szánnom egy napot minimum :)

