Blog
8 éves lett a gyönyörűségem :)
A problémák csupán az élet által állított feladatok. Minden, ami történik, a javamra válik és a fejlődésemet szolgálja, még akkor is, ha kellemetlen vagy fájdalmas. Tekinthetők ajándéknak is, hiszen aki megoldja, az fontos felismerésre jut.
"Jó dolog, ha néha minden támaszték kidől alólunk, mert ilyenkor láthatjuk, hogy mi kő a talpunk alatt, és mi homok." (Madeleine L'Engle)
Várható volt a km. miatt, szívesen kihagytam volna, de ez van. Kettőstömegű lendkerék csere és Kuplungcsere. Grósz feri csinálta Tárnokon, a következő 200ezer kilométeren a hangját nem akarom hallani..:D
Szenvedéseim a helyzetjelzővel hamarosan véget érnek. Ez a menetfény - a tompított fényszórók működése alatt - fényerejét 50 %-ra csökkenti, így a helyzetjelzőket helyettesíti, és ezt a törvényi előírások betartása mellett teszi.






Mivel az utóbbi időben hetente többször bevillan a fenti hibaüzenet, gondoltam utánajárok, hogy mi okozhatja?
Ami eddig történt:
2015.08.05 - kuplungpedál kapcsoló cseréje
2015.08.06 - akkumulátor csere
Update - 2015.10.25:
Kb. 4000 km belement az autóba hibaüzenet nélkül!
Csörinél cserélve:
- Vezérműszíj, görgők
- vízpumpa
- hosszborsásszíj
- hűtőfolyadék (Paraflu 11)
187.400 Km, olaj és szűrök cseréje. Olaj: Selénia WR 5W40, (Levegőszűrő: FIAT gyári, olajszűrő: FIAT gyári, carbon pollenszűrő 2 zónás légkondihoz, gázolajszűrő: FIAT gyári) Váltóolaj: Tutela 75W-85.



Alfacityn végre sikerült találnom olyan rendszámtáblakeretet, ami nem horror árban van és kimondottan jól is néz ki. Úgyhogy az autóra hátulra Alfacity-s rendszámtáblakeret került az undorító német feliratú helyett + még maradt is egy tartalékba.
csoda történt, kb. 1 éves keresés végére került pont, Kimis111 cartársunktól sikerült egy hibátlan katalizátort zsákmányolni és feltenni az enyém helyére (ami kívülről katalizátornak látszott, belül meg egyenes cső).
végre nem büdös az autó! :-)
(szeretem az elégetlen szénhidrogén szagát, de ezt meghagyom a veteránoknak)
Elkezdődött a hiba keresése, ami az alapjárati dadogást/köhögést okozza hideg motornál. Az első lépés az injektorok bevizsgálása volt.
Az eredmények tökéletesek mindnél. Egyedül a mágneseknek kell nagyobb áram a szokásosnál 3 injektornál, de még tűréshatáron belül vannak az értékek így is. Ez betudható annak, hogy a Bosch 5 év garit ad a mágnesekre mert meg kell élniük valamiből nekik is, az enyémek meg 7 évesek, tehát nem meglepetés. Soha nem voltak még kivéve az autóból amúgy.
Összegzés:
Valószínűleg nem ők okozzák a dadogást.