Blog

>> SzervizSzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2015-08-24

Egyik napról a másikra nagyon csúnyán elkezdett kopogni az autó eleje. Átnéztem a futóművet és a bal felső lengőkaron lévő anyák meglazultak, mert nem volt éppen tökéletes a menet a gömbfejen, az a vackában vergődött fel-le. Leszedtem tartóstól, majd megpróbáltam szétszerelni, de ő úgy gondolta, hogy nem kíván több részre osztódni. Sikerült eltörnöm a csavart, és csak úgy tudtam levenni a régi lengőkart, hogy letörtem a szilenteket tartó füleit. Ma átfúrtam a csavart, majd kapott újat, és kisebb nehézségek árán, de sikerült a helyére rakni. TRW-t kapott, remélem "csak" ennyi volt. Igazából a gömbfejek 3 év után tökéletes állapotban vannak, sajnos ennek a menete sérült annyira, hogy tovább nem bírta. Eddig a tárnoki gömbfejes műhely nagyon jól vizsgázik nálam.

 
>> SzervizPZ147 // Alfa 147 1.6 TS // 2015-08-24

Tegnap a hosszú hétvége után mire felértem Budapestre megadta magát a bal első tompított fényszóróm.
Ezért ma kapott egy Osram Nightbreaker unlimited H7-es izzópárt a kicsike. Azért nem egyszerű művelet kicserélni..., kicsit megszenvedtünk vele. Kíváncsian várom meddig bírja, remélem addigra elfelejtem, hogy kell kicserélni. :D
A fénykép kicsit csalóka, mert hideg fehér fénye van, nem meleg fehér, de a fényereje szépen látszik.

>> EseményBéci Ɨ|ѯ // Alfa 145 1.6 Boxer Kis Sárkány // 2015-08-19

2015. augusztus 19. Eladtam. Rettenetesen fáj érte a szívem, de jó kezekbe került.

 
>> SzervizNivan84 // Alfa 159 JTDm 1.9 8v Berlina // 2015-08-24

A csúnyán megfestet kormányt sikerült végre egy szép gyári bőrös változatra cserélni. A légzsák modult kiszedni irgalmatlan szopás volt, most jó ideig nem lesz hozzányúlva, mert nem szívesen csinálnánk újra. Ha már ott voltam egy autóvillamosságosnál, rádugtuk gépre a kocsit, és néztünk injektor korrekciókat. Megnyugodtam, nem pisil egyik injektor sem. 1-es és 2-es henger 0 közeli korrekcióval, a 3-as is 1 alattival dolgozott, a 4-es meg mínuszban 1 alatt. 1-2 évig nem kell gondolkoznom injektor felújításban.

Kormány: 15.000Ft
Átszerelés és diagnosztika: 8.000Ft (anyagköltség: egy szétgörbített csavarhúzó :D )

 
>> Tuning és extraKikkó // Alfa 159 2.2 JTS // 2015-07-30

Az Alfám kapott egy szett márkást kerékőrt. Nehogy meglepetés érjen egyszer nagy bevásárláskor. A kerékcsavarok sajnos elég rozsdásak. Az előző, 17 éves autómon nem voltak ilyen állapotban. Jobb lesz lecserélni őket, mielőtt belerohadnak a menetbe.

 
>> SzervizKikkó // Alfa 159 2.2 JTS // 2015-07-16

A szerviz javaslatára ("kompresszor tömítetlenség") meglátogattam egy kollégám által ajánlott klíma szervizt.
A klíma hűtött rendesen, szaga nem volt, de jobb félni, mint megijedni. Átnézték, rámértek, gáz van benne elég, minden ok, mi a baj? Mondtam, ha már itt vagyok, csináljunk egy általános tisztítást. Most vettem, ki tudja mikor volt utoljára tisztítva. A gombát rántva szeretem, nem a klímából kifújva. A pollenszűrő úgyis most lett cserélve.
Ózonos tisztítás elvégezve.

