Blog
Már jó egy éve is előfordult nagy ritkán, hogy hidegindítás után elkezdett két-három hengerezni, de egy pici gázfröccs megoldotta a problémát, utána szépen beállt minden helyesen. Mivel nagyon ritkán csinálta, nem foglalkoztam vele, de az utóbbi egy hétben rendszeressé és egyre komolyabbá vált, egészen leállásig fajulva. Ma ellátogattam újra TZoli cartárshoz, segítségét kérve, mivel kisujjában van a típus :) Első körben kiolvastuk, ami jól végződött, még mindig hibaüzenet mentes a gép. Így más felé kellett keresni a problémát, első körben meglestük nem folyik-e be a motorolaj a gyertyákhoz, mivel a kipufogó oldali vezérműtengelyem végén szivárog enyhén az olaj. Jó hír, hogy teljesen szép, tiszta minden, viszont a trafók szépen el vannak repedve. Remélhetőleg ez okozta a problémát, pillanatnyi megoldásként ki lett kenve ragasztóval az összes repedés, holnap reggel kiderül segített-e. Mivel nem szerettem volna ingyen rabolni a Zoli idejét és tudását, így egy kőkemény ezresben kiegyeztünk :)



Ez az időpont is elérkezett. A kötelező nagy szerviz elvégzése 147ekn-nél.
A következő dolgok lettek kicserélve az autón:
Vezérlés vízpumpával
Motorolaj+szűrő csere
Váltóolajcsere
Pollen+Levegőszűrő
A kocsi teljesen át lett nézve, meg lett mérve a fékerő és a futómű is.
Megjött a gyári festékjavító szett is amit majd nemsokára a kőfelverődések eltüntetésére fogok használni
Ismét megcsúsztam az olajcserével, legalábbis ami az én 10-12e km periódusomat jellemzi,de még így is a gyári 20e-es intervallumon belül történt. Ahogy eddig most is az Alba autóalkatrész küldte a csomagot. A csúszásnak köszönmhetően pont 2100000km-nél lett meg a csere,így most még egyszerűbb számon tartani a következőt. :)
Infinity Ecomax XL 225/45 R17
Az Alfacity-n még éppen ott volt, de a következő hétfőn vittem lakatoshoz. Láttam szétbontva is, elképesztően szét van rohadva. Jó kezekben van, ismerem az úr munkáit, ha kész lesz, egy igazi találkozóra járós autó lesz belőle.
Nyertem az Amore+Coverwise közös nyereményjátékán egy autóra szabott, egyedi kültéri takarót. Elképesztően örülök neki, azóta is boldogan használom :-)

Termosztát csere óta melegszik tartós 120-as tempó fölött. Kiderült, hogy ePER szerint 4cm vastag hűtő való bele, most pedig 2cm-es van benne. Csakhogy a 4 centis hűtőnek gyorscsatlakozója van, az enyém pedig valamilyen utólagos csővel van összekókányolva. Gyorscsatis csövet egyelőre égen-földön nem találtam. Csak a 140 és 150 lovas 10 szelepes 2.4 JTD 156-osokon található ez meg, ergo baromi kemény dió. Az Impergom és az Akron is gyártotta, de már csak 1 féle van készleten gyáriból és utángyáriból is.
Hűtőt megvettem, full kedvezménnyel is 30.000 Ft...
Update: sikerült hibátlan légterelő műanyagot és gyorscsatlakozót is szerezni hozzá!
Unixban sikerült új kiegyenlítőtartályt is vadásznom, mert totál el van érve a gyári. Cserélve.
A klíma működésre bírásával a melegedés kicsit javult, mivel állandóan megy alacsony fokozaton a két venti, ezért nagyobb terhelésnél sem megy 95°C fölé a víz. Az igazi majd a hűtőcsere, meg a sallangok beszerelése után lesz.


