Blog
Eljött az ideje a pajzs rendberakásának, ahonnan a nagynyomású mosó leszedte a festéket. Ezúttal Plastidip festéket használtunk, remélhetőleg ez tartósabb lesz.




Reggel kellemetlen meglepésként, nem indult el a nagylány. Kulcs behelyez, de az indítógomb megnyomásakor egyet tekert csak és jött egy üzenet:
A biztonsági kódrendszer nem elérhető.
Bújtam a kézikönyvét és a netet, de jobb híján felhívtam egy (pontosabban 2) itteni alfa szervizt. Az első elég megbízhatatlannak tűnik, mert 4-5 óra elteltével sem telefonáltak vissza. Viszont a második a megígért időpontban kijött, megnézte. Akksi hibájára gyanakodtak. Bebikázták és indult. Ezután elmentünk a szervizükbe, ahol egy ellenőrzést tartottak. Valóban csereérett lett.
Az árajánlatukat elfogadtam.
Akkumulátor (Exide 74Ah) + csere + kiszállás összesen 190 Euro
Az előlről hallható kopogás az alsó lengőkarok hátsó nagy szilentek múltkori cseréjével sem szűnt meg, tulajdonképpen nem történt kopogás-téren javulás, ami rém idegesítő lett már.
Volt egy olyan sanda gyanúm is, hogy hátha nem is futómű, hiszen azt már vizsgálták, hanem mi lehet a legrosszabb alapon mondjuk kormánymű.
Tekintve, hogy a legutóbbi rázópados vizsgálaton a stabrúd szilentek is cserésnek tűntek és időközben azokat beszereztem (gyári, Erhardtól futárral 4400 Ft), az autó újra emelőre került.
A gyanú beigazolódni látszik, kiderült, hogy a kopogást valószínűleg a kormánymű felfogatás meglazulása okozhatta, amit rendberaktak, míg a stabrúd szilentek cseréjére végülnem lett szükség.
Üröm az örömben, hogy a szerelőm, és egy odahívott kormányműves szaki szerint a kormányműnek már nincs sok hátra... nemsokára áldozata leszek a FL előtti 159-esek típushibájának.

Már jó egy éve is előfordult nagy ritkán, hogy hidegindítás után elkezdett két-három hengerezni, de egy pici gázfröccs megoldotta a problémát, utána szépen beállt minden helyesen. Mivel nagyon ritkán csinálta, nem foglalkoztam vele, de az utóbbi egy hétben rendszeressé és egyre komolyabbá vált, egészen leállásig fajulva. Ma ellátogattam újra TZoli cartárshoz, segítségét kérve, mivel kisujjában van a típus :) Első körben kiolvastuk, ami jól végződött, még mindig hibaüzenet mentes a gép. Így más felé kellett keresni a problémát, első körben meglestük nem folyik-e be a motorolaj a gyertyákhoz, mivel a kipufogó oldali vezérműtengelyem végén szivárog enyhén az olaj. Jó hír, hogy teljesen szép, tiszta minden, viszont a trafók szépen el vannak repedve. Remélhetőleg ez okozta a problémát, pillanatnyi megoldásként ki lett kenve ragasztóval az összes repedés, holnap reggel kiderül segített-e. Mivel nem szerettem volna ingyen rabolni a Zoli idejét és tudását, így egy kőkemény ezresben kiegyeztünk :)



Ez az időpont is elérkezett. A kötelező nagy szerviz elvégzése 147ekn-nél.
A következő dolgok lettek kicserélve az autón:
Vezérlés vízpumpával
Motorolaj+szűrő csere
Váltóolajcsere
Pollen+Levegőszűrő
A kocsi teljesen át lett nézve, meg lett mérve a fékerő és a futómű is.
Megjött a gyári festékjavító szett is amit majd nemsokára a kőfelverődések eltüntetésére fogok használni
Ismét megcsúsztam az olajcserével, legalábbis ami az én 10-12e km periódusomat jellemzi,de még így is a gyári 20e-es intervallumon belül történt. Ahogy eddig most is az Alba autóalkatrész küldte a csomagot. A csúszásnak köszönmhetően pont 2100000km-nél lett meg a csere,így most még egyszerűbb számon tartani a következőt. :)
Infinity Ecomax XL 225/45 R17
Az Alfacity-n még éppen ott volt, de a következő hétfőn vittem lakatoshoz. Láttam szétbontva is, elképesztően szét van rohadva. Jó kezekben van, ismerem az úr munkáit, ha kész lesz, egy igazi találkozóra járós autó lesz belőle.