 
>> SzervizKikkó // Alfa 159 2.2 JTS // 2015-07-08

Sajnos nem jól indult az első Alfás élményem. Az adás-vétel után amint hazaértem, és sok óvatos manőverrel beálltam a parkolóhelyemre, észrevettem, hogy frissen vásárolt autóm máris megjelölte a területét rózsaszín, olajos folyadékkal. Nosza, irány a szerviz. Amúgy is elvittem volna, egy okkal több.
Mint kiderült, a szervócső fáradt el. A 2.2 JTS ezen alkatrésze még véletlenül sem csereszabatos a többi típussal. Magyarországon polcon sehol sincs, rendelésre több, mint 50 ezer forint lenne egy vacak kis gumicső (képen). Szerencsére a szerviz tudott csináltatni 8000 Ft-ért. Így mindjárt barátibb az ár.
Az első szerviz alkalmával alaposan át lett nézetve.
Kapott két első felső lengőkart, új motorolajat (Selenia K), olajszűrőt, légszűrőt pollenszűrőt. A 6 liter motorolajból megkaptam, ami megmaradt.
A szervócső probléma sajnos elsőre nem oldódott meg. Az első hosszabb útja során
elég sok olaj elfolyt, ami ezúttal már hallható volt minden egyes kormányzásnál. Irány vissza a szervizbe. Rátöltöttek némi szervóolajat, majd utamra engedtek.
Az a fránya szervócső viszont továbbra is engedte az olajat. Egy újabb hosszabb út után ismét hallható volt. Vissza megint. Új szervócső lett csináltatva kétszer is, másodszorra máshol. Garanciában cserélve, csak anyagköltséget kellett fizetnem. Azóta úgy néz ki jó. Már kétszer ellenőriztem a szervóolaj szintet, nem fogy. Azt hiszem megtanultam, mi az az olajos szervó.

>> SzervizAlfás Theo // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2015-09-08

Az sw-k gyári állapotban nivomattal szereltek. Az idő vasfoga, a lengéscsillapítók rövid élettartama miatt ezek cserére érettek. Szétszedtem a futóműveket, gólyalábat. a két első gyári rugó az alsó műanyag borítás alatt szokás szerint törött volt. A hátsó nivomat tányérjai olyan rozsdásak, hogy azt szitának lehetne használni. Még jó, hogy nem ezekkel akartam visszaemelni az Éjfúriát, hanem az "olcsón" vásárolt vadiúj jól bevált svéd maxtrac rugókat helyeztem előnybe.

 
>> SzervizAlfás Theo // Alfa 156 1.9 jtd Sportwagon // 2015-08-23

Donor bontása után, a kasztnissal egyeztetve megtörtént az Éjfúria szétszedése. 3 nap alatt kényelmesen darabjaira szedtem 5 éves fiammal. Rengeteg "új" meglepetéssel találkoztam a kocsinkban. A két sw között osztrák vs. német semmi különbség nincsen korrodálódás terén. Mind a kettő GTPeti által felrajzolt helyeken nem kicsit rozsdás. Ezekre a helyekre számítottam is, a kocsi vásárlása során néztem is direkt. A hátsó taposók küszöb felőli részein teljes cserére szavaztam, a csomagtartóban, a fenék lemezen az összes gyári kifolyó fülek lezárását tervezem.
Képek alapján sok dolog van a kocsival, de ha szétszedtem. akkor legyen pöpec!

 
>> SzervizAlfás Theo // Alfa 156 1.9 jtd Sportwagon // 2015-08-23

A csúnya külsőt az idén még javíttatni fogjuk. Alkatrész kell, nincs mese. Az SW-hez a hátsó sárvédők újonnan 140.000 ftért lehet rendelni darab áron.
Terveim szerint kell 2 db hátsó ajtó, 1 bal hátsó sárvédő, egy jobbos sárvédő ív, némi alvázvédő, festék blue cosmo szín kód alapján, jó lakatos és fényező... eddig 300.000-tól az 1.000.000 Ft-közötti összegről beszéltek az ajánlattevők. EMBEREK 800.000 ft-os kocsiról beszélünk, nem egy ferrari GTO-ról!
SW-hez bontott kasztni elemeket sehol nem kapni jó állapotban, jó áron. ÖTLET kell egy másik SW! A jó Isten mutatta meg a 2.5-V6 24V-t donorként. Alku és megvétel!